Inlägg från: strumpan123 |Visa alla inlägg
  • strumpan123

Bf Juni 2014

Tack alla äntligen kan jag känna mig gravid och försöka sluta tänka missfall!! =)

• strumpan123
    linaochliten skrev 2013-10-21 17:47:22 följande:
    6+6 idag och ett svagt test, tror de har blivit svagare till och med. Imorgon ska jag göra ett digitalt och hoppas på 3+. Annars tror jag att det är kört igen. FAN, det känns inte bra det här. Vet inte var jag ska ta vägen om det blir MA igen
    hoppas det blir starkare! usch det är hemskt med MA. kram
  • strumpan123
    linaochliten skrev 2013-10-22 07:20:44 följande:
    det digitala testet visade 1-2 veckor, och jag borde vara i v 7+0. Det är nog kört
    usch jag hoppas inte :(  Ska du försöka få komma in och kolla? Stor kram
  • strumpan123
    Tina83 skrev 2013-10-22 15:49:03 följande:
    Pratade med barnmorskan igår och hon sa att jag va i slutet av v 4, men enligt familjelivs uträknare är jag i v 5. Haha. Vem ska man lita på, barnmorskan eller internet

4+6 får jag det till. Så då är du ju i v5, v6 imorgon. 
  • strumpan123

Jag räknar inte från sista mens då min cykel är oregelbunden jag räknar från den dagen jag tror jag hade äl och den dagen vi hade sex enda gången på 3 månader :P så - någon dag kanske jag är men är säker.
    Min doktor höll fullt med mina beräkningar vilket är skönt annars brukar dom vara envisa med att räkna från mensen fram till man kan mäta bättre 

• strumpan123
    linaochliten skrev 2013-10-22 17:48:28 följande:
    Jag ringde imorse och ska få komma in på torsdag. Egentligen skulle jag ha gjort VUL om en vecka men jag står inte ut i ovissheten så länge... Barnmorskan som jag pratade med sa att det kan vara så att graviditeten har avstannat, att det har fäst på fel ställe eller bara vara så att man veckoindikatorn på testet har fel och att allt är bra. Jag hoppas såklart på det sista men tror på det första och jag orkar inte vänta en hel vecka med att se. Det äter upp mig att inte veta, att undra. Är något galet så behöver jag kunna se framåt på nya försök och är det ok så vill jag inte behöva oroa mig i onödan.

Vad skönt att du får komma in och kolla, nej varenda dag är ju plågsam när man väntar på att få se om det är okej.
    Har suttit i den sitsen då det har varit MA så jag förstår!
    Hoppas allt är bra där inne! 
  • strumpan123
    EQ85 skrev 2013-10-23 10:13:34 följande:
    jag kommer va i 12+1... så njä

Ja det var visst många som hade i dessa veckor...jag som mindes fel om hur det är. Fick tidigare förra gången pga missfallen men nu får jag ju hjälp med det på annat håll. Längtar :)
  • strumpan123
    lilsis skrev 2013-10-23 10:58:24 följande:
    Nej det brukar vara tidigast v10, en del landsting erbjuder hälsosamtal i v6 men det är egentligen ingen inskrivning.

Har inget hälsosamtal här där jag bor längre, dom skickar hem broschyrer istället. Har varit på hälsosamtal för tre år sedan när jag var gravid så dom måste avvecklat det senaste åren. Blir bra med lite senare, då hinner jag få se hjärtat på vul innan mötet :)
Svar på tråden Bf Juni 2014