Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

När jag gick på havandeskapsledighet när jag väntade sonen för 3år sedan så sa chefen inget om semester. Han är född i januari. Jag tog ut 2v semester på sommaren för o få en extra peng.......

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi

Jag känner väldigt lite o är i v 20. Längesen jag kände ngt nu, har bara känt av lite fladder. Men har livmodern i framvägg så får se när jag känner ngt ordentligt! :/

• LokesMammi
    Sessan4 skrev 2014-01-09 22:09:19 följande:
    Hi hi! Jag har oxå livmoder i framväx men njurar i bakväg!! Förlåt, det brukar vara jag som skriver tokigt! Du menar väl moderkakan? Jag känner inte heller så mycket rörelser i v 18. Hoppas på mer buffar snart!

Jaja, ni förstår vad jag menar! =)
  • LokesMammi
    Sofaaj skrev 2014-01-10 18:50:57 följande:
    De sa att det tar ca en vecka för att få svaren på de vanligaste kromosomfelen, 13 18 och 21. Och 3-4 veckor för att få svar på de mer ovanliga.  Men nu innan är det nervöst för att det ska göra ont. Någon som har gjort fvp? o sen dagarna efter gå o va rädd för missfall..
    De sa att man fick komma ner till malmö, där operationerna kommer ske. Där man får information och ställa frågor. Och även se massa före och efter bilder.
    Igår när vi fick veta det kändes det rätt ok. Idag har jag pendlat mellan tårar och tanken att det bara är ett kosmetiskt fel, att de kan rätta till det.

Jag är i vecka 19+3, så att avbryta om det kommer till det känns fruktansvärt!

Jag är inte så insatt i detta, men vilka syndrom innebär alla kromosomfel? Är det 21 som är DS?
    Jag blev nervös på mitt rul när hon inte kunde se näsbenet. Jag fick gå o kissa, sen gick det bra. Inge minne av att hon kollade det när jag väntade sonen............
  • LokesMammi
    Sofaaj skrev 2014-01-10 22:19:54 följande:
    Ja 21 är DS . Kromosomfel 18 heter även edwards syndrom, kromsomfel 13 även pataus syndrom, innebär grova missbildningar och utvecklingsstörning. Ofta överlever de inte de första levnadsåren och är tyvärr inte livsdugliga..
    En jobbig väntan nu..=/

Ah, ok! Va jobbigt! Håller tummen för er!
  • LokesMammi

Kände lite buffar nu på kvällen! Glad jag blev! =) Försökte känna med handen, men då slutade han!Tror nog att lillebror är som storebror var. Aktiv på kvällen mest! =)  Hjärta

• LokesMammi
    Frozen skrev 2014-01-11 12:10:37 följande:
    Vilken skillnad det kan vara, vår lilla tjej rör sig ganska mycket dagligen. Känner henne på morgonen, vid lunch, på eftermiddagen och framför allt på kvällen. Men på RUL la hon sig i perfekt position för fina bilder och inga problem att se att det var en tjej.

För några veckor sen, v16-17 kände jag knappt nånting och kände stor oro, nu i v20 känner jag som sagt hela tiden och det börjar bli dags att outa sig på jobbet Kommer från nästa vecka börja använda gravidbyxor. 

Har du inte börjat använda gravidbyxor än? =) Fick jag börja med några veckor efter plusset. hehe. Idag tg jag på mig amningsbh. Såååå skönt. Inget som sitter åt o inget som smiter ut! =) hehe
  • LokesMammi

Vi har inte skaffat vagn än! När sonen var pytte lånade i en kompis' vagn. Men nu ska hennes lillebror ha samma månad som mig så då sa jag att dom kan ta vagnen (då jag inte är helt nöjd med den). Så får se om vi får låna svägerskans eller köpa begagnad vagn. Känns som jag inte har råd o köpa ny vagn då sambon är arbetslös o knappt får ut några pengar o jag jobbar deltid i vården........ Blä!

• LokesMammi

Kände en buff med handen imorse! Tror han tyckte det var trångt då jag var väldigt kissödig! Men sååååå kul! V 21 (20+1) idag.

• LokesMammi

Vi har en babybjörn bärsele, är den inge bra alltså? Tänkte bra barnet i den till o från dagis om sonen får plats där vi vill innan barnet föds.....

Svar på tråden Bf Juni 2014