Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Bf Juni 2014

Vågar mig nog på att smyga med här nu, testat svagt positivt i 3 dagar, hoppas dock på stegring snart alternativt så får jag gå till mvc och ta blodprov för att få definitivt svar.
    25 år, 3e barnet och bf bör vara 10 juni. Äldsta dottern blir 4 i mellandagarna och yngsta fyllde 2 i juni så vem vet, kanske blir en lagom 3-årspresent till henne  

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    linaochliten skrev 2013-10-02 11:32:41 följande:
    Mina tester har också varit svaga men jag provade med clear blue idag och fick då tydligare streck. Innan använde jag testlagrets billiga sticka. Så du kan ju prova att byta test också. :) Jag har också bf den 10 juni :) 
    testade cb digital igår som sa "inte gravid" samtidigt som jag får positiva från testlagret, tror att ägget fäst sent så min hCG-nivå fortfarande är låg trots att bim var igår eller idag
    JennieCH skrev 2013-10-02 11:46:55 följande:
    Köp CB digital, där får man ett tydligt besked och slipper fundera :)
    ger inget utslag på mig då ägget troligen fäst sent som sagt. litar på mina egna ögon dock. 4 raka positiva testr är för mig samma som att jag är gravid även om cb inte håller med
  • Phlippan87
    Gbgmamma skrev 2013-10-02 12:27:10 följande:
    Ni som har barn sen tidigare, tror ni man behöver syskonvagn om dottern är 2, 5 när bebis kommer? Ståbräda är inget alternativ för oss.
    beror lite på hur långa sträckor osv. Är skönt att ha en ibland. Våra är 3,5 och 2 och vi har en syskonvagn när vi ska längre sträckor eller till dagis på morgonen t.ex
  • Phlippan87
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-10-02 14:36:09 följande:
    våran minsta kommer vara 3 när bebis kommer.. tror att vi kommer att använda tvillingvagnen då med.. äldsta är ju 3,5 nu och åker i den till dagis osv.. 
    vår yngsta kommer också vara 3, är osäker på hur det blir med syskonvagn. Eftersom det är sommar så lutar det nog åt ståbräda istället
    strumpan123 skrev 2013-10-02 14:29:03 följande:
    Plussade idag!!! =)
    Har oregelbunden mens så vet inte hur långt gången jag är.

Jag och killen försökte i 1½ år men det tog slut nyligen och vi hade sex en gång efter att det tog slut.
    Flyttade bara för ca 3 veckor sedan..så det kan gå.
    Men vi är jätteglada och ska kämpa för denna bebis med 4 mf bakom mig så ska till gynläkaren på måndag och se om jag kan få något utskrivet som ska motverka bortstötning.

Hoppas innerligt att jag får behålla denna bebis!
    Blir bf runt 10.e juni skulle jag tro.

Grattis till alla =)) 
    grattis
    Lotta 84 skrev 2013-10-02 12:33:23 följande:
    Nu säger jag hejdå, vår bebis ville inte stanna :(
    vad tråkigt..
  • Phlippan87
    rosii skrev 2013-10-02 18:07:27 följande:
    Våran dotter kommer just ha fyllt 4 när lille här är beräknad. Vi har inte haft så värst bråttom med syskon, ville helst ha 5 år mellan men nu blir det bara 4 ist, det blir nog bra det med! :)
    vi ville ha tätt mellan 1an och 2an, och det fick vi ju. till 3an kände vi att vi ville ha lite längre och nu började jag verkligen längta samtidigt som vi känner att minsta börjar bli ganska "självgående" och hon fyller ju 3 vid bf ungefär så då kommer hon vara ännu mer självgående i mycket
  • Phlippan87
    Tizi skrev 2013-10-02 19:59:55 följande:
    Nån mer än jag som har typ ständig molvärk? Jag har haft det sedan några dagar efter äl. Hoppas det är livmodern som växer och inte ett mf som är på gång!! Fasen vad svårt det är att njuta av att man är gravid och inte oroa sig för mf!
    så hade jag första typ 3 månaderna med mitt första, fruktansvärt jobbigt eftersom jag även hade vattniga flytningar som "kom i omgångar" precis som min mens brukar göra, var helt bergsäker på att mensen hade kommit säkert 10 ggr/dag
  • Phlippan87
    lillastorafamiljen skrev 2013-10-02 20:44:40 följande:
    När man har jobbat en hel dag då har man lite läsning att ta igen upptäckte jag ????
    Hos mig spänner det o drar och lite molvärk. Men värst på kvällarna.. Tänkte att i morgon ska jag ringa barnmorskan, har lite tankar och funderingar så tänkte ta det med dom på en gång. Har ni andra ringt?
    ska nog också ringa imorgon. Höra om jag kan få komma dit för graviditetstest också, kanske även blodprov då jag fortfarande får så svaga plus... Om inte annat tror jag bm blir ganska glad och förvånad av att höra av mig då jag var där för bara 2 veckor sedan och tog ut spiralen
  • Phlippan87
    Hallonmjölk skrev 2013-10-02 20:48:41 följande:
    Vilken vecka är det man brukar skrivas in hos barnmorskan?
    det brukar man oftast göra så snart man har kontaktat dem, och det avgör man själv när man vill göra. 
  • Phlippan87
    LokesMammi skrev 2013-10-02 20:57:59 följande:

Är väl typ direkt med första barnet. Jag ska dit i slutet av oktober pga att jag har ett barn! Hon tyckte inte att vi behövde första samtalet! =)
    jag fick gå tidigt med andra också... och misstänker jag får gå tidigt nu med eftersom et är ny ort och ny mvc
  • Phlippan87
    LokesMammi skrev 2013-10-02 21:10:27 följande:

Jaha! Ja här är det samma ort men ny bm!
    varierar säkert från bm till bm också...
    Är ju som sagt lite kul eftersom jag var där den 17e september och tog ut spiralen. Hade äl samma dag eller dagen efter och hon sa, baserat på att jag berättade att månaden vår yngsta blev till hade vi sex en enda gång, att hon trodde vi skulle ses snart igen. Troligen att vi skulle lyckas nästa månad men eventuellt hinna redan till denna, oavsett trodde hon det skulle gå väldigt fort 
Svar på tråden Bf Juni 2014