• EQ85

Bf Juni 2014

Zwoom skrev 2013-10-11 09:29:00 följande:
    Känns som att jag skall knyta en påse runt min nacke som jag kan spy i...

Vågar inte riktigt nu gå länge i någon affär...MEN jag är så jäkla glad att må illa....Många skulle inte vilja må illa men för mig är det verkligen ett stort plus och med stor glädje jag mår såhär pga mina MF 

Trodde aldrig jag skulle säga till.ngn att jag e glad över att de mår illa. Men är glad för din skull

Dagens positiva. Ska iväg en stund och fika med min syster och min "stora" tjej.
  • EQ85
    kakabus skrev 2013-10-11 09:47:27 följande:

Här kör vi tv-fritt fram till 18 när Bolibompa börjar. Då slutar leken och barnen får varva ner, kvällsfika i soffan (jag vet =) mellan 18-18.30 (vi äter middag vid 16) sedan pyjamas och borsta tänderna. 3 åringen lägger sig sedan senast 19 i sängen, 5 åringen får ibland vara uppe till 19.30 (de får bägge vara uppe liiite senare på helgen) sen läser vi och det tar ibland 5 min att få dem att somna och ibland 1 timma. Det viktigaste tror jag med barnen är rutiner, att man gör ungefär samma varje dag och att man förbereder dem typ: "om 5 min börjar Bolibompa, etc"

Vill också göra VUL, jag har ny barnmorska denna grav så jag hoppas att hon förstår min oro och kan skriva en remiss. Skulle vilja göra om typ 3 veckor (v 9+) för att vara säker på att se nåt,   
    min tös älskar pippi. så hon får titta lite under dagen med. sen lite bolibompa eller liknande på kvällen.
    försöker att hålla det inom en rimlig gräns.

jag bokade mitt privat. kostar 300. 
  • EQ85
    Zwoom skrev 2013-10-11 10:07:07 följande:
    Kommer ni här inne ta reda på könet på ert pyre där inne?

Ja vet inte om jag vill vta faktist utan få veta sen vi snittet istället 
    jag vill veta, vill kunna säga till syskonen hon eller han eller namnet
    tycker det är mysigt o veta om det är en flicka eller pojke  
  • EQ85

Ahaa vi äter bara middag vid tv på fre lör.

20 mil? Det är jättelångt ju

kakabus skrev 2013-10-11 11:07:04 följande:
    ja teven får de titta på dagtid också men inte jämt =) jag menade att från middagen till Bolibompa försöker vi ha teven avstängd =)

vi har ingen privat här i stan, närmsta är 20 mil bort så det funkar inte. Ska försöka ordna ändå =) 

• EQ85

Jag blöser jättemkt i munnen. Vanligt vid ggraviditet.. Så du ka n nog va lugn

Zwoom skrev 2013-10-11 14:11:47 följande:
    Gahh varför skall man vänta så länge innan läkare ringer när man behöver de?

Spotta blod förut så skiträdd att det är pga trombylen eller progesteronet?

Har inte kommit mer än 2 spottningar (Från munnen) och då rosa färgat)  

• EQ85
    Cakes skrev 2013-10-11 20:36:22 följande:
    Nej, blöder inte. Och har samma symtom som vanligt, det vill säga mår illa och fryser. Bara lite mer ont i dag. Ja, alltså det visade ju klart positivt efter bara några sekunder, men för några dagar sedan var teststecket starkare än kontrollstrecket. Hade dock inte druckit onormalt mycket, ett glas till maten bara. 

Hm, får testa i morgonbitti igen och se hur det visar. Åh, varför skulle jag testa för?! 

har för mig att vid/efter v7 så sjunker hcg igen. ska se om jag hittar infon..
  • EQ85

Har du koll på vad ditt BLodtryck är?

Mitt e superlågt så kn också få.såna svimningskänslor.men svimmar inte

rosii skrev 2013-10-12 01:53:01 följande:
    Nog har jag tyckt att jag varit yr, men ikväll tog det priset. Höllpå svimma, kom helt plötsligt. Det börja ringa i öronen & svartna för ögonen, dessutom är man på jobbet & kunder & kollegor blir oroliga. Ramlade ihop på golvet. Någon som är såå yr? Hade ätit ganska nyligen & ställde mig inte upp. Hade stått ett tag. Möjligen att jag var stressad just då. Jätte obehagligt iaf :(

• EQ85

Ja nu skq vi njuta av att vi är gravida.

• EQ85

Jag stressar också enormt.mkt men tryxket är lågt ändå. Konstigt.

rosii skrev 2013-10-12 08:09:40 följande:
    Jag vet inte hur blodtrycket ser ut, stressar mycket & har jämt hög puls så tror nog det är högt ist för lågt. Fast jag vet inte.

Jag har ingen aning. Kanske behöver vila :)

honey1 skrev 2013-10-12 08:44:06 följande:
    Hundtok- haha jag nyser också väldigt mycket, helt sjukt så var det inte förra gången. Min katt nyste också galet mycket när hon skulle ha ungar :)

Jag mår så fruktansvärt dåligt av alla dofter, kan inte andas med näsan i köket eller i maktsfär, eller toalett för den delen. Spyr nästan av doften från min toalettrengörare som doftar rosor. Blä!

Sambon bara säger "lägg av" hela tiden som om jag bara gör till mig, men mår skit 24/7.

Jag har hand om vår dotter varje vardag eftersom min sambo jobbar. Även fast jag mått skit och haft ryggskott så har jag inte fått hjälp alls. Nu när det äntligen är helg så vill han att jag ska ta hand om henne på nätterna och morgonen igen?! Jag tycker att han får vila på kvällarna och nätterna på vardagarna och jag får aldrig vila på vardagarna, så han kan väl ta helgerna med henne nu när man inte orkar allt?

Jag har tagit alla nätter med tjejerna i nästan 2 år. Med uundantag då jag vari
Svar på tråden Bf Juni 2014