• Tizi

Bf Juni 2014

Jag hade åkt in och kollat direkt. Finns ingen anledning att behöva gå och oroa sig när man kan få hjälp att veta hur det står till!! Jag hade massa blödningar i förra graviditeten och åkte in samma dag varje gång då jag INTE ville oroa ihjäl mig. Det var jobbigt som det var..

jamka skrev 2013-11-30 08:03:58 följande:
    Jag är i v. 11+4, trodde at jag kunde vara lugn nu. Det var bara litet brunt slem på pappret. Blir det mer så ska jag åka in kanske imorgon. Orkar inte vänta tills torsdagens KUB UL.

• Tizi

Jag har berättat för fler och fler nu som familjen och några vänner. Men tänker inte skylta med det alltför mycket än..

• Tizi

Inskrivning idag i v14. Har inga symtom kvar förutom lite trötthet så det ska bli skönt att prata av sig och hoppas att bm kan ge mig någon form av livstecken från magen..

Har nån annan tappat symtom?

• Tizi

Nu ska jag oxå njuta av må bra och att inte va illamående. Jag fick nämligen lyssna på bebisens hjärta idag på inskrivningen dessutom kände bm att min livmoder satt högt upp och det skulle den INTE gjort om jag inte var gravid så det är ingen tvekan sa hon. Känns så himla skönt nu! Rul den 9 januari!

• Tizi

Jag har heller inga symtom kvar. Inget illamående eller ömma bröst som innan. Berättade det för min bm på inskrivningen i torsdags v14 och då fick jag lyssna på bebisens hjärta så det var skönt! Allt är säkert bra ska du se!! Det är väl spökveckorna nu innan rul!

Sickan12 skrev 2013-12-07 15:04:50 följande:
    F*n vad jag oroar mig nu! Plötsligt är det ömma i brösten som bortblåst, precis som det blev vid mitt tidigare missfall :(. Har ju inte haft någon blödning, men blir ändå galen av oro. Funderar nästan på att åka till gyn och "överdriva" för att få se om hen lever... Fräckt att göra så, jag vet, men åhh :(. Är i vecka 14+5. Kan ju vara normalt att symtom försvinner, eller inte...

• Tizi

Jag har en av varje redan så jag tror att jag därför inte är lika nyfiken på om det är en tjej eller kille denna gången. Denna graviditet är mest lik den med sonen och hela familjen tror det blir en pojke nu! Vi kollar nog inte könet innan denna gång men ska kika noga på rul om jag kan gissa :)

• Tizi

Håller med dig! Jag kommer heller inte påverka kläder, vagnfärg och prylar påverkas av könet. Jag och mannen är dock överens om att inte kolla kön denna gången. Har gjort både och och det är speciellt på olika sätt vad man än gör men denna gången känns det roligare att inte veta även om man är nyfiken såklart!

claire skrev 2013-12-13 10:44:43 följande:
    Jag är SÅ kluven gällande att kolla kön. Jag är verkligen för ett normkritiskt förhållsningssätt oxh kommer inte att låta könet påverka inredning eller klädsel särskilt mycket. Dör mig är dessa frågor jätteviktiga. Dock är jag så sjuuukt nyfiken av mig som person och vill gärna veta allt man kan få reda på. Vilket gör det klurigt om BM frågar om vi vill veta:) Får tänka tills den 21/1. Mina byxor börjar bli för små i magen så idag provar jag det klassiska gummibandstrixet.

• Tizi

Hår och ögonfärg och ja utseende överhuvudtaget är jag suuupernyfiken på. Sonen är brunögd o mörkhårig och dottern är tvärtom blåögd och jätteblond! Samma pappa så det blir verkligen spännande hur denna filuren kommer se ut!

Amalian83 skrev 2013-12-13 13:50:07 följande:
    EXAKT samma för mig! Har inget behov av att inreda efter kön och vill inte att bebisen får presenter baserat på deras kön. Men är också så himla nyfiken och vill veta allt man kan få veta. Hade man kunnat kolla ögonfärg, hårfärg etc hade jag nog kollat det med. Bara för att man kan.

Svar på tråden Bf Juni 2014