Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

lillastorafamiljen: Behöver äta ofta iaf för att inte må konstigt..

micha: Illamåendet kommer nog (tyvärr) sen.. Jag äter bara mitt val kvinna 2 tabletter om dan, tror det är 400 nånting i folsyra man får i sig då, vet inte vilken enhet det är..

• DevilsDaughter

Spännande med inskrivningar.. Står i valet om att boka tid för det nu eller i början av nästa vecka. Eller rent av vänta till efter semestern, kommer hem 23 oktober.. Borde ju inte vara för sent att boka då? Med första barnet bokade jag tid för inskrivning när jag gått 15 veckor, fick lite bannor av BM då ;) Vill helst inte boka innan jag fått novemberschemat på jobbet så jag vet när jag kan och inte behöver boka om.. men samtidigt vore det skönt att ha det bokat å ha nåt att se fram emot :) 

• DevilsDaughter

Ringde precis MVC för inskrivning. Tur jag ringde såhär tidigt ändå! Fick tid 13 november, och samma dag läkartid för att diskutera olika alternativ till fosterdiagnostik.. Vill absolut göra KUBtest denna gång, här får man bara göra det om man har kromosomsjukdomar i släkten eller om man är över 38 och läkarna är väldigt strikta med det.. Jag funderade på att göra fostervattensprov direkt och hoppa KUB, men privat då förstås. Men är lite orolig över att läkartiden blev så sent, kommer ha gått 9 veckor då och vill ju hinna boka privat om det är så att jag inte får något sådant beviljat, vilket det inte är stor chans att jag får.. 

Jag känner av min graviditet lite grann bara.. Är lite svullen, lite svagt illamående till och från, sugen på vissa saker och lite avsmak för vissa saker.. Men inga kraftiga symptom än iaf.. Gjorde ett gravtest imorse eftersom jag bara fått svaga resultat tidigare, och det var ett starkt pluss idag! Känns bra! 4+1 idag! 

• DevilsDaughter

Grabbarna och jag: Får också ont i magen när jag ätit, har dock inte kopplat det till graviditeten, men så kan det ju helt klart vara! haha säger som du, testade positivt 10 dagar efter ägglossning! Kändes som en evighet till jag hade gått till 4+0..

• DevilsDaughter

Lotta: Hoppas att allt är bra iaf!

Vaknade nyss efter en middagslur och mådde illa :) Känner i hela kroppen att jag är gravid och det känns så härligt! 

• DevilsDaughter

streaman: precis. Jag försökte ha i huvudet att jag inte hade plussat fullt ut förren BIM hade passerat, plussade bara väldigt svagt innan BIM.

• DevilsDaughter

mammasusan: vet inte om du skrivit det, men när har du fått missfall förut? Hoppas verkligen att progesteronet hjälper för dig!

• DevilsDaughter

Man kan inte öka progesterondosen då? Men du har lyckats fullfölja graviditeter eller? Tänkte på din undertext A och V.. 16 missfall är verkligen otroligt mycket! Får du alltid tidiga missfall?

Svar på tråden Bf Juni 2014