• kakabus

Bf Juni 2014

strumpan123 skrev 2013-10-11 12:45:17 följande:
    Vi kommer kolla kön, känns enklare att handla saker då faktiskt. Sen är jag för nyfiken för att inte veta och måste nog ha tid att bestämma namn, då minkar man på valen :p

jag vill också egentligen kolla kön för enkelhetens skull. Stickar och syr mycket och har redan börjat, det blir ju liksom så könsneutralt med färger etc när man inte vet =) får väl göra lite blandat, säkert nån här i tråden som kan ta över om det behövs =)
  • kakabus
    bonden skrev 2013-10-11 14:40:18 följande:
    Vi tog reda på kön med dottern men hade egentligen bara tur att det gick att se tydligt. Var iväg på ett UL till för BM studenter och då gick det inte att se något allt för hon låg helt fel. Hade inte tänkt på det innan (bara räknade med att man alltid kunde se) så nu ska vi fråga om det ser men vi räknar inte med att få reda på kön. Vill gärna veta, även om jag inte är en sån som ska måla rummet rosa/blått så gör det namnsökandet lite enklare.

Vår bebis kommer inte ens att ha nåt eget rum, vi bor i en villa med 3 sovrum på entreplan och sen finns det gillestuga och gästrum i källaren. Känns som om vår äldsta (6 när bebis kommer) är för liten för att flytta ner i källaren och vi kan ju inte göra det, då blir det nog mkt spring upp. Så bebis får nog bo i vårt sovrum länge så får vi se sen hur vi ska göra. när vi hade tagit reda på könet på dottern målade vi faktiskt en rosa vägg i hennes rum, resten vitt. Innan var det knallblått med formel ett bård =)
  • kakabus
    Zwoom skrev 2013-10-11 14:11:47 följande:
    Gahh varför skall man vänta så länge innan läkare ringer när man behöver de?

Spotta blod förut så skiträdd att det är pga trombylen eller progesteronet?
    Har inte kommit mer än 2 spottningar (Från munnen) och då rosa färgat)  

min professionella åsikt som sjuksköterska är att det nog kommer från tandköttet/slemhinna i munnen som blir extra mjukt och lättblödande under grav. Trombyl är visserligen blodförtunnande och kanske bidrar till att du är mer lättblöden men det är en så pass "svag" medicin så det brukar inte orsaka blödning. Äter du 75mg?
  • kakabus

I min stad kollar de inte könet på RUL men har hört att en av barnmorskorna gör det ibland om hon är på humör och man ber snällt

Det var en läkare som gjorde vårt RUL med dottern och hon tittade gärna, tur för oss som ville veta

Det är bara sjukhuset som gör UL där jag bor så det är 20 mil till närmsta stad det finns privat UL. Lite trist alltså om vi bestämmer oss för att ta reda på könet för det kan bli svårt! Lika bra att inte veta jag får som sagt sticka och sy både till pojke och flicka och neutralt

• kakabus
    Tizi skrev 2013-10-11 20:37:25 följande:
    Oj vad ni skriver!! Kul!

Har oxå funderat om vi ska kolla kön denna gång. Jag har provat på både och men nu tänker jag på syskonen, att det kanske är lättare för dom att förstå om man pratar om lillebror eller lillasyster. Det blir dock inte en titt på kön för syftet att kunna köpa "rätt" färg på kläder o vagn osv för jag köper det jag tycker är snyggt och då blir det säkerligen även rosa grejer även om det är en grabb!

Ja rosa till pojkar funkar absolut men kanske inte klänning
  • kakabus

EQ85 Den tabellen var lugnande för mig att läsa där står ju att man i v 5+ kan ha lika lite hcg som i vecka 3+ och det är helt normalt! Sdå kan jag släppa att det digitala cb fortfarande visade 1-2 trots att jag är i v 5+ (eg 6+ men det tror jag inte själv) och verkligen strunta i att testa igen! Nu tjejer tar vi och slappnar av, vi ÄR gravida

• kakabus

6+2 idag och riktigt trött och grinig... mitt humör har verkligen blivit värre denna grav! Brösten ömmar så jag knappt kan ha på mig en tröja

Dagens positiva är att jag ska en sväng till svampskogen

• kakabus
    strumpan123 skrev 2013-10-12 10:37:02 följande:
    Nedräkningen har börjat, 9 dagar till vul och domen. Vill bara ha det gjort.

Vilken vecka kommer du vara i då? Det kommer gå jättebra!!!
  • kakabus
    honey1 skrev 2013-10-12 08:44:06 följande:
    Hundtok- haha jag nyser också väldigt mycket, helt sjukt så var det inte förra gången. Min katt nyste också galet mycket när hon skulle ha ungar :)

Jag mår så fruktansvärt dåligt av alla dofter, kan inte andas med näsan i köket eller i maktsfär, eller toalett för den delen. Spyr nästan av doften från min toalettrengörare som doftar rosor. Blä!
    Sambon bara säger "lägg av" hela tiden som om jag bara gör till mig, men mår skit 24/7.

Jag har hand om vår dotter varje vardag eftersom min sambo jobbar. Även fast jag mått skit och haft ryggskott så har jag inte fått hjälp alls. Nu när det äntligen är helg så vill han att jag ska ta hand om henne på nätterna och morgonen igen?! Jag tycker att han får vila på kvällarna och nätterna på vardagarna och jag får aldrig vila på vardagarna, så han kan väl ta helgerna med henne nu när man inte orkar allt?

Här är det nästan tvärtom. MIn man kliver upp alla mornar så jag har alltid sovmorgon, lyxigt! sen delar vi på allt "arbete" med barnen. Vi har alltid tagit varannan natt ex, även när jag ammat så har han fått hjälpa till på natten. Jag kanske är bortskämd =)
  • kakabus
    strumpan123 skrev 2013-10-12 10:50:46 följande:
    Jag kommer vara i 6+5 blir det. Är i V5+3 idag. Det är på vul jag fått mina ma besked och fått vänta på att det ska komma ut så kommer vara riktigt nervös den dagen. Försöker att tänka positivt nu innan ändå.

Jag skulle inte vilja gå så tidigt, för om man inte är riktigt så långt gången syns ju i princip inget på vul och då skulle jag få hjärnspöken =) en nära vän till mig har samma BF som mig (sååå kul!!) och hon ska iväg på måndag, 6+4. Antar att du får komma tillbaka om det är för tidigt att se nåt?
Svar på tråden Bf Juni 2014