Inlägg från: mammasusan |Visa alla inlägg
  • mammasusan

Bf Juni 2014

Min trötthet slog till igår var färdig att sova vid 17 tiden, höll mig vaken till efter 21....är helt labil idag kan gråta för ingenting livrädd & vill inte ens vara gravid... ....försöker slappna av & njuta, går sådär....4+1 idag tror jag....

• mammasusan

Haha ja min man har jag också tryckt lukta skit, inte än dock. Känner dock en massa andra äckliga & konstiga lukter som ingen annan verkar känna...

• mammasusan
    Marieulrika1 skrev 2013-10-08 12:29:37 följande:

Två veckor kvar tills VUL. Ryggen gör överjävligt ont! Som tur är har jag citodon hemma som jag kan ta :)

Jag har också (mer) ont i ryggen, ländryggen. Törs inte ta någon medicin så jag står ut ist
  • mammasusan

Är ni varmare än vanligt? Nästan så jag känner mig febrig, supervarmt på nätterna är det. Är jag inte för varm så fryser jag ist, som att kroppen har svårt att reglera temperaturen...Vaknade vid 4-tiden av att jag var kissnödig, sen kunde jag inte somna om...

• mammasusan

Känner mig ännu mera svullen idag, känns som om jag har en fotboll el nått längst ned i magen, tung & uppsvälld. Konstig känsla...inget illamående men superluktsinne, allt stinker låååång väg tkr jag....

• mammasusan

Jag testade plus äl+7 den här gången (3+1), är på 4+2 nu, gissa om det går segt! Har lite vita/ofärgade flytningar nu på em, läskigt känns som att det skulle vara blod.....pepparpeppar inte en skymt än så länge.....tar en progesteron vagitorie varje kväll så det är väl rester av den som kommer då & då....känner mig inte så gravid, bara väldigt svullen mage, lite värk vid blygdbenet, ibland i ljumskar, höfter & rumpa, liiiite ömmande bröst & det sticker i bröstvårtorna ibland? , mkt bättre luktsinne......OM jag kommer förbi 5+0 el ens i närheten ärret just nu ett stort steg framåt....så törs inte hoppas än....

A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • mammasusan
    DevilsDaughter skrev 2013-10-09 17:02:07 följande:

mammasusan: vet inte om du skrivit det, men när har du fått missfall förut? Hoppas verkligen att progesteronet hjälper för dig!

Har kommit som längst till v7+. Har alltid fått progesteron, vilket inte har hjälpt. Men min senaste Gynläkare säger att jag haft en infektion säkert redan före vi gjorde ivf (-04/05) som gjorde att ägget ej kunnat fästa ordentligt. Men har haft ett mf efter jag blev fri infektionen, då också med hjälp av pergo, så vet inte vad jag ska tro med 16mf i ryggsäcken....& läkare som säger att allt är ok :-/....hade önskat att jag åtminstone kräktes så jag slapp fundera på om jag fortfarande är gravid el ej. Äter ju massa D-vitamin nu 3750IE som sägs förhindra att kroppen stöter ut fostret pga främmande föremål, får väl se om det hjälper el ej.
  • mammasusan
    DevilsDaughter skrev 2013-10-09 18:22:43 följande:
    mammasusan: Ok, då förstår jag! D-vitaminerna du äter nu, har du ätit det tidigare?

Nä första försöket med dom, efter att ha läst en forskarstudie kring det.
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • mammasusan
    micha123 skrev 2013-10-09 19:05:37 följande:

Fick idag reda på att det kommer bli VÄLDIGT stressigt på jobbet några veckor framöver.. Jag tycker redan det är jobbigt som det är, magen är så jäkla svullen och jag blir plötsligt yr. På mitt jobb rör jag på mig hela tiden också. Det är väl inte bra med mkt stress? Hur hade ni gjort? Hade ni berättat om ert plus för chefen även om ni bara var i vecka 5? Så att den förstår att man inte vill stressa? :/

Jag har berättat för närmsta kollegan som även är min arbetslagsledare då det finns situationer jag inte vill utsätta mig för i onödan. Men ingen annan vet, berättar för chefen i dec el nått om det behövs...
Svar på tråden Bf Juni 2014