• Cakes

Bf Juni 2014

bellzan skrev 2013-10-07 16:25:13 följande:
    Hallåjsan! Kan man hoppa in här? Plussade imorse och kan fortfarande knappt fatta det, men det är ju sant... just nu är BF den 19 Juni!
    Woho!
    Välkommen :)
  • Cakes

På tal om symtom... haha, igår grät jag till två avsnitt av How I met your mother! Det har minsann aldrig hänt innan (just till den serien alltså)! Min man undrade lite vad det var med mig där ;)

• Cakes

Hej, 

En fråga...

Om man är i början av v. 6 och tar ett gravtest på kvällen, då man kissat typ 1,5 timme tidigare. Kan detta vara anledningen till att stecket blev lite svagare än för några dagar sedan med morgonurinen? Så är det ju i början, at det är bättre med morgonurin... men spelar det någon roll i v. 6? Eller är det något som inte stämmer... har haft ont i magen idag så blir lite orolig.

Hoppas ni förstår min fråga, känner att formuleringen blev lite halvdan :) 

• Cakes
    frokenlyckan skrev 2013-10-11 20:29:14 följande:
    Du skall kunna ta test på vilket tid på dygnet efter BIM. Men om du drack onormalt mkt med vätska så kan det ha "spätt" ut hcg så det inte blir lika starkt just då. Blöder du?
    Nej, blöder inte. Och har samma symtom som vanligt, det vill säga mår illa och fryser. Bara lite mer ont i dag. Ja, alltså det visade ju klart positivt efter bara några sekunder, men för några dagar sedan var teststecket starkare än kontrollstrecket. Hade dock inte druckit onormalt mycket, ett glas till maten bara. 
    strumpan123 skrev 2013-10-11 20:33:20 följande:
    jag kan få svagare ibland men då har jag druckit mycket de senaste 2 timmarna ca.
    Brukade få svagare på morgonen för att jag hade druckit mer innan jag gick och la mig så jag brukar försöka att inte dricka då mkt de 2 sista timmarna på jobbet och testa när jag kommer hem  
    Hm, får testa i morgonbitti igen och se hur det visar. Åh, varför skulle jag testa för?! 

• Cakes
    strumpan123 skrev 2013-10-11 20:44:24 följande:
    hehe känner samma idag..varföör :P skulle väntat med digitala jag hade i några dagar eller med morgonurin
    Precis, kunde man inte väntat. När jag plussade på BIM-1 så köpte jag ett digitalt men sa, nu ska jag inte testa med detta förrän det gått en vecka. Haha, det tog en dag. 

Nej nu bestämde jag mig för att inte oroa mig och testa i morgon bitti, det får bli bra! :)

För övrigt, är det någon som har hjärtklappning typ som symtom. Känner mig emellanåt som om jag druckit fem redbull eller något sådant?! 
  • Cakes
    strumpan123 skrev 2013-10-11 20:52:20 följande:
    Ja det låter bra =)

Om jag blir irriterad och arg får jag sjuk hjärtklappning nu men har känt av att min puls är högre ofta  utan att jag anstränger mig
    Precis, så känner jag med. Jag "sprang" till bussen i morse... jag höll på att döööö! Och ja, idag har jag varit irriterad. Det förklarar säkert hjärtklappningen :)
    LokesMammi skrev 2013-10-11 20:51:30 följande:

Åh, redbull. Va gott! =) Med vodka i! =)
    Haha, håll dig från vodkan bara ;)
  • Cakes
    EQ85 skrev 2013-10-11 21:00:06 följande:
    Cakes:

jodå stämde ungefär, v9-12 så är det som högst i ett intervall om 25 700 – 288 000
    i v 7-8 7 650 – 229 000
    kolla här

plusset.wordpress.com/2010/01/04/hcg-niva-tab...
    Ah men då är det nog så, hoppas jag! Alltså jag har tagit typ nio test, haha. Alla har blivit starkare efter vardag, det var bara nu det var lite vajsing. Jag återkopplar imorgn :)
  • Cakes
    frokenlyckan skrev 2013-10-11 21:01:25 följande:
    Jag testade mig nu ikväll, bara för att jämfört med mitt första graviditet så hade ja miljoner med symptom vid det här laget så ville bara tjecka läget även om det togs i ons. Men det kan ju vara som min man sa att min kropp känner igen det här sen tidigare graviditet. Och därmed inte blir lika mkt symptom. Men visst är det grymt starkt:)
    Ja, och tack! Detta var lugnare... i jämförelse med detta var mitt också jättestarkt :)
  • Cakes

Ja, ni har nog rätt. Får ta och lugna ner mig ;) 

Försökte få upp bilder på testet, men det gick sådär så jag la ner det.

Jag försöker också hålla mig från att berätta varje gång jag pratar med min mamma. Supersvårt. Är rädd för att skrika ut det när jag träffar henne!  

Svar på tråden Bf Juni 2014