Bf Juni 2014
Min senaste mens första dag var 6:e september, och jag är 99 % säker på att jag hade ÄL 18:e september. Plussade 30:e september. Det är därför jag inte riktigt tror på det nya BF :)
Grattis till alla lyckade RUL :) Härligt!
Hej :)
Ville bara dela med mig, till er som förstår och inte tycker att det är på tok för tidigt ;)
Beställde just vår vagn! Det blev en Brio Go Duo (det vill säga med både ligg och sittdel). Fick också med bilskydd och bas i priset. Köpte en svart med svart chassi, tänkte att det är smidigast och lättast att sälja sen när det väl blir dags :)
Både jag och min man fastnade för denna vagnen när vi var och provade olika vagnar för ett tag sedan. Dels för att den är sjukt skön att köra, dels för att den är väldigt smidig att packa ihop och dels för att man kan vända sittdelen mot en :)
Hihi, längtar tills den kommer :)
Hej allihopa,
Jag har några funderingar som jag tänkte att ni kanske har "svaret" på :)
Är i vecka 22 nu (eller ja, 21 enligt min egen uträkning) och har sedan två-tre dagar tillbaka fått fler och fler sammandragningar (kanske 5-6 stycken idag hittills). Jag har haft det från och till sedan vecka 15 ungefär, men nu kommer de alltså oftare. Mest när jag går i trappor (vilket jag tyvärr "måste" göra både på jobbet och hemma), eller om jag går snabbt, men även då och då när jag sitter lite konstigt eller vänder mig/byter ställning. Har för övrigt ett lugnt jobb och försöker ta det så lugnt jag kan hemma också.
De gör inte ont, utan det som händer är "bara" att magen spänner sig en stund, blir alldeles hård och sedan slappnar av. Det är mest bara lite obehagligt och skumt.
För en vecka sedan (förra måndagen) kollade de livmodertappen på mig (eftersom jag hade en liten blödning veckan innan dess) men den var opåverkad.
Jaaaa... vad är min fråga egentligen? Hm, är detta normalt? Ska jag kolla upp det igen? Finns det något man kan göra åt det? och så vidare... Första graviditeten så det är svårt, man har ju inget att jämföra med.
En Omeprazol om dagen funkar bra för mig också :)
Jodå, man får ta det :) Har dubbelkollat med både läkare och barnmorska :)
Har följt tråden länge men var mer aktiv i början av graviditeten...
Ville bara göra ett tillägg om att gå över tiden, är på bf + 12 idag! Fy sjutton vad segt det är men nu är det trots allt bara två hela dagar kvar tills igångsättning. Försöker hålla humöret uppe :)
Bf + 14 idag! Puh!
Sitter just nu och väntar på samtalet från förlossningen som ska meddela mig vilken tid jag ska till dem för kontroll och igångsättning i morgon. Får väl försöka se det positiva i det hela och "njuta" av sista dagen (förhoppningsvis) som gravid, även fast jag inte direkt njutit något under hela graviditeten ;)
Tack så mycket :)
Haha, ja det var bra att tänka så... njuta av att det är sista dagen av att jag måste vara gravid ;)
Nu har jag fått tid, nio i morgon bitti. Förstod det som så att de börjar med en kontroll för att se vilket igångsättningsalternativ som verkar bäst. Men frågade och det fanns ingen risk att de skickar hem en, "bara när ni blivit en liten famiilj" sa hon :)
Nu ligger jag här på förlossningen, bf + 15! Hoppas igångsättningen går snabbt! Nu har de satt en ballong i tappen :p