• Åsa

UPS - mindre kundvänligt

Jag får väldigt sällan försändelse med  UPS men det händer. Standardförfarande då:

Det sitter en lapp på porten att man sökt mig. Jag ringer och frågar varför man inte ringt och kollat att jag är hemma på dagtid. "Nej, vi ringer inte." Får besked att det ska ut annan dag. 
    Ny lapp på porten. Jag ringer och frågar? Man har ringt på sägs det. Nej, ingen har ringt på, jag var hemma timmarna de nämner. Ja, då var det väl portkod. Mm, men vi har porttelefon, ingen ringde på den. Jodå, de har ringt på, jag måste ha missat ljudet, för chauffören har varit där, menj ag är välkomemn att åka och hämta själv. Jag påpekar det mindre rimliga i att åka ut till tjotahejti för att hämta ett paket med hemleverans. Efter viss diskussion  levereras det så småningom. Pust.

Favorit i repris... Enda gången det funkat smidigt ringde de mig faktiskt, och lämnade paketet på jobbet, men det var länge sedan.  

Jag inser att man siktar in sig på företag, där det normalt finns någon att gå direkt in till men varför tar man på sig privatkunder om det är så j-a bevärligt?  

• Svar på tråden UPS - mindre kundvänligt
  • giftfri

Det där gäller ju precis allt i Sverige, att servicen är i det närmaste obefintlig numera i jmf med bara för nåt årtionde sen.., å den verkar vara på väg  ner i nåt som närmast kan kallas fritt fall..

Jag jmf då med servicen jag får utomlands av företag å den är skyhögt bättre å mer kundinriktad å kundvårdande än den i Sverige.., inte konstigt att allt fler vänder sig utomlands när dom vill göra affärer.., här i Sverige verkar vi kunder (både privat å som företagare) mest vara till besvär.. 

Värst är bankerna som t.o.m ska ha betalt för att jag lånar ut alla mina pengar till dom!!
    Fast än har jag aldrig betalt en enda avgift inne på banken trots att dom krävt det, jag har helt enkelt fört sån´t jävla liv om det sjuka med att ta betalt för att jag lånar ut mina pengar till dom, att dom varje gång låtit mig slippa avgifterna Ett litet tips bara Flört

Inget arbete kan ersätt den tillfredställelse som ett liv i lättja ger.
  • YokohamaNr2

Inte bara i Sverige, bor i UK och alla jävla budfirmor är fasiken kassa! förstår din irritation TS, det värsta är ju när de ljuger en rakt upp i ansiktet när man har varit hemma och absolut skulle hört om de knackade/ringde

Jag hade problem med en leverans från Disney till min sons födelsedag, hade köpt en woody som han så hett önskade. Budfirman krånglade och krånglade och vi ringde och ringde tillslut lyckades de leverera till makens jobb på födelsedagen. Jag var ju irriterad och när Disney ville ha ett omdöme på hemsidan, skrev jag sakligt att produkten var toppen men att det hade varit problem med leverans och detta fick mig att tänka till innan jag beställde från dem igen.

Fick ett mail från Disney att sådana kommentarer postas inte iom att det är tredjeparten bla bla, så jävla värdelöst iom att man inte har något val av vilken leverans man ska använda så är det ju i högsta grad relevant för mitt omdöme av produkten

• elinaehn

Exakt min upplevelse. O krav på att jag ska vara hemma en vardag 9-17. Hur många är det hela hela dagar?

• felix le chat

Jag förstår inte heller internet butiker som använder UPS

Kan dom inte leverera med posten till min ICA butik eller alt med DHL till pressbyrån

så skiter jag i att handla.  UPS och Schenker är bannlysta.

Nu är det väl inget fel på schenker men den butikendom använder som utlämningsställe
    är en pajasbutik som öppnar och stänger som dom vill

Vet inte hur många ggr jag varit där innan 18.00 närdom officiellt stänger men en lapp på

dörren där det står " I dag stänger vi 17.00 pga.... " ÄVEN dagarna innan jul.          

• Themis

Jag kan bara hålla med, vi har exakt samma problem.

Har de ringt ska man ju ha ett missat samtal på mobilen åtminstone men icke sa Nicke, den enda slutsats vi kan dra av senaste året är att buden ljuger och antingen inte har tid att göra ett bra jobb eller skiter i det.

Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • Fia 28

Håller med om UPS. DHL ringer iaf före och kontrollerar om man är hemma. Bäst service har nog ändå posten.

• frökenelisabeth

Ja vad ska man säga...? Håller med i allt UPS är verkligen ett skitföretag. Hade samma problem vid en leverans, bodde då i Malmö. De föreslog att leverera till mitt jobb. Perfekt, sa jag, jag jobbar i Köpenhamn. Nä då gick det inte. Värsta var ju att jag kunde se på trackingen att paketet kommit via Kph. Efter många långa samtal och väntetid hemma så fick jag iaf levererat paketet och slapp åka ut till Sturup (!!) för att hämta det.

• Foxtrott

Jag råkade ut får det märkliga att UPS faktiskt hittade hem till min lägenhet, när jag var hemma men då hade de med sig fel paket hur det nu var möjligt.  Annars har jag fått åka till Sturup och hämta mina saker.

Det trista är när man gör sig stort besvär och betalar extra och krånglar för att det inte ska vara UPS som sköter frakten och sen är de ändå de i slutändan som lämnar en liten lapp på dörren att de sökt en. Typ klockan 10 en tisdag utan att höra av sig på mobilen innan om man möjligtvis är hemma då. Jag jobbar 10 min från min bostad så jag skulle lätt kunna vara hemma klockan 10 en tisdag om jag bara fick veta att jag skulle vara det 10 i 10 samma tisdag.

• felix le chat

UPS killen som kör i mitt område påstår att dom inte har mobiler, han måste använda sin egen mobil och betala

själv för samtalen om han skall ringa en kund. Samt att kunderna ringer på hans privata mobil på kvällar och

helger och frågar vart deras paket är så han ringer aldrig säger han. Mycket konstigt.   

Svar på tråden UPS - mindre kundvänligt