• Bobbo3

Bf juni -14

evelinareino skrev 2014-01-07 01:53:30 följande:
    Hej! Jag väntar äntligen mitt första barn och är överlycklig. Är idag i vecka 19 (18+2) ~ enligt första ultraljudet (ett tidigt sådant) blev jag beräknad till 7/6-14. Nu på torsdag (9/1) så ska vi på RUL och jag är SÅÅÅ nervös.. Känt ett fladder i magen ett par veckor nu, men först idag (6/1) på kvällen såg jag hur hela magen rörde på sig - så häftigt 😍 Åh vad jag hoppas att allt är bra med bebis i magen 🌸 Någon mer som bor i Borås? Eller i närområdet?

Grattis :) Jag bor i Partille strax utanför göteborg eller aa bor exakt vid gränsen faktist så ganska nära borås :)
  • Bobbo3
    ohbaby skrev 2014-01-07 17:35:22 följande:
    Har precis kommit hem från RUL. Det gick bra men bebisen har lite vätska kring njurarna så det ska kollas upp i vecka 32. Så det blir fler ultraljud :) Vi tog reda på vad det var men ska hålla det hemligt. Vi ska inte ens berätta att vi vet;) Haha, får se om vi lyckas hålla oss från att försäga oss! Har kvar BF datum på 2 juni men barnmorskan var fortfarande osäker pga olika mått gav lite olika bf. Så på nästa UL får vi förmodligen rätt datum. Antingen är det det vi har eller så är det en vecka tidigare eller senare, förstod inte vilket hon menade;) Allt illamående är borta. Såå skönt. Däremot har jag förmodligen halsfluss... Sjukt drygt. Ska till läkaren och kolla det i morgon. Kan man ta pencillin fast man är gravid?

Va skönt att det såg bra ut å hoppas njurarna ser bra ut nästa gång. Vi hade aldrig kunnat hålla oss om vi vistte könet haha sambon hade nog försagt sig 5min efter :p jag har hört flera som har ätit pencillin när dom varit gravida så det e säkert ingen fara.
  • Bobbo3

Jag köpte inga gravid byxor förra graviditeten men nu har jag köpt 2par jeans å va underbart det är att känna sig "uppklädd" :). Har svansat runt i joggings när jag mått så illa. Men det e lite depprimerande att jag svullnade upp så fort jag kissade på stickan. Hade höfter innan men nu..

• Bobbo3

Idag har jag varit på RUL :D bebisen verkade må toppen där inne dock ville den inte riktigt visa upp sig. Så bm tyckte det var svårt att avgöra kön. Hon hittade ingen snopp fast hon tittade feån massa olika vinklar så hon trode att det var en liten flicka men som sagt så såg man det inte med säkerhet. Så nu blir det en lång väntan till v 35 när vi tänkte göra ett nytt ul . Är såååååå nyfiken om det verkligen e en flicka :)

• Bobbo3

Aa hade varit jätte kul vill så gärna ha en lite flicka :) men e ju självklart nöjd bara bebisen mår bra :) Va tror du att du har för nån i magen? Känner du dig tröttare denna graviditeten när du har en liten smtidigt? Jag e helt slut på kvällarna sonen är vääääldigt energisk så e fullt ös här hemma :)

• Bobbo3
    Jenwir87 skrev 2014-01-13 12:37:30 följande:
    såg att du väntar ditt andra barn ursäkta bobbo3 när har du bf? :) /Jennie

Jag blev framflyttad 2 dar på rul så nu har jag bf 30 maj, så blir kul att se vilken månad plutten vill komma ut i :)
  • Bobbo3
    Kayrine skrev 2014-01-13 20:06:05 följande:
    Bobbo3 - ja, det är fullt ös, så jag är rätt trött på kvällarna. Nästa vecka ska sonen skolas in på förskola så då kanske han börjar sova lite längre på morgonen, man kan ju alltid hoppas! ð??? Jag tror att det är en pojke i magen, min man tror att det är en flicka. Jag blir glad vad det än är! Älskade att vara gravid förra gången men den här gången har än så länge varit tuff. Mer illamående, foglossning tidigt och nu ryggskott på det. Har blivit bättre de sista veckorna dock, så nu håller jag tummen för lyckat RUL, lite mer mage och mysigare graviditet! ð???

Va skönt att det har blivit bättre :) jag hade en dålig graviditet med sonen spydde till v 25 å mådde illa tills han föddes :/. Denna gången spydde jag "bara" till v 15 å mår illa lite till och från. Men nu kan jag börja njuta av att vara gravid det gjorde jag aldrig förra gången. Jobbar du eller e du fortfrande mamma ledig ?
  • Bobbo3

Hej alla va 1000år sen jag skrev här. Men har 6 dagar kvar till bf å nu ikväll gick slemproppen och har samandragningar med mensvärk så nu kanske det e på gång här :). Hoppas det för jäklar va trött jag e på att vara gravid. Å dessutom svettas jag jag som tusan i värmen å e trött som jag vet inte vad.

• Bobbo3

Allt stannade av :/. Började ikväll igen med ganska onda samandragningar men sen stannade allt upp bara . Bebisen trivs tydligen väääldigt bra i magen. Känns som om magen ska spricka snart den står rakt ut å bebis ligger långt ner så kan knappt ha några brallor. Har bf på fredag så får se om hon tittar ut innan det :). Sonen e född i v 38+2 så har aldrig varit gravid så här länge innan känns som om jag e på över tid redan :p

• Bobbo3

Nu e våran tös här :) hon föddes den 29/5 kl 17:17. 3566gr och 49,5cm. Allt gick bra men va lite långdraget med värker men vattnet gick aldrig så hon e född med segerhuva.

• Bobbo3

Här va det en ganska långdragen förlossning men det beror på att vattnet aldrig gick. Vaknade med värkar strax efter 4 och hon kom 17:17. Värkarna började göra riktigt ont vid 3 tiden å vid 16:30 va det olidligt men sen när krystvärkarna kom var hon ute på 3- 4 värkar. Fick sy 1 stygn. Nu e det full rulle här hemma med magknip och trotsig 20 månaders son.

Svar på tråden Bf juni -14