Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

Rosii: min syster köpte ett par mammabyxor till mig för 50 kr på rea :) dröjer nog dockn Ok nnan jag kommer anbända dem.

Är det fler som gått upp i vikt redan? Jag är i v7 och har gått upp nästan 3 kg!! Dock har illamåendet satt igång ordentligt nu så räknar med att gå ner en del nu..

• DevilsDaughter

Jag föredrar att räka hel veckor.. Alltså om jag har gått 6+0 så säger jag inte att jag är i v 7 utan jag säger att jag ha gått 6 veckor, känns som fusk annars.. 

Är faktiskt lite orolig nu.. Jag har mått illa konstant ganska länge nu (har tidigare graviditeter mått illa från början till slut och inte slutat kräkas förren barnet är ute). Inatt vaknade jag flera gånger (vet ej varför) men jag mådde inte illa längre, kändes helt sjukt och jag blev direkt lite orolig över det. Nu på morgonen så mådde jag först inte illa alls, sen kom ett svagt illamående, inte alls som innan. Strax efter säger min man att mina bröst inte ser lika spända/fylliga ut längre. Inget jag tänkt på, känner på dem och känner att de inte är alls ömma längre, vilket de ha varit konstant tidigare... Igår kväll var de jätteömma och nu är plötsligt mina symptom borta.. Har gått 6+5 idag.. Vad tror ni?

• DevilsDaughter

Lotta:nu tänker du nog lite fel.. Om vi är i kalendervecka 43+5 så säger man ju inte v 44 utan man säger ju v 43.?

Om jag inte hade haft några känningar alls så hade jag nog inte varit så orolig, men idag försvann det jag hade känt innan och det kändes konstigt, kände mig plötsligt så ogravid.. Illamåendet kom iaf tillbaka nu ikväll så det kändes ju bra.. 

• DevilsDaughter

Frozen: I många landsting erbjuds man fostervattensprov om man uppnått 35 års ålder (tror jag det är).. KUB är ju bara en sannolikhet, du kan få en risk på 1:5000 och ändå få ett barn med DS.. 

• DevilsDaughter

att bli erbjuden fostervattensprov när man är så ung som 24 utan att ha något sådant i släkten är nog ovanligt.. Ofta får man strida ganska mkt för att få göra fostervattensprov.. Men som med allt annat så är det nog väldigt olika beroende på vilket MVC/landsting man går till..

rosii:KUB, är att man tar ett blodprov och gör ett ultraljud där man bla mäter underhuden i nacken hos fostret och tar efter det fram en risksiffra för att barnet ska någon diagnos med kromosomfel.. 

• DevilsDaughter

Angelica: Låter alldeles för sent när det är första barnet.. Just förstföderskor brukar de vilja ha in tidigt eftersom de ju tar upp viktiga saker man bör tänka på gällande hälsan..

• DevilsDaughter

Lilsis: beklagar.. fy va tråkigt och orättvist! Hoppas du får behålla äggstocken och att ni kan få försöka snart igen.

• DevilsDaughter

claire: Jag har väntat till RUL med två av mina barn, kändes helt ok DÅ.. Men nu känner jag att det vore himla onödigt att må såhär dåligt som jag gör och sen få reda på i v17 att det inte finns någon bebis.. Vi kommer att göra ultraljud i v 13 ungefär..

• DevilsDaughter

en fundering bara.. "12-veckorsgränsen" (då missfallsrisken minskar markant), är väl först när man gått 12 fulla veckor?

Svar på tråden Bf Juni 2014