Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

Vad tycker ni om vagnen? Ska titta  på den på lördag. 600 kr. Ligg o sitt vagn. Tyvärr inte ståbrädan. Vändbart handtag.

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi
    Holk skrev 2014-01-23 22:45:00 följande:
    Billigt och bra! Hur gammal är den?
    Och fin såklart!
    Ingen Bilstol?

Fån 2010. Bilstol har vi redan! =)
  • LokesMammi

Tror ni man behöver ha overall i slutet på maj/början på juni? Eller räcker det med tunna kläder o mjuklift?
    Tycker detta är svårt! Var lättare när sonen föddes i januari. =)

• LokesMammi
    DevilsDaughter skrev 2014-01-25 19:33:56 följande:
    Hmm: En tunnare overall kanske? Är ju så olika hur varmt det hunnit bli då, och föds bebisen bara nån vecka/veckor in i maj så lär det nog behövas.. Men någon "riktig" overall behöver du ju inte iaf, utan en tunnare variant isf..

Ja, svårt detta. Bor i mellersta Sverige, Västerås. När sonen föddes var vintern hemsk o sommaren varm. Hade bara tunna kläder på honom o mjuklift o fotsack. =)
    Denna vinter är hemsk, men sen.......så man undrar ju hur sommaren blir! =)
  • LokesMammi

Min son är 4e barnbarnet hos farmor o farfar och första hos mormor o morfar! =)
    Jag gillar inte alls min svärmor men svärfar är det inge fel på. Svärmor ska berätta hur jag ska uppfostra min son! Aldrig i livet! Jag träffar henne så lite som möjligt, sambon gillar inte heller henne. Men hon ska iaf ha kontakt med min son! =)
    Min farmor var den bästa personen i mitt liv! Mitt liv gick under när hon dog! Önskar så att hon fick träffa min son. Min farfar har iaf fått träffa honom! Det är kul o ha oss 4 generationer å samma kort! =)

• LokesMammi
    Anine skrev 2014-01-28 22:10:46 följande:
    Är det någon av er som
    Vaccinerat er mot influensa?

Nej tack! =)
  • LokesMammi

Vägde mig 1 okt första gången o nu imorse. Har gått upp 8.5kg. Blä!

• LokesMammi
    Hallonmjölk skrev 2014-01-29 09:09:26 följande:
    Det gör ju ont..

Nej tyvärr få andra uppgifter går inte.
    Jobbar i vården, hemtjänsten

Du får iaf graviditetspenning 2mån innan! Prata med din bm om att f bli sjukskriven. Ska jag göra. Jobbar på äldreboende!
  • LokesMammi
    Hallonmjölk skrev 2014-01-29 13:13:53 följande:
    Jo men dit är de ju ett tag kvar

Varför ska du be om sjukskrivning? Alltså har du ont eller vad är de som gör att du känner att du vill bli sjukskriven?

Ja, jag ska gå på gaviditetspenning 2 april ung. Såååå långt kvar.
    Ja jag får ont på jobbet. Jobbar på äldreboende med många stroke drabbade. Dom är tunga. Lyfta en död fot är jobbigt. Vända nån som väger 90+ i sängen är jobbigt......jag får sammandragningar. Inge kul! :/
  • LokesMammi
    Amalian83 skrev 2014-01-29 18:58:40 följande:
    Du har varit gravid förut va? Hade du gått upp mindre så här långt i graviditeten eller?

Jag har gått upp 7,7 kg sedan början av oktober och det är ovant att väga så mycket men vad ska man göra?? Det skapas ju något i magen och det krävs ju både det ena och det andra ;) jag tänker att 7-8 kg är heeeelt fine så här långt.

JAg gick upp ung 15kg då. Vet ej helt då jag inte hade någon våg hemma o bm vägde mig första gången på första träffen efter rulet. Men då kunde jag inte äta dom 4 första månaderna.......nu gör jag inget annat än äter! =)
Svar på tråden Bf Juni 2014