• MissMf

Bf Juni 2014

bonden skrev 2014-01-04 18:26:32 följande:

Pirrigt det där och som sagt inte 100% säkert att det stämmer. Hon kan ju ha skrivit "flicka". Då är det lite fler bokstäver än tjej smile1.gif
    Tänkte oxå så, kan ju va flicka eller pojke som står :p
  • MissMf
    Sickan12 skrev 2014-01-06 19:11:37 följande:
    Någon som bestämt hur ni ska göra innan/inför förlossningen, med jobb? Har ni planerat hur länge ni ska jobba? Så länge det inte handlar om sjukskrivning alltså. Tar ni ut FP först, eller kanske semester? Jag funderar på semester. Ska säga upp mig efter ledigheten, så har inget behov av att spara den. Svårt dock att veta vad som blir bäst, är ju första barnet...

Jag går oxå på havandeslapspenning 2 månader innan. Ska fixa med ansökan bara. :p "hoppas" dock att jag blir sjukskriven innan :p dom senaste som har varit gravida på mitt jobb har kunnat jobba till v.21 o v.27 så får se hur länge min kropp orkar, ryggen har börjat göra ont..
  • MissMf
    rosii skrev 2014-01-10 09:08:44 följande:
    Idag halv 2 är det dags för rul! Är dock förkyld med feber & sjukskrivit mig, men jag tänker kämpa mig till sjukhuset iaf, gubben får köra. Någon annan som är sjuk hela tiden som gravid? Vissa Kollegor verkar inte förstå varför jag är hemma så ofta.

Fy :( hopppas att rul går bra :) jag har varit förkyld 2ggr första gången va jag sängliggandes i 7 dagar. Nu har jag varit småförkyld i en vecka. Va hemma i en vecka, va dålig över nyår men levde på pandil o nässpray :p
  • MissMf

Är det någon som känner en pirrande nästan vibrerande känsla i underlivet i bland.. Funderar på vad det kan va :p om någon vet? :)

• MissMf
    DevilsDaughter skrev 2014-04-24 19:57:13 följande:

skattkistan: JAAA!!! Det som funkar ibland för mig är att gå en runda innan läggdags och sen duscha riktigt varmt.. Men har det väl satt igång så är det hopplöst.. Under förra graviditeten så brukade min man massera mina ben tills jag somnade, hehe.. 

Varning för personligt och intimt... Men under hela dagen efter sex så kommer det som stora slemklumpar som jag misstänker är delar av slemproppen.. Antar att den återbildas igen.. Fler som har det så? Jag har haft det så i några månader så det är inget nytt, men alltid efter just sex.. Kan det vara slemproppen tro? Vet inte vad det annars skulle bero på..

Sperma blandat med flytningar? ;p brukar oxå få så..
  • MissMf
    Amalian83 skrev 2014-04-26 15:46:37 följande:

Idag har jag kollat på skötväskor. Vilken djungel! Och de allra flesta är riktigt fula :( detta blir ett jobbigare projekt än barnvagnen tror jag. Någon som har tips/rekommendationer??

Vi fick en brio basic med på köpet till vagnen. Inte snygg alls men börjar med den. Gillar elodie detials skötväskor :p
  • MissMf
    LovaViola skrev 2014-05-06 17:10:44 följande:

Någon här som fått göra ett tillväxtultraljud?

Nu senast vi var hos barnmorskan så hade inte magen växt.. (33+1 då) Den står still. Men å andra sidan sa hon att bebisen redan är fixerad och det kan göra att sf-måtten blir stilla.. Samt att hon inte tyckte att hon kändes liten. Men jag fick ju ändå en remiss till ett tul. Känner mig både lite orolig men samtidigt glad att det tas på allvar!

Jag har gjort de. Men min mage va för stor. Magen är 22% över normalkurvan men bevis va 14% över. Men mitt va ju tvärt om som sagt..
  • MissMf

Började blöda efter sex nu men det slutade ganska fort. Ska man ringa in till förlossningen ändå eller kan jag avvakta o se om det kommer mer eller om de börjar göra ont? :/ bebisen rör sig som vanligt.

• MissMf
    LokesMammi skrev 2014-05-13 22:14:48 följande:

Ingen fara. Man har sköra slemhinnor vid graviditet. Han kanske kom åt ngt! =) Jag blöder jag med. Inget o oroa sig för. Om det inte blöder jätte mkt vill säga =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
    Jo tänker så oxå. De blödde som vid riklig mens men försvann fort så tänker att det borde va lugnt. :p men lite orolig blir man såklart. Va som en liten blodig klump med oxå (ursäkta infon) kan de ha varit lite av slemproppen?
  • MissMf

Det kunde bli så sa hon o jag skulle höra av mej om de fortsatte. Får se om det resulterar i en bebis redan nu då :p 35+0 idag. Så lite kan han allt vänta.

Svar på tråden Bf Juni 2014