Lambda skrev 2013-10-16 09:22:25 följande:
Har fått se min livmoder och äggstockar, tyckte då mest det var svartgråttvitt brus med svarta fläckor dock ;) Hon sade att det såg bra ut, inga polyper eller så. Sade också att jag snart ska ägglossa när hon tittade på den ena äggstocken. Det med bruna blödningar, flytningar, förklarade hon som att jag inte haft ägglossning och då får man en brunaktig blödning innan mens.
Nu har jag fått recept på gulkroppshormon att äta från dag 16 till 25. Detta ska göra att mensen och ägglossning regelbunden. Slippa ha mens för att få det igen elva dagar senare. Ska testa men först googla lite om gulkroppshormon. Vad det är, biverkningar och så vidare? Har inte en aning alls om vad det är?
Talade även om att jag och karln haft oskyddat i över ett år. Han fick brev från onkologen igår. Han behöver inte utredas mer, man måste helt enkelt gå in och plocka ut hans spermer för att sedan rena dessa förklarade läkaren jag träffade idag. Hon var bekant med hans problem. Så jag ska börja med gulkroppshormonet och vi ska kontakta fertilitetskliniken.
Den som lever får se vad som sker. =)
Va skönt att det såg bra ut. Oki, intressant det där med bruna flytningar och ingen ägglossning! Det förklara då varför man inte blir gravid eller?! Fick du förklaring till varför? Gör gulkroppshormonet att man ägglossar?
Jag ska till gyn imorgon. ska bli spännande och höra vad han säger!
Vi har också fått remiss vidare till fertilitetsklinik.
Hörs mer sen. Måste rusa.
Glad för din skull att det inte var något fara.
Kram