Bf Juni 2014
Nog för att jag vill ha graviditetssymtom men YRSEL,,,nej tack!
Så rädd för yrsel och fick en kraftig nu
Det i sin tur ger mig panik som i sin tur ger mig yrsel pga paniken
Nog för att jag vill ha graviditetssymtom men YRSEL,,,nej tack!
Så rädd för yrsel och fick en kraftig nu
Det i sin tur ger mig panik som i sin tur ger mig yrsel pga paniken
Jag går gärna med i facebook gruppen efter att vi "kommit ut" med vår graviditet :D är rädd att något ska råka ploppa upp annars och avslöja haha!
Vill någon lägga till mig i bf listan längst upp? :D (13/6).
Här har jag gått och gnällt över att jag inte lider av några direkta symptom annat än yrsel och lite "mensvärk" och att jag hela tiden är sugen på mjölk och clementiner... Tji fick jag för det, idag gör tuttarna hur ont som helst, minsta rörelse jag gör så vill jag skrika rakt ut! :O ska tilläggas att jag har pyttesmå tuttar men nu känns det som dom väger 100 kg styck :(
Om jag skulle skriva "244 dagar kvar
" på min fb tror ni alla skulle förstå då?
När syns det tickande hjärtat på VUL? Eller när kan man se på ett UL att det är en bebis?
Finns det någon här som gått till en privat klinik för ett UL tidigare än RUL? Jag var ju hos min husläkare/gynekolog på ett UL (kollade så allt såg normalt ut inuti, då jag trodde något var fel eftersom jag aldrig blev gravid. 2 dagar senare blev det befruktning HAHA) och jag funderar på att boka ett VUL eller vanligt UL hos honom bara för att jag inte kan hålla mig tills januari, haha. Undrar om det är normalt eller om han kommer tycka jag är en galen gravid haha?
Är det normalt att må illa och ha väldigt mycket yrsel i vecka fem? Har inte varit gravid förrän nu så jag har inte koll på sånt :P
Idag är det illa.. Brösten gör så ont att jag började gråta när dusch-strålen råkade träffa dom. Jag är jättehungrig men när jag äter något så liksom "växer det" bara i munnen på mig, smakar inte ens gott och jag känner mig illamående. Fy tusan!!
Vi bor oxå i en tvåa, med 2 katter.... Men vi ska spara till en bostadsrätt så nedräkningen pågår... :p o om man har tvättmaskin med inbyggd torktumlare så kan man ju ha skötbord ovanpå, får inte plats i badrummet med det om vi har badkar..
Nu när vi ändå pratAr föräldrapenning.. Jag har jobbat heltid i flera år, men blev plötsligt (jäkligt oväntat och olägligt) av med jobbet för två veckor sen. Ska få a-kassa , och bebis kommer i juni. Vad kommer min penning grundas på? Min lön eller a-kassan?! :/
Idag ska jag på inskrivning :) i vecka 11 fick vi se vår bebis på VUL. Förr veckan lämnade jag massa blodprover och sånt som vi får svar på idag på inskrivningen!
Jag fick köpa mammabyxor i v 10. Kändes jättedumt för jag kunde inte fatta varför jag var så stor redan, så det känns väldigt skönt att läsa att jag inte är ensam! Nu är jag i vecka 13 med världens kula, dock var jag hos bm igår och hade bara gått upp 1 kg sen sist! Otroligt!
Någon mer som köpt en såndär doppler? Jag fick hem min idag och det var helt fantastiskt att få lyssna på bebishjärtat :D
Finns det någon som vill bjuda in mig till Facebook gruppen? Eller kan man söka och hitta den själv? :)