Bf Juni 2014
Amalian: Å va roligt! Grattsi till flickan! Skönt att gå på föräldraledighet tidigare!
Amalian: Å va roligt! Grattsi till flickan! Skönt att gå på föräldraledighet tidigare!
Vad tråkigt Rosi! Hoppas det trots allt går bra och att hon klarar sig.. Kunde BM inte se vad det va för kön eller fick ni inte veta ändå? Tycker att majoriteten av de som utför RUL-ultraljud inte är så utbildade/insatta som de borde vara.. Skönt att allt var bra iaf!
Sofaaj: Vad tråkigt! Sa dem något om mätningarna av bla nackspalt och näsben osv? Alltså om det talade för eller emot DS? Ofta kan man ju se sånt på UL, inte som KUB då man beräknar risken för DS för det gör man ju tidigare, men man brukar ändå kunna se vissa avvikanden. Vet ni hur ni kommer resonera vid fvp-beskedet?
Lokesmamma: likadant här, brukar känna lite varje kväll:) ibland mer ibland mindre.. ett tag höll det på till och från hela dan, men sista veckan har det bara varit nät litet på kvällen..
rosii: Ja, det är faktiskt himla kul att få reda på det på förlossningen! Så länge man inte önskar ett visst kön väldigt mkt såklart..
Fler som känner sig uppblåsta i magen? Inte så att jag går å släpper mig hela tiden, men verkar samlas luft och det gör ONT!
Rosii: ja många har ju en hemlig önskan om det ena eller andra. Och i sådana fall tror jag det är bäst att få veta innan förlossningen om det blir det man önskar eller ej, så man slipper ev besvikelse på förlossningen.
Sessan: usch vad jobbigt! Var sitter foglossningen? Jag har haft foglossning framme vid blygdbenet vid alla tre graviditeterna och det suger verklogen att inte kunna röra sig knappt. Dock har det inte satt igång än på mig denna gången men väntar mig att det kommer när som..
Sessan: Ne, det blev jag inte, jag pluggade under sista graviditeten, så jag bad aldrig om det.. Andra graviditeten var jag fortfarande mammaledig med första barnet så det va inget som va aktuellt då heller. Med första barnet pluggade jag också.. Men tror inte det är något problem att bli sjukskriven för det! Oftast blir ju foglossningen värre för varje graviditet, jag har även känt av foglossningen till och från efter den sista graviditeten när jag gör "fel" rörelser.. Så tycker verkligen att det är jättekonstigt att jag inte känt av det nu.
Jag som va så glad att jag sluppit foglossningen hittills! Idag när jag va i stallet och körde ett lite för tungt lass med kärran så kände jag av foglossningen för första gången denna graviditeten.. borde inte ha kört kärran alls egentligen.. kände av det en låmg stund efter men nu är det borta. Jag kände bara av i blygdbenet.. alltså jag har bara haft foglossning fram och aldtig bak.. ni som haft båda, vilket är värst? Fasar för framtida nätter då man inte kan röra sig i sängen och i vissa fall inte kan komma upp utan hjälp.. den smärtan är verkligen hemsk, och då har jag ändå bara haft foglossning fram, ingen aning om hur det är bak/rumpan..
Hallonmjölk: förstår att du är orolig. Jag har haft mycket sammandragningar redan men är inte orolig eftersom jag trots mkt sammandragningar gått över tiden. Men eftersom du fått tidigt en gång tycker jag att du borde försöka ta det lugnt. Vet att det är svårt då jag också jobbar med kunder och det kan bli riktigt stressigt ibland. Försök ta det lugnt och sätt ditt eget välbefinnande framför kunderna! Har märkt själv när jag stressat mkt att sammandragningarna fortsätter ett tag ändå sen. Dock nu när jag var sjukskriven pga blödning pga lågt sittande moderkaka så märkte jag att sammandragningarna nästan försvann helt.. dock låg och satt jag endast då och gjorde ingenting typ.