Inlägg från: mammasusan |Visa alla inlägg
  • mammasusan

Bf Juni 2014

Marieulrika1 skrev 2013-10-09 20:49:58 följande:
    Idag har varit en tuff dag. Jobbigt att ligga hemma med ryggont och så hinner man tänka så förbannat mycket. Är livrädd för missfall och förstår inte när denna oro ska lägga sig. Vet att det inte finns något jag kan göra men är det fler än jag som känner "finns det verkligen något där inne?"

Jodå samma här, livrädd med alla mf i bagaget samtidigt som jag undrar om jag drömt. Toabesöken är en pina ifa det kanske kommer blod. Skulle vilja sova fram till vecka 12 & allt bara är ok....samtidigt vill jag berätta för "hela" världen att jag faktiskt är gravid....skulle vilja posta gravtesterna på instagram & eller fb...men törs inte för då skiter det väl sig.....
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • mammasusan

Marieulrika1: vet ingen statistik....men jag har ju 16st tidiga mf i bagaget...så det känns liksom som varför skulle det fungera för, samtidigt som jag hoppas & känner mig som en idiot varje gång.... Bullensmamma: skulle inte klaga en sekund om jag så fick kräkas i 9 mån bara jag fick fullfölja någon gång....jag lovar! Däremot konstatera/berätta, har inte ens illamående den här gången, mer konstig obehagskänsla....Hoppas du snart kan må bättre ist!

• mammasusan

Ringa bm eller inte ringa....ush känns som att ringer jag & får en tid lär jag få avboka den typ redan idag....samtidigt vill jag komma iväg ta lite prover på levaxin etc, då det vid ett tillfälle varit högt efter mf....

• mammasusan

Ringde bm i min kommun som förstås inte var på plats varken idag el imorn (min vanliga tur) kom däremot fram till min gynläkare på första besöket som blev jätteglad att höra att jag blivit gravid igen. Ska ringa upp på telesvar & berätta när jag vill komma på vul antingen v.43 el 45, är på v.6+ el 8+ då....evighet tills dess då jag på flera år inte ens kommit över vecka 5+....men jag har lite ont i höfterna, ljumskarna, rumpan & vid blygdbenet så något händer det iaf i kroppen ibland sticker det i bröstvårtorna....men fortfarande inget illamående, ingen yrsel....

• mammasusan
    EQ85 skrev 2013-10-10 09:34:51 följande:
    Mitt sätt att inte rtänka på.mf är "dagens positiva" qtt lyfta fram det härliga roliga med qtt vara gravid. Eeller ngt annat som.gör en glad

tack för tipset! Då lyfter jag fram mitt onda i höfter etc borde ju vara bra jobbigt dock om det nu är foglossning redan...
  • mammasusan

Jag tror att vi berättar för barnen efter första tidiga vul om vi kommer så långt....

• mammasusan

Samma här 4-åringen har mkt svårt att inte avslöja hemlisar....han berättade mkt glatt att farmor skulle få en ny cykel i present till exempel ...nu inhandlas presenter utan han i sällskap .....

• mammasusan

Lite pinsam fråga kanske, men har ni märkt av att ni blivit svullna inuti slidan? Jag tar ju progesteron vagitorier en per kväll och kände igår att jag var alldeles svullen inuti, det gick nästan inte att få in vagitorier för det liksom var så tajt, som om "köttet" satt i vägen....inte märkt detta förut vad jag kan minnas.....har inte vågat haft sex heller sen jag fick plus, lär dröja så jag vet att allt är ok först.

• mammasusan
    Zwoom skrev 2013-10-10 12:39:56 följande:
    Jag tar också progesteron ch tydligen väldigt vanligt att man kan bli röd och svullna upp
    My family makes me the happiest mom / wife

Av progesteronet eller graviditeten?
  • mammasusan

Vilket kan man svullna upp av, progesteronet el graviditeten? Har haft presenterande i omgångar förut men minns ej att det blivit så, tänkte att det är pga graviditeten?

Svar på tråden Bf Juni 2014