• honey1

Bf Juni 2014

Här i Ulricehamn får man inte göra VUL överhuvudtaget. Det enda ultraljudet man får göra är i vecka 19-22 alltså rutinul..

Jag tycker det är lite dåligt eftersom jag har flera missfall bakom mig och ett en månad innan jag blev gravid nu..

Men jag måste gå och hoppas på att bebisen lever fram till vecka 20 typ

• honey1
    bonden skrev 2013-10-15 11:36:04 följande:

honey1 skrev 2013-10-15 11:24:20 följande:Här i Ulricehamn får man inte göra VUL överhuvudtaget. Det enda ultraljudet man får göra är i vecka 19-22 alltså rutinul.. Jag tycker det är lite dåligt eftersom jag har flera missfall bakom mig och ett en månad innan jag blev gravid nu.. Men jag måste gå och hoppas på att bebisen lever fram till vecka 20 typFörstår att du gärna skulle vilja kolla, men ett VUL är ju inget som kan förebygga ett mf utan det kan ju komma ändå. Antar att dom utgår från att man märker om man får mf och därför inte måste kolla upp det extra. Förstår dock känslan av att vilja kolla så tidigt man kan. Håller tummarna för att allt går bra och att bäbisen hänger kvar där inne hela vägen så du får se den på ditt RUL.

Jo men det kändes så konstigt för jag berättade att jag fått en liten blödning och jag gärna skulle vilja kolla men då sa hon bara tvärt "ja fast då får du kolla på ett nytt graviditetstest om ca 2 veckor, om det är negativt va det ett missfall.

Kändes så annorlunda från när jag hade MVC i sthlm, då fick jag hjälp för minsta lilla och dem hade läkare där som man kunde gå till och prata men det har dem inte här..
  • honey1
    mysis123 skrev 2013-10-15 21:02:58 följande:

honey1 skrev 2013-09-22 21:31:34 följande:Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54BF-LISTA:EMTP - 31/5 2014TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57Honey1 - 1/6 2014 TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02Snuttens - 30/1 2014S85 - 6/6 2014Pronomen - 1/6 2014TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPESnuttens - 30/5Skorpan89 - 3/6CherstinBovington - 3/6Ankanm - 4/6TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08LokesMammi - 31/5 - 1/6 mysis123 - 17/6?

Är det fel?

Jag kan ju inte ta bort och folk vill inte att det blir mer att bläddra i, men skulle kunna skriva till om det blivit fel..

Ett jättebra tips mot illamående är att ständigt gå och äta vattenmelon! Jag har gjort det i två dagar nu och inte kännt av illamående riktigt. I måndags var det så hemskt illa att jag nästan blev grön ...
  • honey1

Ja men jag har försökt banan, satsumas, sallad osv.. Men det enda som hjälpt är när nu när jag suttit och karvat ur bitar ut en vattenmelon. Tror det har mycket med vätskan att göra... Men det är dock inte mättande så jag blir grymt hungrig hela tiden. Men kan inte äta nåt annat :( får hulkningar bara av att tänka på mat. Har gått ner 4 kilo på bara en och en halv vecka nu

• honey1

Jag känner typ fantom rörelser i magen. Små små "nuddar" typ och lite sprattel..

Kanske är för att jag fått barn innan tätt inpå och det påminner om när hon rörde sig i magen i början fast i vecka 14 typ

• honey1

Jag hade en "klump" i halsen för några år sen, åkte till doktorer som hela tiden konstaterade magkatarr och att det var reflux som jag fick mediciner mot för att magmunnen inte var stängd och då kändes det som en "klump" i halsen... Det är verkligen inte något hälsosamt då läkaren berättade att man kan få magcancer av det...

• honey1
    Cakes skrev 2013-10-20 12:23:36 följande:

honey1 skrev 2013-10-20 12:15:47 följande:Jag hade en "klump" i halsen för några år sen, åkte till doktorer som hela tiden konstaterade magkatarr och att det var reflux som jag fick mediciner mot för att magmunnen inte var stängd och då kändes det som en "klump" i halsen... Det är verkligen inte något hälsosamt då läkaren berättade att man kan få magcancer av det...Kommer du ihåg vilken medicin det var?Jag har problem med min magmun i vanliga fall och får kontinuerligt äta Omeprazol. Dock gör jag uppehåll ibland.. men började i tisdags igen, så den kanske hade hunnit värka nu till lördagen då det försvann. Nu har jag nämligen bara känt det vid vissa tillfällen. 

Jo de var omepraxol jag fick. Mådde inte bättre av det.. Gick bara över en dag och brukar nu bara komma tillbaka i samband med att jag är förkyld eller annat sjuk..
  • honey1
    rosii skrev 2013-10-20 22:04:52 följande:

honey1 skrev 2013-10-20 21:44:59 följande:Jo de var omepraxol jag fick. Mådde inte bättre av det.. Gick bara över en dag och brukar nu bara komma tillbaka i samband med att jag är förkyld eller annat sjuk..Du som är ts, kan du inte lägga in bf & bild trådarna i ts? :)

Jo var finns dem då? Om jag får länk kan jag lägga in dem!
  • honey1

Om man inte är inne på en dag finns det ingen chans att läsa ikapp..

Det är iaf kul att vi är så många! Mitt enorma illamående har försvunnit. Är i v. 9(8+2).

Äter fortfarande dock ingenting, allt smakar konstigt och spyr av mat os.. Men illamåendet var jobbigast så skönt att det inte är lika illa.

Tycker verkligen synd om er som fortfarande mår pyton! Hoppas det går över för er snart!

Jag har kramper i magen varje kväll. Känns som riktiga värkar, sen måste jag springa på toa.. Vad kan det va?

• honey1
    Skattkistan skrev 2013-10-23 15:04:59 följande:

Jag kommer vara 28 och min sambo 29 när vi får vårt andra barn. Vi bor i hus! Någon här inne nämnde rostade mackor (utan kanter) och oboy. Vet inte om jag ska tacka eller inte men har levt på det sen dess och mår bra när jag äter det. Näringsmässigt går jag nog lite back dock.... ????

Åh vad gott det lät, ska testa det direkt. Är det kall eller varm oboy?
Svar på tråden Bf Juni 2014