Inlägg från: mammasusan |Visa alla inlägg
  • mammasusan

Bf Juni 2014

Hallonmjölk skrev 2013-10-11 13:58:29 följande:
    Nu har jag varit hos bm. Eftersom jag v osäker på min sista mens så kom hon o jag överens om att jag inte kan vara så tidig som jag trodde från början. Så vi satte 1 sep. som sista mens. Så får vi korrigera efter jag varit på vul. Så helt plötsligt så är jag i vecka 6 (5+5) Så bf är just nu 7 juni istället för 19 juni. :)

Härligt! Vill också hoppa fram, men så blir inte fallet då jag vet när sista mensen var & ungefär då äl skedde....men på måndag är jag också i v 6
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • mammasusan
    Zwoom skrev 2013-10-11 14:11:47 följande:

Gahh varför skall man vänta så länge innan läkare ringer när man behöver de?

Spotta blod förut så skiträdd att det är pga trombylen eller progesteronet?
    Har inte kommit mer än 2 spottningar (Från munnen) och då rosa färgat)  

My family makes me the happiest mom / wife
    Inte från tandköttet eller näsan då? Läskigt ändå!
  • mammasusan
    DevilsDaughter skrev 2013-10-11 14:24:26 följande:
    Va såååå nära att berätt för chefen idag.. Men gjorde inte det, har liksom inte gått 5 hela veckor än! Oroar mig lite för att jag inte kommer att klara av att jobba under den tiden då jag mår som sämst, väldigt stressigt jobb där man inte kan gå undan om man skulle behöva.. Och det är ju i princip om någon vecka, flera här av er har ju redan börjat spy...

Samma här är lärare, har förvisso papperskorg men den vill man ju helst slippa ta till. Ingen personal toalett heller på min våning. Min närmsta kollega vet, försöker undvika berätta för chefen jobbar på ett vik för en annan tjänstledig som troligtvis ej kommer tillbaka & då får jag isf den tjänsten. Undrar bara om det går att dölja till i dec någon gång om jag får lyckan att behålla. Är inte direkt illamående bara konstig känsla i kroppen/magen som jag inte kan sätta fingret på, typ obehagskänsla.
  • mammasusan

Vi har rum så det räcker & blir över (8 rum+kök, tvättstuga etc) varav tre sovrum uppe, antingen får äldsta flytta ner en våning så bebis kan få ta det rummet så småningom, i början blir ju spjälsängen i vårt sovrum. Eller så kanske A & V vill dela rum ett tag så vi alla är på samma våning

• mammasusan

4+5 idag klarat mig flera dgr längre än sist fortfarande inte mkt symptom, sticker lite i magen & ljumskarna ibland, hungrig, smått illamående då & då igår....skulle vilja sova & vakna måndag morgon ist

Hur mår ni andra som är ungefär som mig?

• mammasusan
    Zwoom skrev 2013-10-12 07:48:32 följande:

Smått otolig pga jag nupå morgonen varken känner av yrsel eller illamående smile4.gif
    Magen har exbloderat (bilder i bildtråden) 

My family makes me the happiest mom / wife
    härlig mage!
  • mammasusan

Nån som vet om det kan vara farligt att andas in avgaser/bensinångor? Fixar i trädgården å maken kör trimmer där jag är, luktar ju massor av avgaser...ska jag hålla mig undan tills han är klar ist?

• mammasusan

Är hungrig men inte alls sugen på något, tips på hur man gör då? Blir typ kväljningsmätt bara efter några tuggor & jag är redan för smal så jag behöver äta....tänkte köpa lite extra frukt & hoppas kunna äta...

Svar på tråden Bf Juni 2014