EQ85: Är det pga ödem som det värker? Så himla tråkigt isf att du ska känna av det så pass mkt redan..
Lokesmamma: Befinner mig lite i samma situation.. Jag har jobbat 75% på ett jobb och 25% på ett annat. När jag blev gravid så kände jag att jag inte pallade med 75%jobbet för det var alldeles för stressigt, och jag mår ju som jag gör när jag är gravid.. Så jag sa upp mig.. Står nu kvar med bara 25%jobbet och uppsägningstiden på det andra jobbet går ut nu sista november. Är dock sjukskriven därifrån pga illamåendet..
Så i början av december måste jag gå till arbetsförmedlingen, vet inte hur det funkar där alls, har aldrig gått där utan har alltid varit obetalt arbetslös när jag valt att vara hemma förut. Men nu vill jag skydda min SGI eftersom jag faktiskt har jobbat heltid så länge nu.. Tror man kan skydda SGI:N på det sättet iaf.. Man ska ju ändå vara ärlig och tror att du har mkt svårare att få ett jobb som gravid, så du behöver nog inte anstränga dig jättemkt för att inte få det om du inte vill ha något...
Jag kan tänka mig ett lättare jobb som jag fysiskt klarar av, men förstår inte alls detta med att man måste söka i hela Sverige? HUR tänker de sig då liksom? De kan väl inte kräva att man flyttar till andra sidan sverige för att jobba när man har hela familjen hemma liksom?