• EMTP

Bf Juni 2014

Sessan4 skrev 2014-02-02 21:35:44 följande:
    Alltså Gud va svårt jag har att hitta pojknamn! Jag tänker såhär :
    Albin - det hette farbrorn som hade macken där jag bodde som barn..
    Isak - låter så bibliskt.
    Lucas - hette kompisens mops
    Liam - årets namn 2001.

Menar inget illa om något namn, alla är fina men jag kopplar ihop dem med minnen.. Var mycket lättare att hitta namn till dottern..

Har 1 favorit som jag ännu funderar på om det passar lillebror..
    Det är SKITSVÅRT med namn.
    Men det ska bli spännande att se vad lillebror får heta i slutändan.

Är så nöjd att vi lyckats enas om ett tredje pojknamn. :D
  • EMTP
    EMTP skrev 2014-02-02 22:24:15 följande:
    Det är SKITSVÅRT med namn.
    Men det ska bli spännande att se vad lillebror får heta i slutändan.

Är så nöjd att vi lyckats enas om ett tredje pojknamn. :D
    Ps. Albin är så otroligt fint.

Och man får nya minnen. :)
  • EMTP

Jag tycker också att det är jobbigt att gå upp i vikt. Det är min tredje graviditet så jag vet ju hur svårt jag har att gå ner alla kilon efteråt. Jag tillhör den där gruppen människor som går upp under amningsperioden (gick upp tio kilo under tiden jag ammade barn nr. 2). Önskar att jag hade disciplin nog för att tänka mer på vad jag äter nu under graviditeten, men jag verkar vara ett hopplöst fall.

• EMTP

Fanns det inte något annat otippat man kunde ta mot restless legs. Typ ett glass grapetonic eller något annat liknande... Måste kolla upp vart jag hört det någonstans. :-P

• EMTP

Så jäkla trött. Och gråtig. Har varit inne på en extrakoll idag för att utesluta havandeskapsförgiftning (hade högt blodtryck senaste kontrollen, och så har jag en del huvudvärk med synbortfall). Idag var dock allt som det skulle med alla prover och blodtrycket var lika bra som vanligt igen.

Har varit hemma från jobbet två dagar och jag fattar inte hur jag ska orka gå tillbaka dit imorgon. Jag vill bara sova.

Inget fel på järnvärdet så det är inte det tröttheten beror på.

94 dagar kvar...

• EMTP

Vecka 29 här, och hungern är vidrig!

Om jag äter frukost vid 7 så känns det vid 10 som om jag inte har ätit på tre dagar.

Imorgon väntar extra ultraljud av lillkottens hjärta (då en av storebröderna har ett medfött hjärtfel i form av ett öppetstående ductus). Vi ska till Centrum för fostermedicin på Karolinska i Stockholm. Så det blir att kliva upp tidigt och ta båten över till fastlandet, och sedan kommer vi inte hem förrän vid 1 på natten. Härligt att bo på Gotland...

Hoppas att det blir ett 3D-ultraljud. Vore häftigt att få se den lille lite bättre.

• EMTP
    Holk skrev 2014-03-03 12:24:39 följande:
    Jag känner mig också hungrig konstant nästan. Och dygnet runt! Skitjobbigt :(
    Får jag fråga om storebror med öppen ductus, hur ser livet ut för honom nu? Var det endast vid 'utkomsten' den var öppen? Har du fått tjata till dig själv extra koll på hjärtat?
    Livet för storebror är normalt i dagsläget, trots att hans ductus fortfarande är öppet (ska eventuellt opereras i år).
    Jag blev erbjuden en extra koll. och de hävdar att det är rutin, men jag tror att de bara ville lugna mig eftersom jag är en sådan orolig prick när det gäller mina barn.

Just öppetstående ductus kommer de ändå inte kunna upptäcka förrän efter förlossningen.
  • EMTP
    Hallonmjölk skrev 2014-03-06 09:17:40 följande:
    Ductusr väl alltid öppen vid födsel? Och sen stängs den.
    Iaf den infon vi fick när våran första föddes förtidigt.
    Ja, precis. Och i vissa fall stängs den inte av sig självt (även efter födseln). Och så är det i min andra sons fall. :)
    Holk skrev 2014-03-06 17:31:24 följande:
    Ahaa..då fattar jag! Tack för svaret. Ska höra med min läkare om bebis i magen nu. Men fick höra av min mamma att bebisen i magen inte har nån ökad risk att få dessa komplikationer min son fick. Iallafall i mitt fall.
    Nej, det ska inte finnas någon ärftlig faktor bakom öppetstående ductus, och det ska inte heller öka risker för andra komplikationer. Som sagt - tror de mest skulle lugna mig.
  • EMTP
    Sessan4 skrev 2014-03-15 09:01:30 följande:
    Ja verkligen!
    Inatt drömde jag att vi fått vår prins <3
    Jag såg dock riktigt risig ut så "stylisten" hade fullt upp med att snygga till mig inför foto i tidningen! I annonsen stod våra namn o bebisens födelsevikt och avslutades med
    #nofilter

Hahahaha!!
    HAHAHAHAHAHAHAAAA!!! Roligast idag!!

• EMTP

Vecka 32.
    Lille Eddie har lagt sig fint med huvudet neråt och är ruckbar. Det känns som om det närmar sig när till och med bebisen gör sig redo.
    60 dagar kvar. Plus 13 kilo på vågen. Men det får väl gå... Hoppas att jag slutar under 20.

Svar på tråden Bf Juni 2014