• frida94

VECKA 36 orkar inte mer....

Hallå går in i vecka 36 idag, och jag är så himla less på att vara gravid. 
    Jag har svullna fötter, huvudvärk, mår illa, och får inte sova hela nätter...... Hur ska jag få tiden att gå fortare?
    Har beräknad förlossning den 27 oktober, någon som vill följas åt tills dess och peppa varandra?  

• Svar på tråden VECKA 36 orkar inte mer....
  • TrueMeaning
    kasa01 skrev 2013-10-14 12:56:16 följande:
    TrueMeaning, för mig funkade inget mot halsbrännan heller, tills jag började m Losec. Kan varmt rekommendera att prova. Jag bälgar också i mig ramlösa, men får upp små bitar i munnen, så inte bara själva halsbrännan (alltså smärtan) som stör. Nä, skit i bältet. du hade kunnat få mitt, hjälper som sagt ändå inte mig. Hoppas det kommer igång snart, för mig försvann alla krämpor direkt efter förlossning sist . Sover du m kudde mellan knäna? Underlättar tycker jag.
    Jag försöker sova med kudde mellan benen men eftersom jag rör mig ofta pga att jag får ont utav ischiasnerven (stavning?) så ligger aldrig kudden kvar där den ska ;) Men när den väl ligger där så underlättar det ju en del...

Jag hoppas på att det sätter igång här strax så jag slipper prova fler huskurer mot halsbrännan :) Var faktiskt in på apoteket för några veckor sen och tänkte prova något annat än Gaviscon. Där vägrade dem rekommendera något annat till mig just för att jag var gravid och att inte min bm sagt något annat än Gaviscon. Och min bm är inte den skarpaste kniven i lådan. Frågar jag om jag kan prova något annat än Gaviscon får jag till svar att "Ja men Gaviscon är bra så fortsätt med det du". Smart där ;) 
    Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • kasa01

TrueMeaning, mä... vilket stolpskott. Jag provade allt, gaviscon mm, de man ska dricka, tugga you name it. Men mådde bara mer illa av dem. Losec däremot funkar prima, men är såklart rätt dyrt. Den här gången kom halsbrännan sent, men förra grav fick jag börja äta dem redan runt v 26. Hade blivit skvatt galen om jag inte haft Losec då. Jag brukar snörja in täcket mellan knäna när jag vänt mig för många gånger för att orka leta reda på kudden . Funkar bättre än inget i alla fall. När är du beräknad?

• TrueMeaning
    kasa01 skrev 2013-10-15 08:33:56 följande:
    TrueMeaning, mä... vilket stolpskott. Jag provade allt, gaviscon mm, de man ska dricka, tugga you name it. Men mådde bara mer illa av dem. Losec däremot funkar prima, men är såklart rätt dyrt. Den här gången kom halsbrännan sent, men förra grav fick jag börja äta dem redan runt v 26. Hade blivit skvatt galen om jag inte haft Losec då. Jag brukar snörja in täcket mellan knäna när jag vänt mig för många gånger för att orka leta reda på kudden . Funkar bättre än inget i alla fall. När är du beräknad?
    Hmm önskar man fick veta det tidigare... Nu i 4 nätter har det faktiskt gått väldigt bra med halsbrännan. Visserligen ligger ju grabben väldigt långt ner, det kanske gör skillnad? 
    Imorse vaknade jag 04:30, klarvaken och tänkte inte alls somna om. Låg ändå kvar tills sambons klocka ringde och så gick jag upp med honom för att äta frukost. Sedan satt jag uppe till klockan var 8. Då kunde jag somna om igen...
    Tänk va märklig kroppen är egentligen?! Igår morse märkte jag inte ens när sambon gick upp...

Hoppas han vill kika ut snart :) Börjar bli otålig här hemma ;)  
    Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • Kima89

Vart lite off från denna sida. Men nu är de 6 dagar kvar till beräknat. Och jag orkar inte mer. Sover inget på nätterna först vid 5-tiden kan jag sova, men bara om jag har en kudde mellan knäna, en vi ryggen och fläkt på i sovrummet. Foglossningen för mig har blivit en aning enklare att leva med sen bebisen fixerade sig för 8 veckor sen :) jag har en sprallig 3 1/2 åring här hemma som behöver mycket av min uppmärksamhet och med den lilla sömn jag får så är det inte lätt. Man får göra de bästa av situationen helt enkelt :)

• frida94

Ja och jag ber om ursäkt för att jag är så oaktiv här... Är såååå slut i både kropp och själv så jag ligger helt död i soffan mesta tiden och hoppas att tiden går fort.... 10 dagar kvar idag till beräknad förlossning, har inte känt av någonting än så länge att det är på gång eller så, allting är lugnt där inne förutom den lilla som sparkar och har sig! :) 
    Imorgon går vi ner på ensiffrigt till beräknad förlossning ;) haha jag har nedräkning, längtar så mycket.
    Sen får man väl fortsätta räkningen efter BF om ingen bebis dykt upp då för man köra en '' uppräkning'' och se hur många dagar man går över... Flört Men jag tycker våra bebisar kan kika ut nu på en gång, haha! 
    Dem här sista dagarna/veckorna på slutet är verkligen en evighet, känns värre än hela graviditeten, man har stått ut i 9 månader, men nu orkar man nästan inte ens stå ut längre.... 1 dag känns som 1 vecka! ;) iallfall för mig.

Har ni packat BB väskan? Gravid Isåfall släng gärna in en lista på vad ni har packat ner om ni vill förståss! {#emotions_dlg.flower} 

• kasa01

Kima89, jag tar 1/4 lergigan på kvällarna, då sover jag mycket bättre... Har legat vaken m båda mina förra graviditeter, så jag vet hur det känns. Lergigan är egentligen för illamående, men man kan bli dåsig av dem, o märker att jag sover bättre om jag tar dem. Kanske nåt att prova?? De är på recept, men till för grav illamående. Så helt ok att ta. 

Jag försöker hålla mig så aktiv som möjligt, även om det gör on i fogar o ljumske. Inbillar mig att jag "skyndar på" förloppet då.. men även min snart 2 åring tar musten ur mig här på em. Försöker gå i trappor så mycket som möjligt mm, fick igång min första förlossning på det viset.

• Kima89

Kasa01 med 3 dagar kvar till beräknat känns de onödigt att be om ett recept;) har dock citodon som jag fått just för smärtan av foglossningen att ta till natten. Men den börjar ta slut och vill spara på dessa underbara värktabletter till en natt jag känner att jag verkligen behöver få sova! :)

Och jag tror jag skulle tagit en igår kväll för aj så oroligt jag har sovit i natt. Vet inte om jag haft en massa sammandragningar för magen är som fasen. Hade många rediga sammandragningar/förvärkar igår så hoppas gör vi.

Hur är det för er när förvärkar kommerr? Får ni ont i ryggslutet och i ljumsken? :)

• kasa01

Här har vi en kille som hade bråttom ut, kom igår på 37+0! såååååå lycklig nu, o skönt att slippa alla grav komplikationer!
    Frida94, jag packar så lite som möjligt.. det mesta finns ju på sjukhuset. det jag tycker är viktigast är necessär m tandborste, tandkräm, cerat, hårborste, extra trosor o bra bindor, (sjukusets är alltid sunkiga utan vingar o läcker överallt), kamera, amning bh, hoddie m blixtlås fram (för att kunna komma åt att amma utan att klä av sig), sköna sockar, laddare till mobil, babyskydd om man har egen bil, varma kläder till hemförd för bebis, eller gosig filt.

• frida94

Ååååh grattis till din lilla kille, gud vilken lycka!! :) 
    Sååå avundsjuk, vill också ha nu, men såå himla glad för din skull, tusen grattis! :) & lycka till med allting.
    Och tusen tack för listan du skrev till mig, fanns saker därifrån jag skrev ner på min egna lista! :)  

• Kima89

Åh grattis kasa01..Va roligt!! Här går vi på över tid. Va inne på förl idag pga minskade foster rörelser. Men inga fel på bebis, den ligger bara så jag inte känner så mycket rörelser som innan. Och är öppen 1cm å har ca 1-2cm kvar av tappen! Så de är på god väg:) så snart hoppas jag att vi har vår lilla/lille i famnen å stora syster längtar efter sitt syskon hon pratar om det varje dag:)

• kasa01
    Kima89 skrev 2013-11-01 08:16:43 följande:
    På BF+5 den 28/10 mötte våran lilla prinsessa världen:)

GRATTIS!!! vad roligt, njut nu av den här tiden.
Svar på tråden VECKA 36 orkar inte mer....