Inlägg från: Änglasmamma |Visa alla inlägg
  • Änglasmamma

Bf Juni 2014

rosii skrev 2013-10-15 12:13:16 följande:

Fick bakläxa från min bm idag, mera motion. Fybubblan så tråkigt, är ju jämt trött haha. Ska tillbaka om 3 veckor igen, är då i 9+3. Hon gillade inte heller att jag äter lchf (dock ej strikt nu), fast hon frågade även vad det var så hon visste eg inte vad hon pratade om?

Jag måste komma igång att gå på fler promenader.. Iaf en lång per dag, men idag är jag så sjukt trött!! Ligger i soffan och halvsover.. Haha. :)
  • Änglasmamma
    bonden skrev 2013-10-15 15:23:26 följande:

En lång per dag? Här är målet åtminstone en kort per dag smile5.gif

Är så trött och sävlig och all ork går åt till ettåringen här hemma. Puh!

Försöker med en lång.. Men just nu så är det en kamp att äns orka ta tag i att gå en promenad ;p

Full fart med 2åringen här hemma med.. Känns som dagarna bara rinner iväg och just nu vill jag ha mer ork!

Hjälper inte alls med sömn.. Har helt enkelt glömt hur det var att vara gravid, börjar dock komma tillbaka igen ;)
  • Änglasmamma
    hundtok skrev 2013-10-15 17:25:45 följande:

Skönt att jag inte är ensam om att vara trööööött! :) Har hund som kräver mycket motion så det blir iaf lite promenerande även om jag hellre skulle tillbringa kvällarna i soffan.

Jag har ochså hund och är riktigt glad för det. Underlättar en del att komma ut på promenad. Fast idag tog karln iaf kvällspromenaden meddans jag slöar på soffan :p
  • Änglasmamma
    lillastorafamiljen skrev 2013-10-15 19:58:47 följande:

Inte bara jag som har svårt att få energin till promenader alltså. Det är hopplöst att få tiden o räcka till kan jag känna. Visserligen går jag hela dagarna på jobbet, men räcker det??? Får nog försöka samla energin fast man är så trött.

Mina symptomer kommer o går. Illamående har jag nästan dagligen och jag vaknar varje natt med riktigt ömma tuttar....

Jag går och står mycket på jobbet med. Och det gör ju sitt , men jag försöker ändå ta någon promenad innan och inland efter..

Fast jag orkar inte riktigt! Helt slut, trött och illamående..

Men jag försöker tänka att det är bra med en kortare promenad än ingen alls. Hoppas iaf att få lite mer ork snart! :/
  • Änglasmamma

Vattenmelon måste jag prova, låter som en bra ide! Har ätit banan för fullt på jobbet innan, men vattenmelon låter fräscht! :)

• Änglasmamma
    mammasusan skrev 2013-10-16 15:34:55 följande:

Är nog kört ännu en gång...började med svagtljustBrunt igår, idag mörkbrunt-rött inte mkt & inget så ont ännu men de kommer väl....borde ha fattat då jag inte ens haft ömma bröst el illamående ju ;-(

A 27/6-06, V 26/4-09
    Nej , hoppas verkligen att det inte är så :(
  • Änglasmamma
    mysis123 skrev 2013-10-16 20:46:13 följande:

har någon av er huvudvärk??

Ja urs nästan varje dag och inget verkar hjälpa :/
  • Änglasmamma
    Amza skrev 2013-10-16 19:58:19 följande:

Snart går jag in i V8 och illamåendet kommer både morgon och kväll. Det är vårat tredje barn och jag antar att det är därför min mage är så enorm, jag ser ut att vara i 5e,6e månaden och det går absolut inte att dölja längre, jag vill inte berätta för alla än men jag måste snart göra det! Jag kan inte skylla på gaser i fyra veckor till! Och folk börjar undra!

Magen är som ett klot här med , men andra barnet för oss.. Alla kommenterar att jag inte borde vara så stor och att det finns risk att det inte går bra os.v.

Ganska less på att höra det nu, mitt i glädjen för bebisen i magen :)
  • Änglasmamma
    kakabus skrev 2013-10-16 20:05:47 följande:

Jag kommer nog också lämna er. Började blöda i morse, som en mensblödning med smärta. Ska på kontroll på fredag. Alla gravsymtom är borta och jag har inte mycket hopp kvar... vårt tredje missfall, känns förjävligt. Och det värsta är att min man inte vill försöka mer, denna grav var oplanerad så nu tycker han att vi är färdiga. Dubbel sorg...

Neej , det är verkligen dubbel sorg. :( Styrke-kram!
  • Änglasmamma

Ingen lust alls för min del, men karln tjatar om sex.. Känns lite fel att bara neka, men vad sjutton jag orkar inte och har ingen som hellst lust.. :/

Magen är som en ballong fortfarande , svullen så jag ser ut att vara i månad 7.. Och folk tjatar att de tycker jag är för stor och att det fortfarande finns risk för MF. Tråkigt som sjutton , då jag är så glad åt bebben i magen.

Men nu känns det mer jobbigt att folk frågar och påpekar risker som finns..

Jag vet ju att det är tidigt, jobbigt att höra det bara. Kanske är hormonerna som spökar så jag är extra känslig.. :/

• Änglasmamma
    rosii skrev 2013-10-17 23:22:59 följande:

Men seriöst vad är det för människor som påpekar risker & att du skulle vara stor? Ingenting du lika kan påverka & det sätter bara onödig negativ stress! Lyssna inte på dom, du kanske behöver säga ifrån om det känns jobbigt att dom tjatar.
    Ja det är riktigt jobbigt med den stressen. Speciellt när jag är glad för magen! Och du har så rätt, inget jag kan påverka ändå.. Men vill samtidigt inte gå och vara rädd för det som kan hända.

Det värsta är att det är några kollegor som kommenterar detta och med all tid som man ändå spenderar på jobbet så tär det tillslut.

Kanske får ryta ifrån ordentligt nästa gång , så kanske dom ger sig. Inte någon höjdare att gråta på jobbets toa :/
  • Änglasmamma
    honey1 skrev 2013-10-19 11:41:16 följande:

Jag känner typ fantom rörelser i magen. Små små "nuddar" typ och lite sprattel..

Kanske är för att jag fått barn innan tätt inpå och det påminner om när hon rörde sig i magen i början fast i vecka 14 typ

Jag känner ochså av lite fladder då och då.

Även om det bara är v7.. Men nog känns det allt, kanske är för att det är andra grav. Att man kommer ihåg som du säger :)
  • Änglasmamma
    EQ85 skrev 2013-10-19 13:14:09 följande:

Frågan är om vi kan känna bebben den e 2-4mm. :-s

Nej jag tror det är mer inbillning eller gaser för min del. Men lite mysigt är det ändå :p
  • Änglasmamma
    strumpan123 skrev 2013-10-19 13:36:15 följande:

jag blir tooookig!
    Vakna så tidigt idag så dagen blir såååååå lång, vill bara att helgen ska vara över.
    Nu börjar nervositeten gnaga, är så så rädd. Vill ha min lilla bebis denna gång.
    Vet inte vad jag tar mig till om det är lika som förra gångerna.
    klockan 14 på måndag....vill bara ha kollen gjord 

Håller tummarna att kollen går bra! :)
Svar på tråden Bf Juni 2014