• EQ85

Bf Juni 2014

Jag fick Ma min första graviditet. Sen två fina flickor och sen tidiga mf nu innan jag blev gravid.

Jag gör vul för att se hjärtat slå i v 8. Om hjärtat slår , Då är mf risken lika låg som i v 12.

Man får fösöka ta kontrollen och tänka att om.man oroar sig för mf och Ma så missar man värdefull tid av graviditeten.

• EQ85

Hör kommer dagens positiva.

Mörkt ute och tänker ddirekt på att julen ör nära. Först så.fyller bÅsa tjejerna år så sKa.planera deras födelsesagskalas.

Mysigt mes höst tycker jag

• EQ85

Mitt sätt att inte rtänka på.mf är "dagens positiva" qtt lyfta fram det härliga roliga med qtt vara gravid. Eeller ngt annat som.gör en glad

• EQ85

härligt med så mkt positivt känner riktigt hur alla blev lite lugnare

bonden skrev 2013-10-10 10:07:05 följande:
    Mitt dagens postivia är att illamåendet inte har kommit än (för det räknar jag med). Njuter av att kunna leka vilt med dottern och ta promenader. Att vara totalt orkeslös är så mycket lättare att hantera än däckad av kräkningar. Solig

Jag är sjukt trött men har svårt att somna om på nätterna. Går runt med en känsla av att vara bakis/ha festat hela natten. Håller just på och avslutar nattamningen och även om hon inte är ledsen så blir det ett par timmar vaket varje natt innan hon somnar om med hjälp av vatten i nappflaska och napp. Hoppas snart att hon vara sover till 5 då jag fortfarande ammar för att vakna vid tolv och tre och vara vaken länge pallar jag nog inte så många nätter till.

Hon kommer ju vara så liten (1 år och 10 månader) när liten kommer så att förklarar för henne att hon kommer bli storasyster är lite bortkastat än så länge. Hon skulle inte alls förstå vad vi pratar om. Kanske blir lättare att förklara mot slutet när hon är större och det finns en mage att känna på.
    min stora tjej va ett år och 2 v när lillan kom. innan dess så pussa hon på min mage och kramade den. så tror de förstår mer än vad vi vet

• EQ85
    Zwoom skrev 2013-10-10 10:30:43 följande:
    Om ni hadde suttit i mins sits när hade ni sagt till era barn att ni hade en bebis i magen?

Jag har ju flera sena MF  där man alltså sagt till barnen att man har bebis i magen och de känt sparkar osv och sen blivit ledsna att barnen dött...
    Är rädd för att få skit utifrån från omgiviningen också om jag berättar för barnen då största barnet har ju varigt glad för att få ett lill syskon men sen då de dött har ju hon sagt det till tex fritids....

Svårt det där    
    vi har berättat för grabben. han vet att förra gången klarade inte pyret sig.
    det är en normal grej, att människor lever och dör.
    så barn lär sig på ett eller annat sätt om döden.
    jag hade berättat.  
  • EQ85
    Lillium skrev 2013-10-10 10:33:53 följande:
    Mitt dagens positiva är att det gått mer än 22 dagar sen befruktningen och att hjärtat borde börjat slå <3
    underbart =)
  • EQ85
    Zwoom skrev 2013-10-10 10:37:35 följande:

Ja men sist då jag fick mitt sena MF så kom fröknarna ut och sa "Ja nu kom (barnetsnamn) och sa att ni mist ett till barn och de andra barnen tror hon ljuger hela tiden nu och det är synd om (barnets namn)
    ja men då är det väl upp till personalen att kanske ta upp till diskussion med alla barnen om döden osv.
    tycker det är fel av personalen att göra på det sättet. att bara låta det va.
    hade det varit på min arbetsplats hade jag pratat med barngruppen om livets kretslopp osv.

• EQ85

Zwoom.

om det är så din dotter behandlas på skolan när hon förlorar ett syskon, så kanske ni ska vänta tills ni känner er mer säkra på att berätta.

{#emotions_dlg.flower}

• EQ85
    kakabus skrev 2013-10-10 12:59:11 följande:
    Åh är så besviken på mig själv. TROR min sista mens var 29/8 men det kan ha varit 31/8 och ibland har jag lång cykel så även fast BF säger 6+0 idag enl sm 29/8 skulle det lika gärna kunna vara 5+0. Iaf så testade jag positivt "gravid 1-2" för en vecka sen på morgonurin och då är det kanske troligt att jag inte är i 6+0 nu utan snarare 5+0. Vilket fall så lovade jag mig själv att inte testa nåt mer men idag kunde jag inte stå emot min oro för ma igen så jag testade med ett nytt cb digital, inte morgonurin, hade hållt mig ca 2 timmar. testet visar fortfarande bara 1-2 veckor.... får ´panik även fast jag vet att jag borde tagit morgonurin. testerna kan ju även ha fel.... ska jag testa igen tycker ni med morgonurin eller vad ska jag göra? hatar dessa jäkla test!!

Jag tror att det viaf 2-3 antingen imorgonbitti eller om.ngn dag. Jag räknar alltid att testa mer än.1 v efter. första testet. Hcgnivån kn variera beroende på hur konc urinen är.
  • EQ85

Allt jag skrev föravann.

Men är d inte.så att på Bim 4+0 brukar man.få 1-2.

5+0 = 2-3

6+0 = 3+.

Sen får ju vissa tidigare växling mellan veckorna.

Eller är jag yr nu?

Svar på tråden Bf Juni 2014