Blodet kommer ifrån livmodern
.. Troligtvis blöder jag från moderkakan, den satt ända nere vid kanten av öppningen.. Har blivit ordinerad vila nu i en vecka.. Inget jobb alltså.. Läkaren sa stanna hemma och vila i en vecka, ska till min syster imorgon för att fira nyår, borde jag hoppa det då? Hon upprepade stanna hemma två ggr, så känns som jag har utegångsförbud nu? Tekniskt sett kan jag ju lika gärna sitta och vila i systerns soffa som här.. Men jag vet inte?
Iaf så är det moderkakan jag blöder ifrån i bästa fall, i annat fall är det bebisen sa hon och då kan man inte göra något åt det. Fick tabletter som ska stoppa blödningen.. Bara att hoppas på att det slutar nu.. När hon kikade in sa hon att det sipprar från livmodern, tycker det låter så läskigt. Var helt inställd på att det var från tappen pga sköra slemhinnor och hade inte alls väntat mig detta. Frågade om det va pga sexet, först sa hon att det inte hade med sexet att göra, sen sa hon att det kan ha varit den utlösande faktorn, men att själva "problemet" inte har med sexet att göra eftersom det kommer inifrån livmodern..