Sickan12 skrev 2013-11-01 19:44:17 följande:
Måste bara få spy lite galla. Känner mig så illa behandlad av vården (jag vet att jag är extra känslig just nu, men ändå). Känner bara att jag blir konstigt bemött, omkringkastad och inte tagen på allvar. Orkar inte ha det så här i 9 månader. Allmänläkare verkar inte kunna ett dugg om graviditet. Var på VC för misstänkt urinvägsinfektion, och läkaren frågar om jag behöver kissa ofta och om jag har flytningar. Hallå, jag är gravid, vad tror du!? Sen ifrågasätter han att BM inte gjort en gynundersökning på mig, för att "utesluta en gynekologisk infektion", varpå jag blir orolig och ringer BM som säger att "det är inte rutin att göra gynu dersökningar vid inskrivning, det gjorde man förr... men om du är orolig för att du har klamydia så kan du ju komma hit". Vad fan! Jag är inte ett dugg orolig att jag ska ha klamydia, jag blev "orolig" för att läkaren ifrågasatte att jag inte blivit undersökt.. Droppen var ändå ikväll när jag fick ett brev från min husläkare, som min BM hänvisade mig till eftersom ingen på MVC kunde skriva ut tabletter mot illamåendet. Min läkare blev jätteförvånad och frågade typ "va? Kan inte barnmorskorna göra det?". Jag förmedlade bara det BM sa, att ingen där kunde skriva ut ett recept, och att jag skulle vända mig till min egen läkare (mvc skulle inte få dit sin läkare på några dagar). Hur som, fick brev idag där det stod "anledningen till att du blev hänvisad till mig är att du inte varit på MVC och blivit inskriven". Jag blir GALEN!! Vadå inte varit där och blivit inskriven?! Jag har för f*n varit på inskrivningssamtal, och var där samma dag som jag kontaktade läkaren, och pratade med min barnmorska senast imorse. Nu känns det som att jag måste ringa MVC och ifrågasätta hur min läkare kan påstå att jag inte är inskriven. Jag känner mig idiotförklarad, jag KOKAR verkligen! ! Låter löjligt, men ååååhhhhh :(
Åh jag förstår. Jag hade också blivit irriterad när dom inte kan göra rätt. Vafan liksom? Men allmän läkare överlag har jag inte särskild bra erfarenheter av & jag är ofta & ränner på vc.