• Frozen

Bf Juni 2014

Hej på er!

Hänger gärna med här, vi väntar vårt andra barn med BF 3e Juni, har en dotter född November 2010. Vi ska göra vul den 15/10 eftersom det är via IVF, frysåterföring, så egentligen kommer båda våra barn vara "tillverkade" på samma dag Man frös ner dem samtidigt i December 2009, helt fantastiskt egentligen. 

Hittills har jag haft en del dragningar i ljumskarna, vissa dagar mer än andra, illamående av och till men inte så mycket än så länge.  

• Frozen

Bonden, vet du hur långt efter ÄL du brukar få mens? I så fall skulle jag utgå från när du hade ÄL, har du testat att slå in det i en räknare? Sen spelar det ju inte så stor roll i slutändan eftersom BM har sin snurra att räkna efter, höll på att bli tokig på den förra gången eftersom vi gjort IVF och visste exakt när vi blev gravida. Sen kommer det ju vara datumet på RUL som slutgiltigt kommer avgöra BF, även om det inte stämmer överens med ens egen beräkning  

• Frozen

Hallonmjölk, känner precis igen det där.
    Jag hade en pytteblödning imorse vid första toabesöket, rostigt, efter det har det inte kommit mer färskt utan en liten fläck brunaktigt i trosskyddet under dagen, känns som resterna av första blödningen imorse. Inte känts annorlunda heller egentligen, känt illamåendet i vågor under dagen och drag från ligamenten. Men man är ju sjukt orolig ändå Rynkar på näsan

• Frozen

Philippan, när vi väntade första gjorde vi ul på privat klinik som var bunden till landstinget så det var inte dyrare än ett vanligt läkarbesök, typ 300kr och jag hade frikort så det blev gratis. Jag var orolig i v11 och fick en tid en vecka senare, trodde det skulle bli vul men det gick bra med vul. Jag tror det finns kliniker du kan vända dig till privat om inte din BM vill skicka remiss. 

Det har inte kommit något mer blod nu och vi har inbokat vul den 15/10, så det är väl bara att avvakta och se vad som händer. 

• Frozen
    rosii skrev 2013-10-06 16:53:26 följande:

Kul Välkommen! Jag har en dotter född 2010 också. Hon pratar jätte ofta om att hon vill bli storasyster :) när ska ni berätta för eran pojk att han ska bli storebror? Längtar såå, vet att hon kommer bli glad :)
    Vi har också en dotter född 2010, och funderar på när det är dags att berätta för henne. Helst vill vi berätta för henne innan resten av familjen så att hon blir den som får berätta själv att hon ska bli storasyster. Men man vill ju vara ganska säker innan man berättar för en påring, vore ju jobbigt om det inte går vägen om man berättar för tidigt, och när man väl berättat för henne kommer hon ju inte hålla tyst för nån...hehe

Vi ska på vul om dryg vecka, efter det kommer det nog kännas lite bättre, sen hoppas vi kan hålla tyst till minst v12.  
  • Frozen
    elinvd skrev 2013-10-06 18:29:35 följande:
    Hej tjejer. Jag tror detta blir mitt sista inlägg i denna tråden. Har kommit ganska mkt blod idag, nästan som en vanlig mens hela dagen, så det känns ganska kört för min del.
    Lycka till med graviditeterna för er andra.
    va tråkigt elinvd, beklagar verkligen Rynkar på näsan 
  • Frozen
    Hallonmjölk skrev 2013-10-07 07:04:43 följande:
    Då va de en ny dag då.
    Inget brunt imorse när jag gick på toaletten, det kändes jättebra.
    Men jag tar å slår en pling till min bm idag så får vi se vad hon säger. 
    Här har det också avtagit, hade en lite ljust ljust brun fläck i trosskyddet igår men inget mer än så, och det tolkar jag som resterna av den första lilla blödningen. Har inte haft ngt mer sen första blödningen på toletten i fredags. Och illamåendet fortsätter komma i vågor. Växtvärk och brösten bara växer också.
  • Frozen

Jag har en vecka till vul, kommer vara i v6+6 då och det bli så skönt att ha det avklarat. Jag tycker faktiskt det borde erbjudas alla gravida ett tidigt vul, men vi är så väldigt restriktiva med UL Sverige tyvärr.

• Frozen
    strumpan123 skrev 2013-10-07 11:22:40 följande:

Åh då måste jag få veta vad du får se så jag vet vad jag kan vänta mig om två veckor :)
    Jag jag såg precis att du skulle göra vul i samma vecka :) Förra gången gjorde vi vul i v7+2 och då såg man en tydlig böna med tickande hjärta, så jag förväntar mig verkligen att se något denna gång med. Den 15/10 är det dags. 
  • Frozen

Jag ringde MCV i v5+1, Vet att den MVC jag ska gå på har ganska fullt så ville va ute i god tid för att va säker på att få gå där. 

Idag fick jag hem min Bola tyckte den var så fin eftersom den påminner om hur embryot såg ut när det placerades i min mage :)

Svar på tråden Bf Juni 2014