• Sickan12
    jamka skrev 2013-10-24 16:44:37 följande:
    Tjejer! Tack för ert stöd:) Det var inte missfall:) Jag stod inte ut och åkte till sjukhuset för att göra vul. En mycket trevlig läkare sa att man kan blöda under graviditeten eftersom man växer och blodkärl går sönder. Så man ska inte oroa sig över lite blod då och då. Bara om man blöder mycket och man har krampor i magen, då kan det vara ett missfall. Hjärtat slog i alla fall för fullt och embryot är knappt 3 mm. Jag är i v. 6+2. Vilken lättnad:) 

Åh vilken lättnad för dig! Härligt! Reagerar lite på att vårdens kommentar kring blödningar i samband med graviditet alltid är "så länge det inte gör ont är det ingen fara". Jag hade måttliga blödningar och ingen smärta alls, fostret dog ändå. Tycker faktiskt rådet borde vara att blödningar alltid ska kollas upp...
  • Sickan12
    Lotta 84 skrev 2013-10-27 15:53:47 följande:
    Jag brukar tänka på kalenderveckor när jag räknar veckan jag är i. För vi säger ju att det är v 44 nu, och imorrn blir de v 45. Så jag som enl vul gått 10 +5 idag, jag säger att jag är i v 11. :)

Hur menar du nu? :D
  • Sickan12

Jag har ungefär likadana känningar hela tiden. Lite ömma bröst, trött, illamående då och då och flytningar. Dock slappnar bag inte av för det, är så rädd för missed abortion. Att fostret ska sluta leva utan att jag märker det... Hoppas den känslan och tankarna försvinner snart!

• Sickan12
    Tizi skrev 2013-10-27 19:43:07 följande:
    Jag är oxå rädd för mf/ma så jag har bestämt mig för att boka ett VUL privat runt v10 och sen försöka släppa rädslan om allt ser bra ut efter det, men vägrar vänta till v19 till rul iaf! Jag har fortf massa symptom och jag var nyss ute och joggade några km och det gjorde såå ont i brösten trots att jag hade en bra sport-bh. Så jag fick mest gå eller hålla i brösten när jag sprang, hehe herregud va det måste sett ut...

Har också funderat på det. Fast om jag känner mig själv rätt så hjälper inte ett extra ul. Det är ju bara ett "ögonblicksläge". Sambon tycker också det är onödigt, men vi får se...
  • Sickan12
    Hallonmjölk skrev 2013-10-28 08:04:51 följande:
    Hej på er! Har inte varit inne på säkert en vecka. Varit full rulle på jobbet och hemma. I helgen har vi haft släkt på besök så har inte funnits tid att gå in här under helgen heller fast jag varit ledig. Så jag har en hel del läsning att ta igen =) Mår inte så jätteilla längre, vilket känns skönt. Men det kommer lite då och då. På torsdag ska jag på VUL. Bokade ju tid eftersom jag hade en liten blödning förut. Sen får dom också kolla vilken vecka jag är i eftersom jag är osäker på min sista mens. Hoppas att dagarna går fort nu så det blir torsdag snart =) Längtar så efter att få se den lilla bönan =) Min sambo vill med när jag ska dit, men jag vete sjutton om jag vill ha med han in i rummet... Kul å ligga där i gynstolen med han bredvid.. Men förstår ju om han också vill se vårt lilla liv därinne. 

Spännande! Din sambo är väl antagligen med på förlossningen också ;). Min kille satt vid mitt huvud precis på vul.
  • Sickan12
    Lillium skrev 2013-10-29 07:52:35 följande:
    8+1 idag ( fast enligt Vul 7+0 vilket omöjligt kan stämma). En vecka kvar tills uppföljningsvul och då hoppas jag att den är rätt storlek!

8+1 här med! Tycker tiden går så sakta.
  • Sickan12
    honey1 skrev 2013-10-29 16:20:27 följande:
    Jo enligt min BM så gjorde man RUL här nere i vecka 20-22..  När jag bodde i stockholm fick jag göra vul när jag ville. Behövde bara kontakta läkaren och hon frågade alltid ifall jag ville ha ett VUL, och om min BM hade tid ibland så gjorde hon ett vul bara för att låta mig se. Kanske är slöseri av resurser, men om man jämför med Ulricehamns kommun och STHLM så är det löjligt så snåla dem är. Min bm sa att om jag ör orolig pga tidigare missfall får jag vänta nån vecka och sen ta ett till gravtest, om det är negativt då så är jag inte längre gravid. Jag mådde skit fram till slutet av vecka 8 och nu är jag i vecka 10 och illamåendet har liksom bara slagits av. Är inte lika hungrig heller. Hade jätteont i magen förra veckan, precis som värkar, så pass att jag trodde jag skulle få en stor jävla blödning... Men nu har ingenting ändrats förutom att jag inte längre mår dåligt ...  Är nog inte gravid längre. Lär inte få reda på det förrän RUL.  

Lider med dig, fruktansvärt med oro och ovisshet :(. Önskar dig verkligen lycka till med allt.
  • Sickan12
    claire skrev 2013-10-29 16:51:04 följande:
    Hej allihop. Längesen jag skrev här nu. Har fått tid för inskrivning nästa vecka, och är enligt mina egna beräkningar i vecka 8 då. känns bra. Jag har fått missfall en gång tidigare ,men då i v.6 så jag är redan över den tiden. Undrar om risken minskar för varje vecka eller om risken är lika stor ända tills v.12? Jag mår fortfarande helt som vanligt. Inget illamående alls. Ibland lite svag molvärk men knappt alls. Lite freaky att enda tecknet är utebliven mens fortfarande. Någon annan som har det så? Barnmorskan sa preliminärt att BF för mig är den 21 juni..  känns konstigt att tänka på:) 

Har också ett mf bakom mig. Jag tror inte att risken riktigt minskar för varje vecka (till v12 då), men det är väl så att allra flest mf sker väldigt tidigt...
Svar på tråden Bf Juni 2014