• Tizi

Bf Juni 2014

Jag har ungefär samma tankesätt! Jag ger hellre mina barn så mycket möjligheter som möjligt istället för att ruta in dem i specifika mönster där bara vissa färger och leksaker är "okej".

bonden skrev 2013-12-26 20:16:08 följande:
    Jag tror inte nån kallar sitt barn för "hen" hemma :) Det är ju främst ett ord skapat för att slippa säga honom/henne när man inte vet. Det känns som att "hen-motståndarna" argumenterar mot nåt som inte finns. Jag som tycker att hen är ett praktiskt ord för tidningarna att använda tillexempel tycker för den skull inte att samhället behöver vara helt könsneutralt.

Min dotter kläs i sköna, fina, lekvänliga kläder i glada färger. Undviker inte varken rosa eller lila men inte heller blått eller likn. Hon har fått tillgång till olika leksaker och leker helst med bollar, hästar, bilar och traktorer :)

• Tizi

Här är mjölkproduktionen "igång" igen. Kul med nått tecken iaf. Men tror faktiskt att även jag har känt av bebben några ggr nu. Fortf svårt att säga om det verkligen är den eller nått annat men ganska säker iaf. Och starkare lär väl rörelserna bli..

• Tizi

Jag var i v17 med första barnet oxå när det började gå att klämma ut lite råmjölk. Jag har haft massa mjölk och kunnat amma båda länge så jag hoppas det blir så nu med. Nackdelen är väl att det är svårt att bli av med mjölken sen. För bara något halvår sedan försvann den trots att det var över 3 år sedan jag sluta amma då! Nån mer som haft det så?

LokesMammi skrev 2013-12-29 21:47:45 följande:
    Känner också av mjölken. Känn som det är för tidigt! =) Är bara v 18+0 idag! =)

• Tizi

Gott nytt år!!

Jag firar in det nya året med vecka 18! Även jag har rul den 9 jan och längtar, ska bli spännande att se bebis igen och att få det "riktiga" datumet och se om jag blir flyttad igen.

Jag tror mig känna av små rörelser då och då men känner mig ändå nervös inför rul att det inte ska vara som det ska med bebben.. Hoppas ni haft ett trevligt nyår!!

• Tizi

Enligt min app går man in i andra trimestern 14+0 och tredje trimestern 28+0!

DevilsDaughter skrev 2014-01-03 18:40:51 följande:
    När går man förresten in i andra trimestern? Fjärde barnet nu och det här med trimestrar är fortfarande ett mysterium för mig, hehe.

• Tizi
    Amalian83 skrev 2014-01-04 00:08:18 följande:
    Jaha vad konstigt! Min säger 13+0 och 28+0. Men ok, Trimester och tre månader rimmar ju inte helt i sådant fall. Trimester kanske betyder tre delar. Då är första 12 fullbordade veckor, andra 16 veckor och tredje 12 veckor. Eller om din app har rätt så är det 13, 15 och 12.

Vi kan iallafall konkludera med att vi är i andra trimestern :)
    Såhär ser det ut i min app. Vet inte alls om det stämmer exakt men delar man 41 veckor i tre delar så verkar det rimligt.
  • Tizi

Grattis till pojken Lokesmammi! En av anledningarna till att jag kollade kön med nr2 var just att jag trodde och hoppades så att det skulle vara en tjej att jag var rädd att jag inte skulle bli "glad" om det visade sig vara en kille till vid förlossningen. Då ville jag hinna knyta an ett tag innan isf. Nu vet jag ju inte alls om det hade blivit om det hade varit en pojk men så tänkte jag då iaf!

• Tizi

Kan tillägga att den här gången lutar det nog åt att jag önskar en kille till om jag nu får välja. Vet inte varför och skulle definitivt inte bli besviken om det blev en tjej. Vi ska dock inte ta reda på kön utan ser fram emot att få veta på förlossning och slippa folks åsikter och bara kunna säga att vi inte vet vad det blir!

• Tizi

Jag har fortfarande mina vanliga kläder, har knappt ägt ett mammaplagg vid nån graviditet faktiskt men sen är leggings o tunika/klänning nått jag nästan jämt har på mig så det funkar ändå.

Imorrn börjar jag mitt nya jobb och jag planerar att jobba så länge jag orkar inpå förlossningen.

• Tizi

Även jag har rul imorrn fast redan 8.30!! Tjohooo!! Nervigt!

Zwoom skrev 2014-01-08 12:15:22 följande:
    Haha komiskt med samma dag och tid

Lycka till oss bägge då

Ska du se om ni kan få se vilket kön bebisen har?

DevilsDaughter skrev 2014-01-08 11:34:35 följande:
    Zwoom: Jag har också RUL imorgon kl 10.30!!

Svar på tråden Bf Juni 2014