bonden skrev 2013-10-15 11:36:04 följande:
honey1 skrev 2013-10-15 11:24:20 följande:Här i Ulricehamn får man inte göra VUL överhuvudtaget. Det enda ultraljudet man får göra är i vecka 19-22 alltså rutinul.. Jag tycker det är lite dåligt eftersom jag har flera missfall bakom mig och ett en månad innan jag blev gravid nu.. Men jag måste gå och hoppas på att bebisen lever fram till vecka 20 typFörstår att du gärna skulle vilja kolla, men ett VUL är ju inget som kan förebygga ett mf utan det kan ju komma ändå. Antar att dom utgår från att man märker om man får mf och därför inte måste kolla upp det extra. Förstår dock känslan av att vilja kolla så tidigt man kan. Håller tummarna för att allt går bra och att bäbisen hänger kvar där inne hela vägen så du får se den på ditt RUL.
Jo men det kändes så konstigt för jag berättade att jag fått en liten blödning och jag gärna skulle vilja kolla men då sa hon bara tvärt "ja fast då får du kolla på ett nytt graviditetstest om ca 2 veckor, om det är negativt va det ett missfall.
Kändes så annorlunda från när jag hade MVC i sthlm, då fick jag hjälp för minsta lilla och dem hade läkare där som man kunde gå till och prata men det har dem inte här..