Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

rosii: Kul att det händer något! Hoppas det sätter igång för dig snart! Var uppmärksam på bebisen så att den inte är "för" lugn.. 

• DevilsDaughter

Här händer det ingenting, BF på tisdag.. Försöker ställa in mig på överburenhetskontroll 4 juli, men kan ändå inte låta bli att leta tecken hela tiden, ständigt.. 

• DevilsDaughter

ponyo: Jag kände mkt så när jag gått 37-38 v, sen försvann det och har i princip hållt sig borta sen dess. har BF på tisdag.

• DevilsDaughter

korpfan: Det är ju inte dåligt ändå att få komma så tidigt som 41+3.. Här har de förlängt det istället.. Himla drygt...

Sessan: ok, men då kommer du nog inte gå över så mkt iaf.. Visst finns det alltid undantag men har du inte gått över mkt tidigare så kommer du nog inte göra det denna gången heller!

• DevilsDaughter

cecilia: Det kan som du säger vara att hon bara sträcker på sig, jag tycker också att det är obehagligt.. Mina sammandragningar är också ofta diffusa och svåra att känna.. Ibland är det ingen tvekan och jag känner redan innan magen blir hård att jag ska få en sammandragning.. Men oftast är de så svaga att jag tvekar på om det ens är en sammandragning..

• DevilsDaughter

korpfan: Runt mig är det alltid tyst när jag är gravid i slutet, bara jag som tjatar om att det drar ut på tiden, verkar aldrig störa någon annan.  Men jag kan förstå att det är irriterande! Dock blir jag irriterad på personer som säger att jag är så himla tjock, enormt stor osv.. Och kommentarer som att jag går inte över tiden eftersom jag är så himla tjock. Grejen är den att jag är INTE tjock! Min mage är ganska liten, sf-måttet vill inte riktigt växa som det ska och jag själv väger lite och går för tillfället ner istället för upp så jag hatar när de ojar sig över att jag blivit såååå stor varje gång vi ses trots att vi träffas flera dagar i veckan. Sådant irriterar jag mig inte över i vanliga fall, är väääldigt tålmodig annars och kan ta vad som, men gravidhormonerna gör sitt!

• DevilsDaughter

korpfan: Problemet är ju att man hör det ofta från flera håll så det blir tjatigt och irriterande. De som uttrycker det verkar tro att ingen annan kommer med liknande kommentarer..

cecilia: Sen kan det också vara så att när bebisen sträcker på sig så irriterar det livmodern till att dra ihop sig, så det kan mkt väl vara så att det blir en sammandragning av det hela. Det är vanligare än man tror att förlossningen sätter igång utan minsta förvarning innan! Särskilt om det är första barnet!

Svar på tråden Bf Juni 2014