• micha123

Bf Juni 2014

Hoppas det är okej att jag hoppar på den gruppen :D jag plussade igår! Första barnet. Helt sjukt. Jag kan fortfarande inte fatta det, men igår blev det tre plus och nu var jag precis uppe och testade igen och nu blev plusset lite starkare! Men jag undrar, är det normalt att känna som mensvärk? Känns ibland som att mensen ska komma när som helst, jag är jättenervös.

Förresten, är 25 år, sambon 27 :) och vi har försökt sen februari! :)

• micha123
    Cakes skrev 2013-10-06 16:23:00 följande:
    Oj, dubbelt! Jösses! :) Jag tror mina är lite större också, men inte avsevärt ;) Min molvärk/växtvärk var värre förra veckan men nu kommer den och går lite mer, känns dock väldigt om jag ligger ner på sidan - vilket är mitt favoritsätt att ligga! ;

Alltså, en kanske lite dum fråga men... hur räknar man ut vilken vecka man är i? Det borde ju ha gått fyra hela veckor och två dagar (om man räknar från första dagen från senaste mensen), är jag i vecka 5 då?

Haha, man har såå många frågor och då vi håller det hemligt ett tag till så kan jag ju inte fråga mina vänner :) 
    Jag är också 4+2, och det stämmer, vecka 5 alltså :)
  • micha123
    Phlippan87 skrev 2013-10-07 22:12:44 följande:

tar bort mig från bf-listan och lämnar er här nu, blöder rejält nu så med största sannolikhet blev det mf för oss. Lycka till alla

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Beklagar verkligen :( kram på dej
  • micha123

Jag har också jättesvårt att förstå att jag är gravid. Har alltid trott att när man är gravid får man jätteont i tuttarna och spyr som en gris. Men det där lider jag inte av, haha. Har typ mensvärk, är väldans yr, kissnödig, väldigt törstig. Lite ont i bröstvårtorna emellanåt. "ÄR jag verkligen gravid?! Borde det inte kännas MER?" Haha. Kan inte riktigt förstå!

Vad äter ni för tabletter tjejer? Äter ni bara folsyra? Ska man äta aco gravid OCKSÅ eller är de inte bra att kombinera de två?

• micha123
    lillastorafamiljen skrev 2013-10-08 20:37:55 följande:

Måste fråga er andra, är det bara jag som har en konstant hunger???

Du är inte ensam om det, haha! Jag skulle kunna äta hela tiden! (Det gör jag dock inte, haha. Men ser alltid till att ha en frukt i närheten ;) )
  • micha123

Jag är också jättevarm i kroppen nästan som feber, och kokar jag inte ja då fryser jag så att jag skakar istället haha!

Igår fick jag ett riktigt sug efter mjölk och drack hur mkt som helst. Suget sitter kvar än! Är dessutom sjukligt sugen på clementiner hela tiden haha!

• micha123
    Zwoom skrev 2013-10-09 13:10:25 följande:

Mina symtom:

Yrsel från och till
    Smått illamående ibland
    Smått avsmak från saker från och till
    TRÖTT (kan sitta upp och somna)
    Andfådd
    Svettas mer / Blir varm lätt
    Törstig i MASSOR! 

Vilka av dessa symtom upplever ni?   

My family makes me the happiest mom / wife
    Jag har samma symptom men jag är inte särskilt trött :) men det kommer väl det med snart :D
  • micha123

Fick idag reda på att det kommer bli VÄLDIGT stressigt på jobbet några veckor framöver.. Jag tycker redan det är jobbigt som det är, magen är så jäkla svullen och jag blir plötsligt yr. På mitt jobb rör jag på mig hela tiden också. Det är väl inte bra med mkt stress? Hur hade ni gjort? Hade ni berättat om ert plus för chefen även om ni bara var i vecka 5? Så att den förstår att man inte vill stressa? :/

• micha123

Tack för alla svar. Får nog bli ett samtal med chefen någon dag snart.. Nervös!! :)

• micha123
    Eleonoor skrev 2013-10-10 21:01:15 följande:

Jaha, det gick inte att dölja min uppblåsta mage för mamma. Är bara i v6, men magen syns.

Samma för mig! Jag ser verkligen jättegravid ut :/
Svar på tråden Bf Juni 2014