• Anonym (Brainiac med superkropp)

    Killar! Är raka, kaxiga, smarta tjejer verkligen så avtändande?

    Jag är snygg, det vet jag. Jag har inte lika stora och fasta bröst som innan jag fick barn, men i övrigt har jag en förjävla het kropp.

    Mitt problem är att jag är smart. Ruskigt smart och jävligt kaxig och utrustad med rejält självförtroende. Och det leder till att jag typ aldrig får ligga eftersom det verkar skrämma iväg killar. Är det verkligen så avtändande att en tjej säger emot när ni har fel eller säger rakt ut vad hon tycker? Jag har en stark personlighet och det märks på en gång när jag börjar prata med nån.

    Måste jag verkligen spela korkad och ytlig för att få killar att tända på mig? Jag vill ju för fan bara ha sex, ska det vara så svårt?

  • Svar på tråden Killar! Är raka, kaxiga, smarta tjejer verkligen så avtändande?
  • Anonym (Går)
    Anonym (Zlatana Zlatansson) skrev 2021-03-25 19:18:40 följande:
    Javisst. ALLA män.
    Tror inte alla har samma smak. Men visst en tjej  som är rak och tydlig uppskattas säkert av många 
  • Anonym (Bobbis)

    Om du bara vill ligga så ta nån äldre äckelgubbe som inte bryr sig så mycket och tar vad som, spelar ingen roll hur du ser ut eller att du har kass personlighet

  • Anonym (Man)

    Min erfarenhet är tyvärr att när kvinnor tar mycket plats och påstår att dom är kaxiga, snygga och smarta så är dom översminkade, småfeta brudar med ankläppar som tar 3000 selfies varje dag och kollar sociala medier lika ofta.

    Jag skulle istället kategorisera dessa kvinnor som medelsnygga, medelsmarta, självupptagna, skräniga och lätt narcissistiska.

  • Anonym (MS)
    Anonym (Man) skrev 2022-07-06 09:02:55 följande:

    Min erfarenhet är tyvärr att när kvinnor tar mycket plats och påstår att dom är kaxiga, snygga och smarta så är dom översminkade, småfeta brudar med ankläppar som tar 3000 selfies varje dag och kollar sociala medier lika ofta.

    Jag skulle istället kategorisera dessa kvinnor som medelsnygga, medelsmarta, självupptagna, skräniga och lätt narcissistiska.


    Får faktiskt hålla med om det.

    De människor som är riktigt attraktiva brukar vara så vana vid det, att de helt saknar behovet att påpeka det för alla i tid och otid. När en person säger det som TS gör och på det sättet, så brukar det snarare betyda en avsevärd differens mellan upplevd och äkta attraktionsförmåga.

    En smart människa får ingen att känna sig dum. Intelligens för med sig en inneboende förmåga att lära ut och att lyfta upp andra. 

    Likaså, kaxighet och stark personlighet är inte samma sak som att vara skränig, högljudd och bossig. Det är en förmåga att kunna vara tyst, analytisk, ta till sig andras åsikter men forma sin egen och hela tiden kunna omvärdera sina synpunkter baserat på nya fakta.

    Det kanske är dessa konflikter som avspeglas i de beskrivna problemen med partnerrelationerna. 
  • Anonym (Amazon)

    En anhörig är 50+ och singel som hon ofta är.  Inga barn.  Eget hus och motorsåg, chef och väldigt smart. Vacker, välutbildad och god ekonomi. Den som kniper henne kommer inte ångra sig men han ska klara av att hon är stark. 

  • Anonym (swagger)
    Anonym (Amazon) skrev 2022-07-06 09:43:18 följande:

    En anhörig är 50+ och singel som hon ofta är.  Inga barn.  Eget hus och motorsåg, chef och väldigt smart. Vacker, välutbildad och god ekonomi. Den som kniper henne kommer inte ångra sig men han ska klara av att hon är stark. 


    Har samma erfarenhet.

    Känner två briljanta och eleganta kvinnor som klarar sig utmärkt själva men inte lyckas hitta en partner, då 98% av alla män synbarligen får skrumpballe av att ens försöka jämföra sig med dem. 

    Men okej, 98% av alla svenska män kan inte ens klä sig så att de matchar dessa kvinnor, så då blir det kanske lite jobbigt när de också är sexspråkiga, har dubbel examen, springer maraton/har tävlingsdansat och jobbar med ministrar och prinsar till vardags.
  • Anonym (Amazon)
    Anonym (swagger) skrev 2022-07-06 12:20:08 följande:
    Har samma erfarenhet.

    Känner två briljanta och eleganta kvinnor som klarar sig utmärkt själva men inte lyckas hitta en partner, då 98% av alla män synbarligen får skrumpballe av att ens försöka jämföra sig med dem. 

    Men okej, 98% av alla svenska män kan inte ens klä sig så att de matchar dessa kvinnor, så då blir det kanske lite jobbigt när de också är sexspråkiga, har dubbel examen, springer maraton/har tävlingsdansat och jobbar med ministrar och prinsar till vardags.
    Ha ha ja. . Det blir nog svårt. Mitt exempel är klassiskt skolad pianist, spelar minst 5  instrument, simmar Vansbrosimmet och skrev 2.0 på högskoleprovet två år i rad. 
  • Anonym (Amazon)
    Anonym (Amazon) skrev 2022-07-06 12:30:18 följande:
    Ha ha ja. . Det blir nog svårt. Mitt exempel är klassiskt skolad pianist, spelar minst 5  instrument, simmar Vansbrosimmet och skrev 2.0 på högskoleprovet två år i rad. 
    Under musikstudier jobbade hon med utsatta barn i slummen och Obama var tydligen hennes chef. (Länge sedan och de träffades inte) 
  • RenLuft
    Anonym (Brainiac med superkropp) skrev 2013-09-20 00:43:13 följande:
    Killar! Är raka, kaxiga, smarta tjejer verkligen så avtändande?

    Jag är snygg, det vet jag. Jag har inte lika stora och fasta bröst som innan jag fick barn, men i övrigt har jag en förjävla het kropp.

    Mitt problem är att jag är smart. Ruskigt smart och jävligt kaxig och utrustad med rejält självförtroende. Och det leder till att jag typ aldrig får ligga eftersom det verkar skrämma iväg killar. Är det verkligen så avtändande att en tjej säger emot när ni har fel eller säger rakt ut vad hon tycker? Jag har en stark personlighet och det märks på en gång när jag börjar prata med nån.

    Måste jag verkligen spela korkad och ytlig för att få killar att tända på mig? Jag vill ju för fan bara ha sex, ska det vara så svårt?


    Hej!
    Kvinnor/tjejer som är smarta och har bra självförtroende är attraktiva och inte tvärtom. Det är inte alls avtändande, med andra ord.

    Det som du kanske utstrålar är arrogans. Du skriver redan med en gång: ''Ruskigt smart'', ja, det är väl bra att vara medveten över att man är klok. Men du låter inte särskilt ödmjuk, utan istället erkänner du själv att du är kaxig. Hur du definerar med det ordet, vet jag inte. Men i flera stycken i ditt inlägg, så låter du arrogant och inte verkar bry dig särskilt om din omgivning. Det är det som är avtändande. Människor/kvinnor rent generellt som är arroganta, känslokalla och extremt själviska är avtändande. Det spelar ingen roll vilken kön det, det är oattraktivt åt båda hållen.

    Men du skall inte spela dum eller ytlig. Var dig själv, däremot behöver du kanske tänka på din attityd och beteende. Om det är möjligt, kanske försöka tänka på hur andra har det och känner. Om du nu inte redan gör det, jag vet ju inte om du är självisk och känslokall.


  • RenLuft
    Anonym (Brainiac med superkropp) skrev 2013-09-20 00:57:29 följande:



    Precis det här jag menar. Det är alltså inte ok att tycka man är snygg och smart bara för att man råkar vara kvinna? Man ska hellre vara blåst och jasägare?
    Nej, du har säkert många attraktiva egenskaper, vissa av dem är just intelligens. Vara rak kan också vara attraktivt. Det handlar kanske mer om du är arrogant, men det kanske du inte är?
    Anonym (Brainiac med superkropp) skrev 2013-09-20 02:00:08 följande:



    Jag är inte det minsta otrevlig eller dryg.

    Vad säger dina vänner, hur hade dessa beskrivit dig som person? Har du någonsin fått kritik den senaste tiden ifrån din omgivning och/eller nära vänner?

    Jag har läst lite i tråden och du förnekar att du är otrevlig. SÅ det kan handla om att killarna du vill ragga på, är kanske rädda. De kanske känner större press på sig i sängen och därför springer iväg?
  • Jonnynilsson

    Kan du inte vara smart utan att vara kaxig. Det är grymt avtändande med kaxiga tjejer.

    Men smarta intelligenta tjejer som man kan föra ett samtal med om annat än smink och mode är direkt upphetsande.

    Nu är ju jag gift och skall hålla mig på mattan men ibland tycker jag att en av tjejerna som jobbar med systemdriften hos oss är jävligt het när vi diskuterar lite djupare kring driften. Och att hon är ganska lång och smärt gör ju inte saken sämre.

    Nu tycker ni säkert att den där Jonny är ett gubbslem och det kanske han är i tanken ibland. Men det är jag nog inte ensam om.

  • Anonym (Man)
    Anonym (swagger) skrev 2022-07-06 12:20:08 följande:
    Har samma erfarenhet.

    Känner två briljanta och eleganta kvinnor som klarar sig utmärkt själva men inte lyckas hitta en partner, då 98% av alla män synbarligen får skrumpballe av att ens försöka jämföra sig med dem. 

    Men okej, 98% av alla svenska män kan inte ens klä sig så att de matchar dessa kvinnor, så då blir det kanske lite jobbigt när de också är sexspråkiga, har dubbel examen, springer maraton/har tävlingsdansat och jobbar med ministrar och prinsar till vardags.

    Att du pratar om skrumpballe av mindervärdeskomplex och att 2% av männen kan matcha dessa kvinnor visar på att du utgår från fel kriterier. Är det självklart att dessa kvinnor vill ha en kille som bräcker dom i olika avseenden? Eller för den delen matchar?


    Dom kanske faller för en man som har 0,5 på högskoleprovet, men som är varm/ser bra ut/tar hand om sig själv och andra etc. Eller så stämmer bara kemin? Är det helt omöjligt i din värld?

  • Anonym (nix)

    Har nu läst dina inlägg TS och tror tyvärr, som några andra, att din självinsikt lämnar lite i övrigt att önska.

    Att vara smart, klok och ha integritet är inte samma sak som att tjafsa och ständigt försöka få sista ordet. En gnutta ödmjukhet, lyhördhet och tålamod (med andra) behöver inte innebära att man är svag.

    Du har inte svarat nyfiket och lyssnande på något av de svar du fått, du bara argumenterar/käftar för att du har rätt. Tyvärr.

    Om du var så smart som du tror/påstår skulle du inse att det är något i ditt beteende, troligen (fortfarande) en viss osäkerhet som gör att killar undviker dig. Det finns otaliga exempel på smarta kvinnor som får män, nästan hur många som helst.


    Det är inte intelligensnivån som är problemet, det är din personlighet.<
    Du behöver inte spela bimbo eller göra dig dummare än du är för att fånga mäns intresse, det räcker att du taggar ner och släpper prestigen lite.


    Låt honom få rätt ibland, låt frågan vara. Släpp det, le och spara det tills efter ni legat. Gillar du honom så låter du honom få vara lite dummare och säga saker som är fel. Gillar du honom inte så kan du dumpa och förklara varför.


    Om du var så smart som du påstår hade du fattat det här själv och löst problemet. Att vara smart innebär inte att ha rätt och vinna diskussioner. Det innebär att man kan hantera situationer, relationer och kommunicera på ett sätt som gör att man får sin vilja igenom.


    Där har du lite att göra fortfarande.
    Börja med att acceptera att du kanske inte är så supersmart som du tror.

    Lycka till!

Svar på tråden Killar! Är raka, kaxiga, smarta tjejer verkligen så avtändande?