• rosii

Bf Juni 2014

Några dagar sen plusset. Berättat åt mamma & min bästa vän. Mamma hade redan anat nått, hur vette fasen hon är typ synsk haha. Svärisarna är up next! :)

• rosii
    mammamumin skrev 2013-10-03 15:14:44 följande:
    Hej, jag hänger med i denna tråden. Jag är gravid med BF 09/06 :) såå sjukt glad När kommer ni berätta för folk?? Tycker det är så svårt att avgöra, jag vill berätta för alla direkt. Medan min man tycker vi ska Vänta tills typ v12. Det är ju en evighet dit. Plus att jag typ måste berättapå jobbet nästa vecka, för här i tyskland får man inte jobba natt när man är gravid.

Varför får man inte jobba natt som gravid? Jag själv jobbar 100% natt & det funkar bra. Skulle aldrig vilja gå dagtid.
  • rosii

Aha okej, har man "lättare" att få havandeskapsförgiftning om man haft det tidigare? Hade det sist, även om det var lindrigare så var det inte kul. Jo, det låter väldigt överdrivet haha :) själv jobbar jag med hot & våld, kommet med tiden då magen börjar synas att kräva omplacering. Annars kommer våldet riktas mot magen speciellt.

• rosii

Jag funderar när man ska ringa mvc för en första tid när man väntar andra barnet? Jag går in i v 6 imorgon & jag har inte ens tänkt tanken att ringa än.

• rosii

V 6 idag, jobbar natt & jag är så jäkla trött!! Hoppas det vänder snart. Känner mig lite små deppig också att jag inte har nå "belönings system" längre, inget snus att längta efter. Hoppas jag blir gladare när jag inte är lika trött längre. Hur länge kan de hålla i sig? -gäääsp-

• rosii

Vad är det för vitaminer? Åt inga förra grav, det var inget bm nämnde åt mig :s Varför ska man äta vitaminer?

• rosii
    Phlippan87 skrev 2013-10-05 18:30:04 följande:
    järn och folsyra bör du äta åtminstone. även d-vitamin kan vara bra då det är svårt att få i sig tillräckligt, speciellt under vintern. Folsyra behövs för att barnets ryggmärg och nervsystem ska bildas ordentligt, järn är väldigt vanligt att ha brist på som gravid så det skadar inte att äta extra. Även tänka på att använda t.ex gjutjärnspanna till matlagning osv 

Ja järn åt jag ju faktiskt förra grav, nån gång då å då. Det tänker jag inte äta om jag inte behöver nu heller. Varför ska man använda gjutjärn? :s har induktionshäll så det är uteslutet. Men ska prata med bm när jag far dit ang vitaminerna. Borde säkert bli om några veckor.
  • rosii
    Gbgmamma skrev 2013-10-05 18:47:43 följande:
    Rosii, vi har induktionshäll, gjutjärn är ju det bästa du kan använda på en induktinshäll ju :) det är ju järn rakt igenom, mer magnetiskt får du ju leta efter

Är det sant???? Hur fan kan jag ha missat det!! Gud vad dum jag känner mig. Då ska jag plocka fram mina pannor!
  • rosii
    lillastorafamiljen skrev 2013-10-05 22:03:11 följande:
    Idag fick jag en redig hormonsvängning. Satt o grät och skrattade om vart annat.

Och mannen klagat på mitt hemska humör....

Haha samma hemma hos oss, gubben påpekar hela tiden att jag är svajig. Svarar att det bara är några månader kvar med hormonerna ;)
  • rosii
    carrro84 skrev 2013-10-06 07:50:54 följande:
    Hej tjejer, hoppas att det är ok att haka på eran tråd :) jag plussade på BIM -5 är idag på BIM +1 och testet blir bara starkare och starkare ;) har BF 13 Juni om allt går som det ska ;)

Har inte fattat att jag verkligen är gravid, har försökt sedan maj.

Har en son född dec 2010 och han ska nu äntligen bli storebror ;) helt fantastiskt!

Jag mår bra än så länge, har lite yrsel på morgonen och är lite trött bara ;)

Kul Välkommen! Jag har en dotter född 2010 också. Hon pratar jätte ofta om att hon vill bli storasyster :) när ska ni berätta för eran pojk att han ska bli storebror? Längtar såå, vet att hon kommer bli glad :)
Svar på tråden Bf Juni 2014