Inlägg från: CeciliaJL |Visa alla inlägg
  • CeciliaJL

Bf Juni 2014

Hej hej :)

Jag plussade i fredags och har BF 10 juni. Det blir mitt tredje barn, andra graviditet.

Har ni någon BF-lista någonstans man ska fylla i sig i?

Än så länge känner jag mig lite illamående morgon och kväll och lite ömma bröst men inget mer. Min tidigare graviditet var jag kanontrött vid det här laget och väldigt illamående.

• CeciliaJL

Jag är illamående över hela dagen men värst är det på em. När jag äter/precis har ätit så är det mycket mindre/helt borta ett tag efteråt men det innebär att jag äter ofta :) folk på jobbet borde börja undra då jag äter hela tiden :) så jag går snarare upp istället för ner nu med illamåendet.

Ni andra som mår illa, vad hjälper för er?

• CeciliaJL
    Hanniz74 skrev 2013-10-25 08:01:32 följande:
    Hej igen. Har nu landat efter tisdagens vul som visade två småttingar med fint tickande hjärtan. Var då i 6+4 så även om allt såg ut som det skulle vill de göra ett vul till nästa vecka för att se att båda fortsätter utvecklas. Känner mig smått förvirrad, att gå från tron att vi bara skulle förbli en enbarnsfamilj till att förhoppningsvis bli trebarnsföräldrar känns omtumlande. Känner o lider med er som förlorat era små.

ÅÅ vad roligt med tvillingar! Stort grattis! jag har själv två tvillingpojkar födda feb-12 som nu ska få ett lillasyskon :)
  • CeciliaJL

Sjukvården räknar bara fullbordade veckor dvs 6+4 är för sjukvården v 6 men "normalt" är att man då säger att man är i vecka 7. Så det beror bara på vad man föredrar.

• CeciliaJL
    Zwoom skrev 2013-10-29 14:59:45 följande:
    Ni som mår illa mår ni bara hemkt illa eller spyr ni massor också`?
    Hittills mår jag bara illa men ibland skulle man ju bra gärna spy för att "bli av med det" Var så i min tidigare graviditet också. det höll i sig till v 14.
  • CeciliaJL

Jag var på läkarbesök idag och vi fick se ett litet tickande hjärta och en typ 13-14 mm liten "blubb" på skärmen. Har varit/är orolig för missfall så hade hoppas på mer "vad skönt att allt ser bra ut" men den kom inte riktigt. Kanske kommer när det sjunker in mer.

• CeciliaJL

Ni som är illamående och äter postafen. Hur lång tid tills ni märker effekt? Jag tog min första halv nio på fm idag. Men illamåendet blev bara värre och värre. Fick i mig mat men kunde inte sitta kvar vid bordet sen. La mig i vårt vilorum och sov i 40 min till kl ett. Efter det smög sig illamåendet på men sen halv fyra insåg jag att jag inte kände av det mer men att jag var rejält trött och dåsig. Cyklade hem vid fem och reagerade då på långsam reaktionsförmåga hos mig, typ som när man är full. Sen åt vi middag och sen har jag sovit resten av kvällen mer eller mindre. Hur är det för er andra? Kan det vara tabletten som inte började verka förrän på em även om jag tog den på fm? Eller var det sömnen typ? Eller dem i kombo?

Blir så förvirrad men kommer att prova ta tabletten så fort jag vaknar. Bättre trött än fruktansvärt illamående iallafall. Men synd om sambon som får sköta barnen och allt hemma.

• CeciliaJL

Jag gick in i vecka 12 idag och har de senaste 3 dagarna fått lite mindre illamående överlag. är överlycklig och hoppas att det håller i sig. Visserligen är jag fortfarande illamående och speciellt på sen em/kväll då det är som värst men jag märker ändå att det är mindre. Jag behöver inte längre ta åksjuketabletterna vilket också gör att jag är lite piggare. Hoppas verkligen att detta är normalt och att det inte är något fel med bulan. Illamåendet tidigare grav. så dröjde det till v 14 innan det gav sig, dock var det tvillingar då så jag hoppas att det var därför.

• CeciliaJL

Jag har haft mammabyxorna sedan några veckor. Det är bekvämast för magen då.Min har synts länge nu. I onsdags var jag dessutom på företagsfest och då kom det en tjej fram och frågade om jag väntade en till. Så det är väldigt tydligt. Jag har dessutom gått upp 4 kg redan. undra hur detta ska sluta. Jag är i v 13 nu.

Någon annan som gått upp mycket?

• CeciliaJL
    Rebecca 551 skrev 2013-12-03 13:50:31 följande:

Jag har också gått upp 4-5 kg.... Förra gången gick jag upp 20 kg totalt och nu tror jag att jag nästan kommer att gå upp mer då jag måste småäta hela tiden för att hålla illamåendet i chack. Dessutom är jag mer hungrig nu.,
    Skönt att inte vara ensam :) Jag gick upp 22 kg med pojkarna (tvillingar) men kommer nog hamna på liknande nu fast det är en i magen :D Jag äter ofta för att försöka ta bort illamåendet, även om jag nu för tiden äter mandariner. Så det hade ju kunnat vara värre :D
Svar på tråden Bf Juni 2014