• frida94

VECKA 36 orkar inte mer....

Hallå går in i vecka 36 idag, och jag är så himla less på att vara gravid. 
    Jag har svullna fötter, huvudvärk, mår illa, och får inte sova hela nätter...... Hur ska jag få tiden att gå fortare?
    Har beräknad förlossning den 27 oktober, någon som vill följas åt tills dess och peppa varandra?  

• Svar på tråden VECKA 36 orkar inte mer....
  • LängtanSåStor
    Cleo1 skrev 2013-09-24 12:01:59 följande:
    Kan tillägga att jag gått upp tjugo kilo,inte längre orkar gå mer än tio min innan ryggen ger upp.Dessutom ligger båda bebisarna på minuskurva,ena sjutton procent och andra tjugofyra,den minsta har dessutom ett lite sämre flöde vilket gör mig orolig.Ska på ny flödesmätning i morgon,känns jobbigt Förhoppningsvis är det bättre då annars vet jag inte om de kanske vill plocka ut dem snart.De har varsin moderkaka och hinnsäck.
    Hej Cleo! jag blev lite nyfiken på vad 17% och 24 % betyder. Jag är i vecka 31 själv men har aldrig hört talas om procent mått. :)
  • Cleo1
    LängtanSåStor skrev 2013-09-26 16:35:44 följande:
    Hej Cleo! jag blev lite nyfiken på vad 17% och 24 % betyder. Jag är i vecka 31 själv men har aldrig hört talas om procent mått. :)
    Hej! När man kommer till en viss vecka i graviditeten så kollas det med ultraljud upp mått på bebisarna för att se att de växer som de skall. Detta görs nog mest vid tvillinggraviditer för att se får tillräckligt med näring. I mitt fall så väntar jag tvåäggs som ligger i varsin hinnsäck och det är den mest snälla och säkra varianten av tvillinggraviditet, men de kollar ändå rätt ofta med ultraljud för att se att de växer enligt normen. Det finns kurvor de går efter där allt mellan 22% plus och 22% minus räknas inom det normala.Måttet är satt efter en genomsnittlig vikt vid födsel på ett genomsnittsbarn I Sverige.Avviker bebisen under 22 % eller över, så kollas det upp vad det beror på.
    I mitt fall fick jag veta i Onsdags att flödet till ena tvillingen via navelsträngen är försämrat så jag vet inte hur lång till jag kommer kunna gå innan de eventuellt vill plocka ut dem. Det kan även gå tillbaka och bli bra men man vet inte så det hålls under uppsikt.

Jag vet inte hur det är när man väntar en men tror att om barnmorskan misstänker att magen tex inte växer som den skall, eller växer för mycket så skickas man på tillväxtultraljud.
    Grattis till din bebis

Blivande mamma till tvillingpojkar bf 31/10-13
  • LängtanSåStor

tack så jätte mkt för svaret. Ja det är nog så att man endast håller extra koll på om det skulle vara några avikelser eller som sagt tvillingar. :) vilken dröm att få två småttingar på en gång. :) Grattis själv kram

• Ztella
    vilsen00 skrev 2013-09-26 13:47:51 följande:

hallå tjejer
    28.9 för mig och sambo, längtar sååå mycket
    allt är klart inför ankomst, känns som att jag klättrar på väggarna här hemma av rastlöshet jag känner...

har ni också ont i nedre delen av magen? smärtor när ni reser er upp el. spänner er när ni ska vända er i sängen och dylikt?  
    snart dags för oss alla smile1.gif  

Känner igen det, särskilt som du skriver när man vänder sig i sängen eller reser på sig, aj aj :(
  • Cleo1

Jag får så fast bara på ena sidan i taget får ni på båda?

Ztella skrev 2013-09-28 09:36:58 följande:
    Känner igen det, särskilt som du skriver när man vänder sig i sängen eller reser på sig, aj aj :(

Blivande mamma till tvillingpojkar bf 31/10-13
  • LängtanSåStor
    PrettyWoman skrev 2013-09-29 11:49:43 följande:
    BP 29 okt, 30 dagar kvar. han har fixerat sig och mår prima =) 
    Åh va spännande!! :) När fixerade han sig? Vet du det? :) Jag har två månader kvar idag och när brukar det vara vanligt att de fixerar sig, vet du? :)
  • SmultronSöt

Kan uppdatera och säga att bebis låg fortfarande i säte i veckan när jag var hos BM. Vi var på vändningsförsök i fredags och det gick vägen, PUH! Hoppas den stannar så.

Fasen.... 23 dagar kvar till BF!!!! Låt det gå undan nu! Tungan ute

• krista83

trött, less, tjock och känner att jag ALDRIG vill göra om det här igen.
    Har planerat snitt den 10/10 och är överlycklig för att slippa det här längre än så. 
    Har inte ro till någonting. Startat på 3 böcker,2 serier och otaliga filmer.
    Fick två diskbråck i vecka 20 så motionera funkar inte.
    haft massor av förvärkar och är allmänt gnällig ;) men snart är hon här. 

• PrettyWoman
    LängtanSåStor skrev 2013-09-29 11:53:32 följande:
    Åh va spännande!! :) När fixerade han sig? Vet du det? :) Jag har två månader kvar idag och när brukar det vara vanligt att de fixerar sig, vet du? :)
    Vi var in på förlossningen och då sa doktorn att han fixerat sig ^^ Man brukar ju säga att första barnet fixerar sig tidigt medans för omföderskor kan de vara "ruckbara" fram till förlossningen startar. men så klart olika för alla =) 
Svar på tråden VECKA 36 orkar inte mer....