• EMTP

Bf Juni 2014

Inte min Eddie som gjort entré, utan någon annans Eddie.

(Från Gravid vecka för vecka fattade jag det som)

• EMTP

40 dagar kvar här... Snart 39... :D

Är. Så. Trött.

Har svårt att fatta att han snart är här, vår lillkille. Vår minsting.
    Har ännu svårare att fatta att jag snart ska gå igenom en förlossning igen. :-O

• EMTP

Härligt att man inte är ensam om att inte direkt "njuta".
    Igår satt jag och bölade hos dietisten av alla ställen. :D

• EMTP
    lliizzaa93 skrev 2014-04-16 20:38:44 följande:
    Haha okej jag bölar så fort ja ser en häst just nu;) å så fort gubben kommer hem så blir de ju inte bättre;)
    Haha! Varför just hästar?
  • EMTP

Här kommer maken vara borta från vecka 37+5 till vecka 38+0. :-O

Det kändes  som en strålande idé där i början av graviditeten... Now - maybe not!

• EMTP

21 dagar kvar och slightly panikslagen.

Vad skriver ni i era förlossningsbrev?

• EMTP
    bonden skrev 2014-05-03 22:02:25 följande:

Har inte skrivit ännu men med förra skrev jag bland annat att jag var öppen för förslag på smärtlindring om BM tyckte det behövdes (hann dock inte med att använda nåt), att jag ville ha lugn och ro med bebis och min partner efter att hon var född så vi fick testa på amning själva först. Och så skrev jag att jag inte var intresserad av att syna moderkakan smile1.gif Tycker sånt kan va lite äckligt och ville inte ligga där med nyfödd liten bebis och få moderkakan demonstrerad för mig (hade hört från vänner där BM hade hållit upp och beundrat moderkakan lite väl mycket).
    Jag var så missnöjd med hur barnmorskan sammanfattade mina tankar inför förlossningen (i journalen) så jag känner att jag v e r k l i g e n ska se till att skriva ett förlossningsbrev. Vet bara inte hur sjutton jag ska formulera mig riktigt. Och om jag ska skriva en kortversion i punktform och en längre version i text.

Alltså den där barnmorskan alltså. Jag har varit utsatt för sexuella övergrepp och vill att det ska stå med med tanke på alla vaginala undersökningar som görs. Hon: "Jag skriver "tidigare trauma" så får de fråga när du kommer dit". Ja, för DÅ vill jag ju verkligen svara på sådant!? Sedan var det massa saker som hon bara "det kan de läsa någon annanstans, så de skriver jag inte" och avslutade med "det är ju inte säkert att de läser det här ändå".

• EMTP
    barilla skrev 2014-05-08 22:45:38 följande:
    En liten undran till er alla. . Har ni också upplevt mysko fosterrörelser som små mindre ryckningar?? Bebisen rör sig som vanligt varje dag, och nu har det blivit större rörelser och mer tydliga rörelser som jag känner igen från första graviditeten. Men eg från första början när jag började känna de första rörelserna har dessa ryckningar funnits. Har inte tänkt på det så mkt, men börjar bli lite orolig ändå :( svårt att förklara hur det känns, men lite som att bebisen där inne har spasmer?! Det är inte hicka, för det är ju mer rytmiskt. . Men det här känns väldigt konstigt och onaturligt på något sätt :/
    Min gör likadant. Tror också den kissar. Våra sorkar har "darrat" vid kisseriet även på utsidan den första tiden. Men det känns jättekonstigt. Som en hund som skakar av sig vatten, typ.
  • EMTP

8 dagar kvar här borta.
    Tung och trött. Och lite nervös.

Och lite stressad faktiskt. Det var ju så himla mycket jag skulle hinna med innan den här plutten kommer, men jag tycker att huset snarare bli mer nedstökat (fast det bara är jag hemma om dagarna), än så där fint tillfixat oh boat (som jag hade tänkt att det skulle bli).

Idag går jag dessutom omkring med en känsla av att det som inte blir gjort IDAG kommer inte bli gjort. Inte nödändigtvs för att ungen skulle vara på väg, utan mer för att jag verkligen har noll ork. Igår orkade jag hämta barnen (4 och 2,5) på dagis - sedan var jag helt slut och hade ont resten av kvällen.

• EMTP

6 dagar kvar. :-O
    Går in i vecka 40 idag (söndag).

Det känns hur galet som helst.
    Börjar (mer eller mindre omedvetet) att leta efter tecken på att förlossningen skulle börja närma sig - hittills har jag inte hittat några dock.

• EMTP

BF imorgon och känner inte ett jota. Börjar bli lagomt irriterad.

• EMTP

Fem dagar över tiden.
    Sååååå himla ledsen idag. Bölar för allt och inget.

Svar på tråden Bf Juni 2014