UPS - mindre kundvänligt
Jag får väldigt sällan försändelse med UPS men det händer. Standardförfarande då:
Det sitter en lapp på porten att man sökt mig. Jag ringer och frågar varför man inte ringt och kollat att jag är hemma på dagtid. "Nej, vi ringer inte." Får besked att det ska ut annan dag.
Ny lapp på porten. Jag ringer och frågar? Man har ringt på sägs det. Nej, ingen har ringt på, jag var hemma timmarna de nämner. Ja, då var det väl portkod. Mm, men vi har porttelefon, ingen ringde på den. Jodå, de har ringt på, jag måste ha missat ljudet, för chauffören har varit där, menj ag är välkomemn att åka och hämta själv. Jag påpekar det mindre rimliga i att åka ut till tjotahejti för att hämta ett paket med hemleverans. Efter viss diskussion levereras det så småningom. Pust.
Favorit i repris... Enda gången det funkat smidigt ringde de mig faktiskt, och lämnade paketet på jobbet, men det var länge sedan.
Jag inser att man siktar in sig på företag, där det normalt finns någon att gå direkt in till men varför tar man på sig privatkunder om det är så j-a bevärligt?