Inlägg från: lillastorafamiljen |Visa alla inlägg
  • lillastorafamiljen

Bf Juni 2014

Håller tummarna för er!!

Vi börjar bli riktigt många nu! Vad roligt!!!

Idag måste jag iväg o köpa mig ett par mamma mjukis byxor. Dom andra byxorna spänner så över magen. Även om det bara är uppsvälld man är.

• lillastorafamiljen

Välkomna alla nya!

Ibland känns det svårt att hänga med efter att ha jobbat en dag! Man har en hel del sidor att ta igen.

Jag börjar vara orolig för pratet med chefen, måste strax be om större jobb byxor eller gravid jobb byxor.

Började en ny tjänst för ett tag sen så vet inte hur reaktionen kommer bli.

• lillastorafamiljen
    kakabus skrev 2013-10-07 18:53:02 följande:

Jag är orolig att folk ska börja se den svullna magen snart, "måste" iofs prata med chefen rätt snabbt då jag jobbar som sjuksköterska inom akut psykiatrin och det finns vissa risker med jobbet. Vill dock gärna inte berätta för alla än så jag hoppas jag kan dra in magen =) Vad jobbar du med?
    Jag jobbar inom butik.

Ska bli intressant att se hur länge man kan dölja det. Även om man bara är svullen så har magen kommit fortare än sist. Var inte så här svullen med första barnet
  • lillastorafamiljen
    Phlippan87 skrev 2013-10-07 22:12:44 följande:

tar bort mig från bf-listan och lämnar er här nu, blöder rejält nu så med största sannolikhet blev det mf för oss. Lycka till alla

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Nej fy vad tråkigt!!!! Ta hand om er
  • lillastorafamiljen
    Phlippan87 skrev 2013-10-08 16:21:21 följande:
    ska nog kontakta gynakuten på Danderyd imorgon tror jag, så får de avgöra om de vill kolla upp det eller om de anser att det är mf
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Håller mina tummar för dig att det kommer gå bra o att det ligger en bebis i magen hos dig!!!
  • lillastorafamiljen
    micha123 skrev 2013-10-08 20:38:12 följande:

Jag har också jättesvårt att förstå att jag är gravid. Har alltid trott att när man är gravid får man jätteont i tuttarna och spyr som en gris. Men det där lider jag inte av, haha. Har typ mensvärk, är väldans yr, kissnödig, väldigt törstig. Lite ont i bröstvårtorna emellanåt. "ÄR jag verkligen gravid?! Borde det inte kännas MER?" Haha. Kan inte riktigt förstå!

Vad äter ni för tabletter tjejer? Äter ni bara folsyra? Ska man äta aco gravid OCKSÅ eller är de inte bra att kombinera de två?

Jag äter någon tablett med massor i och jag tror 400 mg(osäker på vad det heter) folsyra. Hur mkt folsyra ska man få i sig per dag??

Ska försöka bli bättre på att ha typ frukt eller ngr grönsaker nära tillhands framöver.
  • lillastorafamiljen
    micha123 skrev 2013-10-09 19:34:48 följande:

Tack för alla svar. Får nog bli ett samtal med chefen någon dag snart.. Nervös!! :)

Jag pratade med min igår och jag går in i v 6 i morgon. Men jag är så svullen så jag knappt kunde ha mina jobb byxor, så var nödvändigt att prata med chefen. Men även om det skulle gå snett så är det skönt att chefen vet om man skulle behöva vara hemma ngt.

Jag känner mig inte jätte gravid just idag förutom riktigt gasig i magen. Skulle vilja ha lite fler symptomer....
  • lillastorafamiljen
    Lotta 84 skrev 2013-10-09 20:21:16 följande:

Har varit på gyn jouren ikväll. Allt såg fortfarande bra ut och dom kunde inte se vart blödningen kom ifrån. Hon sa att de kan vara så att jag har en graviditet där jag blöder, eller så kunde de va nåt fel på graviditeten, men de kan bara tiden utvisa.

Jag vet iaf att jag kommer bli lika orolig om jag får en blödning igen... Men för nu kan jag andas ut..

Åhhh vad skönt att det såg bra ut!!!

Hoppas att det "bara" är så att du blöder i din graviditet!!!
Svar på tråden Bf Juni 2014