• Holk

Bf Juni 2014

Jo det gick väl bra. Allt såg fint ut. Hon gjorde det så snabbt så jag hann inte titta efter könet tyvärr. Hon var dock väldigt noggrann med att titta på hjärtat så det kändes bra.

Hon var även försenad för hon trodde stt hon hade telefontid så hon gav oss några bilder i 4D som kompensation :D

Sessan4 skrev 2014-01-21 16:10:45 följande:
    Men hur gick det på RUL??

• Holk

De började så smått i ca vecka 17. Men var då hanterbara lixom.

Hallonmjölk skrev 2014-01-21 16:16:15 följande:
    Jaså???

Men när började dina sammandragningar då??

• Holk

Haha tyckte också det lät 'nyttigt'.

DevilsDaughter skrev 2014-01-23 20:18:27 följande:
    Sessan: lingongrova låter hyfsat nyttigt om man jämför med vad jag tänkte trycka i mig nu.. nämligen grekiskt lantbröd med nutella på!! Skäms lite nu när du skrev så haha

Men jag förstår dig sessan. Är likadan. Bestämt mih.för att gå upp minimalt i vikt. Ändå är jag mer hungrig än vad jag var under första graviditeten. Idag har jag tex ätit 3 pågenlimpa mackor till frukost, chicken tikka masala till lunch och 15 bitars sushi till kvällsmat!! Och däremellan 2 mars-glassar och nu ska jag äta en jacky chokladpudding. Så du kan nog va lugn ;)
    Sessan4 skrev 2014-01-23 20:00:33 följande:
    Alltså jag tänkte inte gå upp 20kg den här graviditeten.. Men jag är ju hungrig jämt för bövelen! Tryckte precis i mig en dubbel lingongrovasmörgås med ost och ett glas mjölk /-:

Om man inte behöver äta för 2, varför är man då hungrig för 2??

Magen är spänd o svullen för inkomsterna är högre än utgifterna om man säger så tack vare järntabletterna.. Tack o lov för dulcolax

• Holk

Åååhh...chiiips ;)) hade gärna haft lite chips och doppat i min chokladpudding, ja för sån e jag! ;)

EMTP skrev 2014-01-23 20:18:57 följande:
    Det tänkte inte jag heller, men här sitter jag och käkar chips till middag.

• Holk

Billigt och bra! Hur gammal är den?

Och fin såklart!

Ingen Bilstol?

LokesMammi skrev 2014-01-23 22:28:43 följande:
    Vad tycker ni om vagnen? Ska titta  på den på lördag. 600 kr. Ligg o sitt vagn. Tyvärr inte ståbrädan. Vändbart handtag.

• Holk

Haha, och jag på chokladdoppade chips. ^^,

Fick visserligen en chokladfontän av mannen i julklapp. ;)

EMTP skrev 2014-01-23 22:38:29 följande:
    Nu är jag sugen på lingongrova och skumtomtar... det är farligt att läsa här inne ibland.

• Holk

Planerar inte heller att mini ska ha overall. Är beräknad 22juni men kommer nog i början på juni om jag gissar rätt. Då borde det väl vara nåt sånär varmt, eller?

• Holk

Tänkt köpa en bugaboo Donkey duo. Någon som har erfarenhet av den?

• Holk

Helt ot. Någon som vet om 1års välling innehåller mer/mycket mer mjölkprotein än 8månaders välling?

• Holk

Jag har varit sjukskriver eller mammaledig sedan mars 2012.

Så känn på den ni! ;) Här kan man snacka om att jag börjar klättra på väggarna. Dock inte förrän nu. Börjar väl jobba, om jag hittat något vill säga, i augusti 2015.

• Holk

Jag känner mig också hungrig konstant nästan. Och dygnet runt! Skitjobbigt :(

Får jag fråga om storebror med öppen ductus, hur ser livet ut för honom nu? Var det endast vid 'utkomsten' den var öppen? Har du fått tjata till dig själv extra koll på hjärtat?

EMTP skrev 2014-03-03 00:01:17 följande:
    Vecka 29 här, och hungern är vidrig!

Om jag äter frukost vid 7 så känns det vid 10 som om jag inte har ätit på tre dagar.

Imorgon väntar extra ultraljud av lillkottens hjärta (då en av storebröderna har ett medfött hjärtfel i form av ett öppetstående ductus). Vi ska till Centrum för fostermedicin på Karolinska i Stockholm. Så det blir att kliva upp tidigt och ta båten över till fastlandet, och sedan kommer vi inte hem förrän vid 1 på natten. Härligt att bo på Gotland...

Hoppas att det blir ett 3D-ultraljud. Vore häftigt att få se den lille lite bättre.

• Holk

Ahaa..då fattar jag! Tack för svaret. Ska höra med min läkare om bebis i magen nu. Men fick höra av min mamma att bebisen i magen inte har nån ökad risk att få dessa komplikationer min son fick. Iallafall i mitt fall.

EMTP skrev 2014-03-05 22:44:16 följande:
    Livet för storebror är normalt i dagsläget, trots att hans ductus fortfarande är öppet (ska eventuellt opereras i år).

Jag blev erbjuden en extra koll. och de hävdar att det är rutin, men jag tror att de bara ville lugna mig eftersom jag är en sådan orolig prick när det gäller mina barn.

Just öppetstående ductus kommer de ändå inte kunna upptäcka förrän efter förlossningen.

• Holk

Håller med skattkistan. Ring in. Inget som skadar att fråga iallafall.

• Holk

Har en massa smärtsamma sammandragningar. Haft i flera dagar. Igåe kväll höll ett par stycken i sig i över 2 minuter. Blir helt matt. Ont gör dom men inte så ont att jag inte kan klara det utan att åka in lixom. Idag under dagen har de inte varit lika intensiva/smärtsamma förrän mot kvällen. Dock inga 2-minutare idag. Skönt. Bebis är lika vild som vanligt, känns nästan vildare emellanåt.

• Holk

Jag ska på tillväxtultraljud imorgon. Tänkte dom kunde kolla mig då. Men ligger för tillfället och har riktigt ont och ont i vad som känns livmodertappen. Det känns inte bra men.. hade massa prematura värkar med mitt första barn, men började tidigare och trots att der inte är så längesen minns jag inte hur der kändes då. Blev ju iblagd med dropp och tabletter och ficl kortisonsprutor.

Men! Min son blev sjuk inatt. För första gången 'ordentligt' sjuk. 40 graders feber som inte riktigt vill släppa och han vägrar äta. Jag vill inte lämna honom när han är såhär dålig. Känner mig matt, ledsen och orolig för både sonen och bebisen i magen.

DevilsDaughter skrev 2014-03-26 08:25:47 följande:
    Holk: låter inte bra.. Du borde inte kolla upp det ändå då? Smärtsamma "ska" de ju inte vara..

• Holk

Hejhallå! Ni som gjort hinnsvepning som omfördela, hur kändes det för er? Funkade det? Om ja, hur lång tid efter svepningen hände något och vad hände då?

• Holk

Devilsdaughter; Ja fick två stycken svepningar igår 36+6. Första kändes knappt när hon gjorde trots att hon sa att hon drog rejält o hade sig. Hade nästan inga känningar efteråt. Andra kändes liiite mer men inte mycket. Nån timme efter började mensvärk och sen oregelbundna värkar hela natten som jag nu tycker har avtagit

• Holk

Hej alla! Har haft det tufft på senaste. Låg ju inlagd och fick medicin pga blodtrycket. Hinnsvepning på söndagen och där sa doktor att hände inte det något till dagen efter skulle vi sätta gel eller ta hål på hinnorna. Måndag kommer, ny läkare och läkaren skickar hem mig. Kände mig totalt uppgiven.

Kom tillbaka på återbesök i onsdags. Inget hade hänt efter 4 svepningar. Bebis fortsatt växa en massa och blodtrycket fortfarande de högt. Läkaren där tar ställning till att boka in igångsättning fredag. Men ville ,om jag kände att jag klarade det, vänta till måndag (imorgon). Kändes bättre men hade ändå tankar på att jag skulle komma fredag morgon och ny läkare skulle skicka hem mig.

Onsdag kväll försökte jag Göra nr 2. Gick inte så la mig i ett bad för att lugna mage och nerver. Upp ur badet en stund senare och trodde jag kissade då det rann på benet men nej, till min STORA förvåning gick vattnet. In till förlossningen och starka och täta värkar började snabbt. Fick morfin som tyvärr gjorde att värkarna kom glesare. Efter en 12 timmar satte dom värkstimulerande dropp. Och efter nån timme där satte allt igång med en väldans fart. För fort tyvärr. Allt som allt så fastnade navelsträngen om halsen på bebis och sen fastnade hon även med axlarna. Fick till Slut ut henne men hon mådde inte bra. Slapp, andades dåligt och var blå pga navelsträngen som satt fast. Men efter lite hjälp av en av de bästa barnläkarna mår hon till slut bättre. Jag ligger och har panik öVet att inte kunna få ha henne hos mig samtidigt som en massa Människor fortsatte pilla o trycka på mig. Förlorade visst en massa blod och hade en koagelklump i magen stor som moderkakan. Den kom ut efter massa dropp och tryck på mage=AJ som f-a-n. Kunde därefter inte ens sitta upp utan att bli svimfärdig, jätteobehagligt. Men idag åkte jag hem. Är inte hundra än men är skönt att vara hemma och ännu skönare att min dotter blev bra så snabbt efter det traumatiska.

Dottern kom i vecka 37+3 och vägde 3945g och var 53cm lång

Lycka till ni som inte Fött Än, Och Självklart Till Er Andra Med

Svar på tråden Bf Juni 2014