• Frozen

Bf Juni 2014

GrabbarnaOchJag skrev 2013-10-07 14:05:31 följande:
    vad fint! Vart köpte du denna?! 
    www.silvermama.se

249:- med svart band, jag valde silverkedja och då blev det 89:- extra, så 338:-
    Zwoom skrev 2013-10-07 14:14:52 följande:

Jätte fin vart har du köpt den? Pris?
    När börjar fostren höra öjudet där ifrån 
    Vet faktiskt inte, men kommer inte börja bära min förrän det är officiellt att vi är gravida ändå
  • Frozen
    Lotta 84 skrev 2013-10-07 14:49:40 följande:
    Jag har varit på vul idag. Och jag kan knappt fatta det, men mitt lilla frö bor kvar, trots en kraftig och en lite mindre blödning. :D allt såg bra ut och hjärtat slog.
    Jag är så himla lycklig (och illamående som tog kraft i helgen) just nu.
    Va skönt, vilken vecka är du i, stämde deras beräkning överens med din? 
  • Frozen
    Phlippan87 skrev 2013-10-07 22:12:44 följande:
    tar bort mig från bf-listan och lämnar er här nu, blöder rejält nu så med största sannolikhet blev det mf för oss. Lycka till alla
    Åh beklagar verkligen Philippan, fy så tråkigt Rynkar på näsan

Välkommen alla nya!

• Frozen
    DevilsDaughter skrev 2013-10-08 10:00:38 följande:
    Zwoom: hahaha.. visst är det härligt när lukterna börjar komma? Under en av mina graviditeter fick jag för mig att min sambo luktade illa. Kunde inte lukta på honom under hela graviditeten.. I början kräktes jag bara jag var i närheten av honom. Han luktade ju inte alls illa, men gravidnäsan kan verkligen lura en! Har aldrig mått så bra under graviditeten som när jag va dunderförkyld och inte kände lukter så bra!

Fler som redan börjar känna av att ni inte kan äta vissa grejer och är mer sugna på annat? 

Förra graviditeten fick jag börja använda neutral schampo och balsam, alla artificiella dofter blev jobbiga och rök. Matos hade jag inga problem med däremot blev cigarettrök jobbigare, men som tur är röker ingen i min närhet. 

Jag har inga direkta cravings men precis som förra gången blir jag mer sugen på nyttig mat, mer grönsaker typ, rotfrukter. Och jag har nog ätit ugnsbakade rödbetor och morötter varannan dag de senaste veckorna  
  • Frozen

Idag gick illamåendet över från att komma i vågor till att vara konstant sen nån gång i morse. Kändes bättre en stund efter att jag ätit en salt riskaka men nu är det tillbaka. Känner inte att jag tvivlar så mycket på den här graviditeten längre, känns betryggande på något sätt att må så här, men sjukt jobbigt...

• Frozen

Jag tar också multivitamin för gravida och ammande och dricker blutsaft. Mitt järnvärde har vart dåligt sen förra graviditeten, har försökt lämna blod flertalet gånger men inte fått pga för dåliga värden,  så ganska säker på att jag kommer få bakläxa redan på inskrivningen...hehe 

• Frozen
    LokesMammi skrev 2013-10-09 21:41:58 följande:

Åh, va heter den filmen. I Love You eller nåt sånt! En tjej vars pojkvän dör. Den är sååååå sorglig. Jag gråter varje gång jag ser den...........
    P.S I love you
  • Frozen
    Zwoom skrev 2013-10-10 10:18:24 följande:
    Då har jag jag inskrivning nu i slutet av Nov...Känns ju som en evighet
    Jag det var ganska sent, eller vilken vecka är du i då? Min MVC ville att man kom på inskrivning före v 10, fick tid v9+1, men det tycker jag känns lagom, har egentligen inget behov av att komma tidigare en så, dels har jag ju gjort det en gång tidigare och dels har jag vul nästa vecka, och får jag bara bra besked på vul så känns som att jag är nöjd sen...hehe

Sen vill jag gärna att de tittar på mitt hb-värde vid inskrivning och eventuellt ska jag kolla TSH i samband med vul. Ska bli spännande o se hur mycket man kommer gå upp den här graviditeten, har förstått att man ibland går upp mer med andra Obestämd

Jag har aldrig fått mf men oron har vart obeskrivlig, speciellt i första graviditeten, kanske för att vi fått kämpa en del för att bli gravida, då sprang jag också på toa en gång i timmen typ dagligen de första 10 veckorna eller så för att kolla att det inte kommit blod. Har vart lite lugnare nu, men så skrev en tjej i min IVF tråd att hon testat igen några dagar efter + och då fått neg, gick hela dan igår och funderade på om jag skulle våga testa igen, gjorde tillslut det och fick ett dubbelt så starkt teststreck som kontrollstreck, så underbart skönt att se Glad
  • Frozen
    Zwoom skrev 2013-10-10 10:37:35 följande:

Ja men sist då jag fick mitt sena MF så kom fröknarna ut och sa "Ja nu kom (barnetsnamn) och sa att ni mist ett till barn och de andra barnen tror hon ljuger hela tiden nu och det är synd om (barnets namn)
    Hur gamla är dina bran och i vilken vecka fick du MF? 

Vi har en tjej som blir 3 om några veckor och kommer inte berätta för henne än på ett tag, vill helst passera vecka 12, vore kul om det var hon som fick berätta för sina mor och farföräldrar men det beror lite på om jag kan dölja det så länge för min mamma

Tycker det var ett ganska otrevligt sätt av ditt barns fröken att hantera situationen. Hon har väl inte att göra med hur ni väljer att dela med er av saker som berör hela familjen. Hon borde istället försvarat ert barn inför de andra barnen och stöttat hen.  
  • Frozen
    streaman skrev 2013-10-10 11:11:56 följande:
    Om man ska berätta för barnet eller inte beror på så många saker. Vi har haft som tumregel att inte berätta förrän man är redo att berätta för "omvärlden" i stort och då berätta för barnen först. I annat fall så är risken ganska stor att nyheten kommer ut ändå...
    Ja, så tänker vi med, inte en chans att vår treåring kommer förstå vad en hemlighet är, utan hon kommer säkert outa för hela dagisgruppen i samma stund hon själv kommer få veta....hehe
Svar på tråden Bf Juni 2014