• lilsis

Bf Juni 2014

strumpan123 skrev 2013-10-23 09:07:43 följande:
    Fick tid till inskrivning idag, 22,a nov då är jag i v11 är inte det lite sent?

Nej det brukar vara tidigast v10, en del landsting erbjuder hälsosamtal i v6 men det är egentligen ingen inskrivning.
  • lilsis

Jag fick ingen klarhet i om de gör ett VUL vid inskrivning här. Om inte så tror jag nog att jag vill göra ett privat, jag är ju JÄTTENYFIKEN på om det verkligen är någon där inne eller inte!

• lilsis
    LokesMammi skrev 2013-10-25 12:45:57 följande:
    Har ni läst det här? Hemskt! Inget man vill veta om just nu! Gråterwww.familjeliv.se/Vantar_barn/1.2453734
    'Men det är extremt ovanligt så det är nog ingenting man ska gå runt och oroa sig för.

Alltså nu oroar man sig ju för allt ändå...
  • lilsis
    Kiwilibe skrev 2013-10-25 14:02:59 följande:
    Alltså jag nojjar mig för missfall eller missbildningar...:( kan inte slappna av... Hjälper ju inte heller att jag har övervikt, blivit uppskrämd av vissa grejer som står här på fl :/

Min mamma var fet när hon väntade både mig och brorsan och det gick helt utan komplikationer.
  • lilsis

Pratade med mamma precis och hon mådde toppen utan illamående med både mig och bror så jag kanske slipper det :)

• lilsis

Nu på em så började det brinna i brösten. Eller ja det känns så. Blä!

• lilsis

Min BM räknar som här på FL, jag är i sjätte veckan, har gått fem hela veckor och fyra hela dagar. Eller om det är fem hela, kort minne...

• lilsis

Vecka sju blir alltså när man gått sex hela veckor. Ända fram till 6+6, den blir det v8.

• lilsis

Livmodern är till synes tom, jag har bruna flytningar och så har jag haft rejält ont i höger sida långt ner. Är här på remiss från Gyn efter VUL.

• lilsis
    jamka skrev 2013-11-07 18:18:37 följande:
    Stackars dig. Vilken vecka är du i? Hur blir det nu med dig?

7+3. Levande graviditet nära höger äggstock, lär väl bli av med den på op antar jag... Ska skrivas in om en stund.
  • lilsis
    EQ85 skrev 2013-11-07 19:10:13 följande:
    usch. Har de sagt ngt mer om nör du ska opereras? Stor kram

Inte före 23 antar jag, drack te m mjölk vid 17 så jag räknas som fastande från då. Har iaf träffat narkosläkaren och fått dropp.
  • lilsis

Opererad vid 10, de tog äggledaren. Mår rätt okej nu, kan äntligen äta och dricka. Det är skittrist förstås men inget att göra. Det finns en ökad risk för nytt utomkveds vid nästa graviditet så jag kommer få övervakning och tidigt VUL. Det räckte med titthålskirurgi så jag får mest troligt åka hem imorgon em.

• lilsis

60% chans att klara det själva. Om det dröjer upp mot ett år så får man ivf. Vi är ju uppenbarligen fertila ;) Vore skönt med ivf på en gång så man vet att embryot hamnar rätt...

Svar på tråden Bf Juni 2014