Inlägg från: Skattkistan |Visa alla inlägg
  • Skattkistan

Bf Juni 2014

Rebecca 551 skrev 2013-11-29 13:07:20 följande:

Jag tror att jag också skulle behöva blutsaft. Men jag tror inte jag kommer att klara av att dricka det då jag tror att det inte smakar så gott, och då kommer jag att kräkas då jag mår illa av det mesta fortfarande. Jag tycker att det borde vända snart för mig. Är väldigt trött på att vara konstant illamående hela tiden. Jag är ändå i v.13 nu (12+5) så jag borde ha blivit bättre, men icke.

Det är absolut inte gott och jag mår illa bara av tanken, men jag tuggar några popcorn innan och några efter och då går det ganska bra ;)
  • Skattkistan

Någon mer som är i vecka 15 och är hemskt yr hela tiden? Det när nästan värre än illamåendet (som jag fortfarande dras med hela förmiddagarna)... Bra järnvärde och blodtryck och har ändå börjat dricka extra blutsaft. Men det hjälper ingenting...

• Skattkistan

Vi tog inte reda på kön med sonen och kommer nog inte göra det denna gången heller, hur nyfikna vi än är... Magkänslan säger att det är en lillebror men har man väl fått en pojke en gång så känner man ju sig som en pojkmamma så det är nog mycket därför.

• Skattkistan
    Amalian83 skrev 2013-12-19 08:15:16 följande:

Fy tusan, är det någon mer som har jävlig huvudvärk? Min sitter bakom pannan och är där från att jag vaknar till att jag somnar. Jag vaknar om nätterna för att det gör så ont. Det är femte dagen nu. Jag har läst att det är vanligt, vilket kanske är en liten tröst, men det är verkligen deprimerande.

Nu är det tre dagar jobb kvar sen är det julledigt. Jag kan inte vänta!

Åh jag också! Visste inte att det är vanligt! Jag försöker med allt men det hjälper inte, det är såå irriterande!
  • Skattkistan

Både mitt blodtryck och järnvärde var jättebra i vecka10. Kan blodtrycket ändras så snabbt eller hur funkar det? Jag dricker blutsaft dessutom så järnvärdet borde vara mer än bra nu eftersom jag inte behöver dricka det egentligen...

• Skattkistan

God jul alla blivande mammor! Här har julen varit bra men kräks fortfarande o mår illa i vecka 17. Är så fruktansvärt trött i kroppen efter alla dessa veckor att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Någon mer som också fortfarande kräks?

• Skattkistan

Det är som här då! Jag tycker synd om oss! Får inte i mig mycket varje dag så jag är rädd att bebisen inte får i sig allt den behöver :( jag får det definitivt inte och det är väl därför jag är så yr och slö jämt. Känner mig som världens sämsta sambo/mamma/kompis... Det är en himla tur att man får belöning i slutet annars hade man väl aldrig klarat det!

• Skattkistan

God fortsättning på det nya året! Hoppas ni firade in det ordentligt igår! Jag är nu i vecka 17+3 och har RUL om en vecka den 8 januari, som vi längtar! Har känt rörelser i ett par dagar nu med moderkaka i framvägg, helt underbart och jag hade kunnat ligga på rygg med handen på magen i timmar om storebror hade tillåtit! :) mitt illamående börjar saaaakta bli lite bättre men det vågar jag knappt skriva för då vänder det väl lika fort... Hoppas ni andra mår bra!

• Skattkistan
    LokesMammi skrev 2014-01-05 20:06:18 följande:

Tyvärr inte! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
    Men grattis till en lillebror! Tänk vad mycket kläder du kommer ha användning för :) jag har också en liten kille här hemma och alla som kommenterar min graviditet säger "åh då kanske det blir en liten flicka denna gången". Precis som att en pojke inte är lika mycket värd. Jag blir så jädra irriterad! Jag blir precis lika glad för en pojke även om det skulle vara kul att ha en av varje. Men den där kommentaren stör mig så mycket!
Svar på tråden Bf Juni 2014