Inlägg från: Rebecca 551 |Visa alla inlägg
  • Rebecca 551

Bf Juni 2014

Zwoom skrev 2013-11-28 13:11:31 följande:
    Alla säjer så olika...Jag har ingen och min BM avrådde bestämt alla att absolut inte använda sånna.

Då skulle jag köra det säkra före det osäkra.
  • Rebecca 551
    H83 skrev 2013-11-28 13:29:56 följande:
    Tack för era råd! Jag ringde 1177 som kopplade mig till kk-mottagningen och de tyckte jag skulle komma in för ett ul så idag kl 15.20 får vi se hur det ligger till..

Lycka till!!
  • Rebecca 551

Jag tror att jag också skulle behöva blutsaft. Men jag tror inte jag kommer att klara av att dricka det då jag tror att det inte smakar så gott, och då kommer jag att kräkas då jag mår illa av det mesta fortfarande. Jag tycker att det borde vända snart för mig. Är väldigt trött på att vara konstant illamående hela tiden. Jag är ändå i v.13 nu (12+5) så jag borde ha blivit bättre, men icke.

• Rebecca 551
    MissMf skrev 2013-11-29 17:55:27 följande:
    Hur är det med kattlådan, man ska ju inte tömma den som gravid.. Just nu stinker den o sambon kommer inte hem på några timmar.. Plasthandskar o sen tvätta o sprita händerna då borde de väl va lugnt? Är inne katter...
    Då borde det vara lugnt! Vi har också två innekatter men nu sköter sambon deras låda. Mest för att jag är känslig för dofter.
  • Rebecca 551
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-12-03 08:35:24 följande:
    jag har fått en ny tid för rul nu, den 13/1 då är jag i vecka 18+5. :) Skönt att få det tidigare! 

Min mage växer så det knakar.. men det är ju tredje barnet.. Fast jag är ju snart i vecka 14 (i morgon). 

Börjar bli så sjukt trött på att må illa.. :( Känns nästan som att det är en bubbla i magen som spänner och jag måste spy för att bli av med den.. :P och jag har ingen aptit!

Hur mådde du vid dina andra graviditeter? Mådde du illa då med? Antar att du har tre pojkar med tanke på ditt alias.

Jag mådde bra i min förra graviditet, men nu mår jag skit. Fortfarande illa fast att jag är i v.14.
  • Rebecca 551

Jag åt postafen de första veckorna, men jag mådde illa efter att  jag svalde dem och en gång så spydde jag efter att jag tog dem så jag bestämde mig för att sluta för c:a 3 veckor sedan. Då blev jag bättre (mest pga av att jag blev piggare). Dock försvann inte illamåendet utan det sitter i fortfarande. Jag har seaband på mig och de hjälper lite faktiskt. Jag vet att de hjälper eftersom de gånger jag har glömt dem har jag kommit på mig själv att jag mår sämre än vanligt. Jag är lite som dig, spyr lite då och då. Mest på morgonen efter frukost men också på kvällarna. Jag har klarat mig från att spy mitt på dagen då jag jobbat, vilket är skönt.

Vad tror du att du väntar nu? Jag gissar på att jag väntar en tjej med tanke på att jag mår så mycket sämre nu än med sonen. Men du har ju mått illa med båda pojkarna och även med denna så det är såklart olika för alla. Hoppas också att du snart slipper illamåendet.

• Rebecca 551
    CeciliaJL skrev 2013-12-03 12:58:59 följande:

Jag har haft mammabyxorna sedan några veckor. Det är bekvämast för magen då.Min har synts länge nu. I onsdags var jag dessutom på företagsfest och då kom det en tjej fram och frågade om jag väntade en till. Så det är väldigt tydligt. Jag har dessutom gått upp 4 kg redan. undra hur detta ska sluta. Jag är i v 13 nu.

Någon annan som gått upp mycket?

Jag har också gått upp 4-5 kg.... Förra gången gick jag upp 20 kg totalt och nu tror jag att jag nästan kommer att gå upp mer då jag måste småäta hela tiden för att hålla illamåendet i chack. Dessutom är jag mer hungrig nu.,
  • Rebecca 551

Jag har också mammabyxor. Dock tycker jag att de sitter för hårt runt magen. Jag vill inte att de ska sitta åt överhuvudtaget eftersom jag mår mer illa då. Så jag kavlar ner tyget nedanför magen på mammabyxorna. Jag tycker det är mer bekvämt.

• Rebecca 551
    claire skrev 2013-12-03 13:59:43 följande:
    Var på inskrivning igår. Fy vilken ångest kag fkck för min vikt. Har gått upp rebält på senaste tiden. Ändå tyckte bm inte att jag behövde oroa mig. Hur som helst, alla värden var strålande iallafall. Känns skönt. Sen det här med om det syns eller ej... min mage har definitivt svullnat, det har den. Men jag har lite hull även utan att vara gravid så tror inte att det syns så mycket.. Illamåendet har släppt nu vilket är SÅÅ skönt. Bara när jag inte ätit på länge kan jag känna av hungerillamående. V.11+2 idag, och UL om 2 dagar. Såå kul! Förresten: jag dricker Laxa-tea varje kväll nu. Hjälper jättebra mot mitt lilla problem som jag hade innan! Tips om ni har samma problem:)

Vad är laxa-tea bra mot? Trög mage?
Svar på tråden Bf Juni 2014