Inlägg från: Änglasmamma |Visa alla inlägg
  • Änglasmamma

Bf Juni 2014

Hej!

Jag hoppar gärna in här om det är ok? :)

Plussade för några dagar sedan och är i v 4+3. Är jätte glad , men samtidigt lite orolig..

Antar att det hör till!

Dock inte lika orolig som jag var i förra grav, andra känns lite lättare på nått vis :p

• Änglasmamma
    Anno1984 skrev 2013-10-08 11:06:09 följande:

Hej!
    Jag vill gärna vara med här! Väntar andra barnet  den 14/6 om allt går som det ska. Har en dotter född Mars 2011. Bor på Värmdö. 
    Tycker det är stor skillnad på tankar och känslor inför denna gång. Kanske för att jag hade en jobbig förlossning förra gången och redan har en liten att tänka på. Hur som helst så är det fantastiskt att få möjlighet att ge liv till och lära känna en till härlig liten människa!
    Än så länge har jag inga tydliga symptom direkt, lite illamående kanske. Men förra graviditeten var jag inte illamående, hade dock blödningar och foglossning. Förhoppningsvis är detta inget som kommer återkomma ;)
    Lägger till mig i BF-tråden också!

Jag har också BF den 14jun!!

Och en dotter som är född den 27e mars 2011 :)

Jag är smått illamående, förra grav så mådde jag illa och kräktes till 7e mån.. Vill inte ha det igen!

Kan känna mig mer säker denna gång, oron för missfall finns men inte lika mkt som sist..
  • Änglasmamma

Ano 1984:

Fy, kan tänka mig att det är lite känsligare då :/ Jag hade en bra grav förutom kräkningarna då.. :p

Orolig kommer man nog vara mer eller mindre hela grav, sen oroar man sig för att nått ska hända när väl bebben är framme. Det är väl så vi mammor är :)

• Änglasmamma
    Skattkistan skrev 2013-10-10 07:55:22 följande:

Jag är så otroligt svullen om magen allaredan, känns som folk stirrar och jag får dölja magen. Såhär var det inte med första barnet. Ni som har fått två barn; lägger sig den här svullnaden? Annars kommer jag definitivt få berätta på jobbet när jag ska hoppa in och jobba om ett par veckor :/ jag är smal från början så det är verkligen bara en liten kula ...

Det är som om jag har skrivit det där, har fått bulle på magen redan jag med. Några kollegor som jag jobbar ofta med vet redan , även om det är tidigt. Kändes som om det inte var någon ide att dölja det. Sen kunde jag inte hålla mig från att berätta :p

Har även illamående och huvudvärk näst intill varje dag.. Alvedon hjälper inte och jag dricker mängder med vatten, hoppas huvudvärken ger med sig snart iaf :/
  • Änglasmamma
    Eleonoor skrev 2013-10-10 21:01:15 följande:

Jaha, det gick inte att dölja min uppblåsta mage för mamma. Är bara i v6, men magen syns.

Samma för mig , så de flesta runt om vet redan.. Även om det är tidigt , men magen är uppblåst som en boll och den är verkligen svår att dölja..
  • Änglasmamma
    Smalltowngal skrev 2013-10-11 09:00:38 följande:

Hej allihop! Jag hoppas det är ok att jag hänger på här :) Vi plussade imorse efter att försökt i 16 månader!! Det var ett starkt plus och idag är BIM+1. Ska ta ett till test ikväll och sen ett digitalt imorgon bitti. Har inte fattar det än och vågar nog inte fatta det än heller.. Här är en länk till min bild, vad tycker ni? :)

i1273.photobucket.com/albums/y414/smalltowngirlC88/74B959CD-1B29-46FA-BB91-25A7B041FB4A-4842-00000A342C0AB7F5_zps171f27fc.jpg

Såg helt klart ett plus! Grattis till er! :)
  • Änglasmamma

Även om den "riktiga" magen inte kommit än utan den bara är uppsvälld än så länge.. Så är det så mysigt att klappa på magen! Längtar enormt mkt till RUL.. Få se bebisen. :)

Jag bor i Enköping förresten!

• Änglasmamma
    DevilsDaughter skrev 2013-10-14 20:26:28 följande:

haha.. jag hade bestämt mig för att iaf INTE berätta jobbet till iaf efter v 12 el nåt. Idag frågade min chef rakt ut "är du gravid"? SUCK!! Så tjock är jag om magen alltså! Undra hur många fler som sett det men inte vågar säga nåt..

Min chef frågade mig rakt ut igår, många som berättat idag att dom inte vågat fråga. Vissa som jag jobbar mycket med visste redan..

Men Attans så rund jag är om magen! Riktig kalas kula.. Även om det är tidigt fortfarande :)
  • Änglasmamma
    DevilsDaughter skrev 2013-10-15 00:35:04 följande:

Änglasmamma: Helt sjukt alltså! fattar inte hur det kan synas såhär tidigt! Känner mig löjligt tjock och svälld.. Har inte känt såhär tidigare som gravid tror jag..

Ja verkligen! Det kanske stannar av nu ett tag, att svullnaden går ner lite och den riktiga magen kommer fram.. Känns jätte konstigt! Sen lite jobbigt då folk frågar och antyder att "det inte kan vara så långt kvar".. Haha :)
Svar på tråden Bf Juni 2014