Inlägg från: Rebecca 551 |Visa alla inlägg
  • Rebecca 551

Bf Juni 2014

Kokt/bakad potatis, olika typer av soppor, råa morötter, te, citron, apelsiner, isbergssallad är mina cravings

• Rebecca 551
    smålandsjänta skrev 2013-11-21 09:45:19 följande:
    Jag hoppas mitt pyre mår som en kung, för det gör fan inte jag. Tänk att en sån liiiten liiten plutt kan påverka en såhär mycket! Helt galet. Just nu känner jag mig tacksam för min graviditet men ALDRIG igen...är extremt trött på all spya!!
    Jag känner igen mig och jag instämmer med ALDRIG att jag utsätter mig för detta igen. 
  • Rebecca 551
    jamka skrev 2013-11-21 17:38:37 följande:

Stackars er...Jag mår illa bara på kvällarna och om jag är hungrig men inte så hemskt att man måste kräkas. Är nu i v.. 11 så det blir nog inte värre:) Så om det går så vill jag ha flera barn:)
    Detta är mitt andra barn, så jag kommer vara mer än nöjd med två små. Med sonen mådde jag helt ok, bara lite illamående och var aldrig speciellt nära att spy. Så denna graviditet är 1000 ggr värre.
  • Rebecca 551
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-21 19:24:11 följande:
    detta är ju min tredje.. och verkligen den sista!! 

Var på inskrivning i dag.. Det gick väl bra.. men tyckte att barnmorskan kändes lite konstig.. haha.. hon var ju jättetrevlig och så.. men hon fällde några kommentarer som kändes lite onödiga... typ att alla tror att RUL är för att man ska få se bebisen och att det bara är mysigt men att det är då man ser om något är fel och att man fortfarande hinner ta bort den om det behövs osv.. kändes som att jag inte ens ville tänka på sånt innan det ev är aktuellt.. riskerna vet man ju redan om.

Vi pratade också om grav.diabetes och jag sa att jag hoppas att jag slipper denna gång eller får lika mild variant som förra gången då säger hon att det kanske bli värre nu och behövs sprutor! :P Vilket känns rätt så långt bort...

Men annars var det bara bra. :)

fick tid för rul också.. fast rätt så sent.. i vecka 21 typ. 
    Eh, vilken dum kommentar! Om det skulle vara så att man ska ha tid att göra abort borde ju RUL vara några veckor tidigare. I v.18 känns det som att det är på gränsen till försent. och verkligen i v.21

Citat från abortlagen: "Man har rätt att själv bestämma om man vill göra abort om det inte har gått mer än 18 veckor. Det vill säga innan den artonde graviditetsveckans slut. Från och med den 19:e graviditetsveckan behöver man tillstånd av Rättsliga rådet vid Socialstyrelsen. Då kan man få abort om man till exempel är väldigt ung, har medicinska problem eller har problem med alkohol eller droger, har blivit våldtagen eller att fostret har någon allvarlig skada eller missbildning." 
  • Rebecca 551
    jamka skrev 2013-11-21 20:20:35 följande:

Jag har en son som är 6 år gammal och jag vill helst ha tre barn till. Men jag är redan 36 år så jag vet inte om jag hinner. Desto mer att det tog 5 år innan jag lyckades att bli gravid och behålla graviditeten till v. mer än 9.
    Oj, så du vill ha en så stor familj! 5 barn? Jag skulle kunna tänka mig tre barn, men jag kan inte tänka mig att vara gravid igen så då får två räcka. 
  • Rebecca 551
    LokesMammi skrev 2013-11-26 09:05:30 följande:
    Är det nån här som är heltid- eller deltidsarbetslös?
    Jag har en fast tjänst på 75%. Arbetssökande 25%. Innan jag fick sonen stämplade jag genom a-kassan. Men sen tog dagarna slut så jag fick 25% ersättning av försäkringskassan. Men nu ska jag stämpla igen då jag har fått fulla dagar igen plus 150dagar då jag har barn under 18år. Arbetsförmedlingen har ändrats sen jag stämplade sist, så nu ska man skriva på deras hemsida vilka jobba man sökt o skicka in så man får ersättning av a-kassan. *suck* Sa till henne på ams att jag ska ha tillökning i sommar o vill inte söka jobb. Men jag måste. Sambon sa att jag kan söka jobb jag inte har behörighet till. Men jag funderar på o skriva på cvn att jag ska ha barn i sommar! Då vill dom inte ha mig på intervju. Moahaha! =)
    Jag jobbar 85 % och är sedan föräldraledig 15 %. Men vill du jobba 100 % på den tjänst son du har 75 % på?

Men skriv bara i din ansökan att du är gravid så då kommer du med stor sannolikhet inte att bli inkallad på intervju. Det lär väl inte finnas många jobb som är på 25 % heller, så du kommer nog inte att behöva söka så många jobb.  
  • Rebecca 551

Jag fick en sannolikhet på 1:13100. Så det var en bra siffra tycker jag. Får du en siffra som är under 1:200 så erbjuds man fostervattenprov, så allt över det räknas som låg sannolikhet,

Jamka: Har du gjort KUB-testet? 

• Rebecca 551
    H83 skrev 2013-11-28 11:12:26 följande:
    Vecka 11 inleds med tre dagars färska blödningar och molvärk så det är förmodligen missfall på gång.. Ringer BM och hon avskriver inskrivningen jag skulle på imorgon och tycker vi ska vänta och se vad som händer. Är knäck och så himla ledsen!! Nu är det bara att vänta och se om det kommer en rejält blödning...

Stort lycka till och jag håller tummarna för er!! Kram*

Nej, vad hemskt! Hoppas att det går vägen även om det inte ser bra ut nu. Har du ringt och bett om ett ul så att du kan få svart på vitt. Styrka till dig!
  • Rebecca 551
    Zwoom skrev 2013-11-28 13:02:31 följande:
    Har många av er angelsounds doppler?

Har ingen, men läste någonstans att det inte var bra att använda den för mycket då det kunde skada bebisen? Vet inte om det stämmer dock. 
Svar på tråden Bf Juni 2014