• Anonym (Mammatilltonårin)

Lagar era tonåringar mat?

Gör dem det?

• Svar på tråden Lagar era tonåringar mat?
  • puss
    Mineralvatten skrev 2013-09-21 17:05:17 följande:
    HAHA nej det är inget krav men om man inte lärt sina barn detta när de enligt lag kan flytta hemifrån så har man ju inte förberett dem för att lämna boet och då har man misslyckats.

misslyckats med vad? det viktigaste är väl att man lär barnen HUR MAN LÄR SIG SAKER SJÄLV.

man måste klara sig utan mamma och pappa resten av livet vet du.   
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • Anonym (nej)
    Piala skrev 2013-09-21 13:05:23 följande:

Du lär ändra dig... Självklart ska man hjälpas åt där hemma. Sen finns det skillnad på vad men att plocka ur diskmaskinen och städa sitt rum eller sköta sin tvätt och kläder är normala sysslor. Varför ska man som förälder göra allt? Bara för att man har valt att skaffa barn behöver man inte låta barnen bo som på ett hotell.
    Varför skulle jag ändra mig? Jag själv är ju uppvuxen på det här sättet. Jag minns tillbaka på kompisar som inte kunde leka efter skolan för att dom hade sina sysslor och jag tycker det är hemskt. Aldrig att mina barn skulle behöva ha det så. Eller som min man som tvingades stå för gräsklippningen hemma. Vill föräldrarna inte klippa gräs får dom väl bo i lägenhet.
  • Anonym (.)
    HAHA nej det är inget krav men om man inte lärt sina barn detta när de enligt lag kan flytta hemifrån så har man ju inte förberett dem för att lämna boet och då har man misslyckats.

Jag ser inte vart i misslyckandet är. Jag kunde inte det när jag flytta hemifrån eftersom min mamma och pappa hade koncentrerar på att uppfostra mig till en bra människa som kunde skilja på rätt och fel. Jag lärde mig dessa sakerna när jag flytta hemifrån.

Så nej, inget misslyckande.
  • Mineralvatten
    Anonym (.) skrev 2013-09-21 17:24:44 följande:

Jag ser inte vart i misslyckandet är. Jag kunde inte det när jag flytta hemifrån eftersom min mamma och pappa hade koncentrerar på att uppfostra mig till en bra människa som kunde skilja på rätt och fel. Jag lärde mig dessa sakerna när jag flytta hemifrån.

Så nej, inget misslyckande.
    jahapp.
  • Anonym (från grunden?)

Det finns bra mycket andra sätt att lära sig på. Min man kunde laga mat när han var 7 för hans mamma var alkoholist och ville han ha mat så fick han göra den själv. Så bara för att man kan laga mat innan man flyttar hemifrån så betyder inte det att man har rustat sina barn för att lämna boet, man kan vara totalt jävla misslyckad som förälder då också!
  • Mineralvatten
    Anonym (.) skrev 2013-09-21 17:28:26 följande:

Nähä, vad är det du menar då?

Anser du att det är bättre att ungdommarna är bättre rustande med hur man handlar billigt, städar, tvättar, lagar mat etc än hur man faktiskt beter sig mot andra?
    vet du vad, jag har redan visat vad jag menar om du inte förstår så kan du säkert be någon att förklara för dig.
    jag har sett dig i andra trådar och jag tror inte att vår personkemi går så bra ihop, dvs jag tror att vi mycket lätt kan reta upp varandra.
    därför avtackar jag mig kontakt med dig. 
  • Trollbarnet

Lagade alltid mat när jag bodde hemma, men det var någonting som jag var intresserad av och alltid har varit.
    Sen är väll en av anledningarna att min pappa skulle bränna ner köket ifall han skulle försöka själv och mamma jobbade väldigt ofta eftermiddag så då ställde man ju upp.

Såhär i efterhand var det bra, min sambo var totalt klemad när han bodde hemma, kan inte ens koka nudlar i vuxen ålder.. Köttfärssås för honom är stekt köttfärs.. Hmm..

• Mineralvatten
    Anonym (.) skrev 2013-09-21 17:29:27 följande:

Din mamma verkar ju ha lärt dig om hur man städar, handlar, tvättar etc men hon har uppenbarligen misslyckats med det sociala reglerna, dvs hur man beter sig mot andra! Och det är ett STORT misslyckande!
    jasså?
    ja eftersom jag har 3 funktionsnedsättningar varav den enda just ter sig social kompetens så vore det inte så konstigt om den då är begränsad eller hur?
    däremot så är jag i alla fall jag mycket mer seriös IRL än vad jag är på ett halvschassigt internetforum som används endast som tidsfördriv. 
  • puss

det fattar väl alla att det viktigaste man kan ge sina barn är förmågan att lära sig saker själva?

inte fan kan man väl ha mamma eller pappa med sig hela livet för att de ska lära en saker? 
    nån som håller med mig? 

Sluta tjafsa din dumma fan.
  • Anonym (.)
    Mineralvatten skrev 2013-09-21 17:30:35 följande:
    vet du vad, jag har redan visat vad jag menar om du inte förstår så kan du säkert be någon att förklara för dig.

jag har sett dig i andra trådar och jag tror inte att vår personkemi går så bra ihop, dvs jag tror att vi mycket lätt kan reta upp varandra.

därför avtackar jag mig kontakt med dig. 

Sett mig i andra trådar? Du ser att jag är anonym va?! Anonym (.) är bara ett tillfälligt nick som jag tog i denna tråden. Anonym (.) finns i många tråden men det är inte samma personer.
Svar på tråden Lagar era tonåringar mat?