• MissMf

Bf Juni 2014

DevilsDaughter skrev 2013-11-25 22:42:16 följande:

Beklagar Lotta :(

claire: Jag hade det under min förra graviditet, gick med det jättelänge innan jag köpte salva mot det. Ångrade då att jag inte började med salvan tidigare.. Kommer inte ihåg vad den hette men det funkade bra iaf, det blev sakta med säkert bättre.

Hallonmjölk: Låter som att det skulle kunna vara foglossning..

Jag har imorgon gått 11+0, har tid för privat KUB 4 december.. Är lite nervös inför vad man ska se.. Att något ska vara fel.. 

Xolyproct tror jag en heter iaf ( jobbar inom hemtjänsten) :p
  • MissMf
    claire skrev 2013-11-28 10:59:00 följande:

Hej alla. 

Verkar som att många har fått lyssna på sina små, såå jag längtar till vårt ultraljud om exakt en vecka idag. 
    På måndag är det inskrivning. Ska också bli spännande.

Jag är fortfarande ganska orolig för missfall. Är risken mindre nu i v.11 eller är det liksom lika hög risk tills man passerat v.12? Jaja. Det är väl bara att låta tiden gå antar jag. Jag tycker att de senaste veckorna faktiskt gått väldigt snabbt. Haft mycket att göra. 

Någon mer än jag som tycker att sea-banden är grymma??

Amaian83: Nej, här i Sverige får man inte gå på UL förrän v.18, och lyssnar gör man inte innan det (väl???).
    Lite sent kan jag tycka. Jag känner att är det något fel, eller där ligger ett dött foster, så vill jag ju veta det NU och inte vänta tills v.18??

I vissa landsting får man göra ul/ kub i v.12. Bl.a. Här i Östergötland. Om exakt en vecka för min del :p
  • MissMf

Hur är det med kattlådan, man ska ju inte tömma den som gravid.. Just nu stinker den o sambon kommer inte hem på några timmar.. Plasthandskar o sen tvätta o sprita händerna då borde de väl va lugnt? Är inne katter...

• MissMf

Väntade tills sambon kom hem så nu står jag o lyssnar när han kväljer :p

• MissMf

Någon mer som står o går mycket på jobbet? Jobbar på ett serviceboende o mina fötter värker o känns flera storlekar större redan vid lunch.. Nån som känner likadant? :( v.13+4

• MissMf
    Tulpanen89 skrev 2013-12-18 18:54:58 följande:

Hmm länge sen jag skrev nu :)
    Vecka 17 och kände rörelsen första gången för två dagar sen. Mer som regelbundna puffar. Dock har jag inte känt mer efter den kvällen.

Föresten är det någon här som bor i närheten? I Östergötland?

Bor i linköping för tillfället o ska kolla på lägenhet i ljungsbro i helgen :)
  • MissMf

En fundering såhär på kvällen inför nyår. 0,5% alkohol i bubblet, kan man dricka en hel flaska? Eller ska man bara våga sej på ett glas 0,5% vid tolvslaget? Hur gör ni andra? :)

• MissMf
    Hallonmjölk skrev 2014-01-02 09:34:47 följande:

Spännande med RUL :) knappt 2 veckor kvar för våran del, den 15 januari ska vi på rul.

Längtar!!!

Vi har oxå 15 januari! Längtar!! :)
  • MissMf

Jag har fått ont i typ korsryggen/ svanken, enligt google kan det va foglossning :/ det känns bättre om jag lägger mej helt platt på golvet. Började förra veckan efter att jag hade gått en lång sträcka på jobbet jättefort men har ätit panodil för jag är förkyld, nu när jag slutade så värker det. Får ont av att sitta i soffan och ligga i sängen för att det känns för mjukt och inte ger något stöd svanken.. Någon med nått tips eller råd?

• MissMf
    MissMf skrev 2014-01-02 20:13:57 följande:
    Jag har fått ont i typ korsryggen/ svanken, enligt google kan det va foglossning :/ det känns bättre om jag lägger mej helt platt på golvet. Började förra veckan efter att jag hade gått en lång sträcka på jobbet jättefort men har ätit panodil för jag är förkyld, nu när jag slutade så värker det. Får ont av att sitta i soffan och ligga i sängen för att det känns för mjukt och inte ger något stöd svanken.. Någon med nått tips eller råd?

V. 16+2 första barnet
Svar på tråden Bf Juni 2014