• Sthlm13

    Är du också Lena i boken "Hemligheten"?

    Anonym (Hjälp mig) skrev 2013-10-15 15:22:49 följande:
    Ja, du har rätt.
    Kan man undvika att ställa krav är det alltid bäst. Antagligen kommer det inte behövas. Det borde inte behövas om han är rätt person. Men samtidigt får hon inte låta sig bli överkörd. Hon behöver stå upp för sig själv och visa att hon faktiskt är "high value" och förtjänar hans fulla uppmärksamhet. Det borde han dock förstå själv om hon kollar läget ang att han loggar in där. Då borde han koppla att hon inte direkt gillar det. Och därmed borde han göra sitt val.
    Åh, ja, det där är så svårt... Har själv extremt svårt att ställa krav då jag väl är i en relation. I början har jag lättare, då är jag Lena och liksom tvingar mig in i relationen... Men väl i relationen vet jag inte alls vilka krav som är rimliga att ställa eller hur man ställer krav. Hur gör man?! Har ni några tips där?
    Är uppvuxen utan fungerande kärnfamilj, så tror det är därför jag har svårt att sätta krav. Jag har dock inte svårt att säga ifrån och visa att jag blir ledsen, men det brukar ändå inte fungera utan det blir ändå som den andra ville, och till slut accepterar jag det, trots att det får mig att må skitdåligt och till slut får mig att sluta älska den andra pga sveket.. Såå svårt, ett av mina största relationsproblem helt klart 
  • Sthlm13
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2013-10-15 16:01:49 följande:
    Ja... det är rätt klurigt. Jag tror mest att jag har träffat tofflar förut, haha.
    Jag brukar inte vara så bestämd som person, men jag får nog ofta min vilja igenom när det är något jag verkligen vill. Fast det är ju en balans, båda måste ju trivas.
    Jag vet inte riktigt vad som är rimliga krav, det bror ju på hur förhållandet ser ut och var man befinner sig i livet. Men att ha sin dejts fulla uppmärksamhet om man ber om det kan jag tycka är rimligt ifall man verkligen vill försöka satsa på relationen och se om det kan bli nånting.
    Sen måste man väl känna efter så att man inte behöver göra uppoffringar. Då får man ställa krav utifrån hur man känner att man behöver ha det för att må bra. Tillsammans.
    Haha trist för mig att jag inte träffat tofflar :( Mer träffat svin.. :(

    Jag är tvärtom ändå ganska bestämd, men jag vågar liksom inte sätta gränser i ett förhållande. Vet liksom inte hur jag ska göra. Typ "jag gör slut om du åker bort i 3 månader", känns så hårt..
    Men absolut klart det är rimligt att sätta krav på att man bara ska dejta varandra efter ett tag :) Men problemet är ju när man tvingar sig in i relationen som jag gjort tidigare, det fungerar inte i längden.

    Hur har det gått för din dejt? Har ni hörts något mer?

    Min dejt igår gick bra, kändes bättre men får direkt känningar att jag blir som Lena igen..så ska försöka undvika det och boka upp andra planer så att jag inte är tillgänglig hela tiden. Egentligen vill jag ju liksom bara avboka alla mina planer och säga att jag kan ses.. 
  • Sthlm13
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2013-10-16 11:00:10 följande:
    Ja, det är rätt svårt att veta var man kan dra gränsen.

    Usch. Ärligt talat börjar jag tveka lite på honom. Han har inte gjort något. Och det är just det som är problemet. Vi har setts 4 gånger nu, och det är aldrig på hans initiativ. Det börjar göra mig arg. Jag förtjänar att bli lite uppvaktad.

    Och just det behovet fylls av en annan mycket spännande kille just nu. Ska träffa honom imorgon! Har tvekat mycket, iom att jag känner att jag borde vara exklusiv med den första. Men det blir allt enklare att fatta beslutet om att träffa den nye. Med honom flyter konversationen avsevärt mycket bättre, och jag har varit mer ärlig och öppen och spontan med honom. Och han hör av sig till mig! Ofta! Jag har inte funderat en sekund på om han verkligen vill. För det är så tydligt att han har intresse!

    Får helt enkelt se vad som sker när vi ses. Ska bli spännande!
    Men gud så spännande!! Tycker du gör helt rätt i att träffa honom! Om han första killen är intresserad får han ju som sagt visa det, och visa att han vill att du ska vara hans. Man kan inte bara hålla på och inte höra av sig och sega hela tiden och ta folk för givet, fy! 

    Du måste följa upp hur det går efter att ni har setts :)

    Min dejt är också väldigt på..hör av sig ofta och vill ses ofta..blir nästan på gränsen till för mycket men kändes bättre senast vi sågs, som att det ändå pirrade i magen i alla fall.. spännande! Fortsättning följer... 
  • Sthlm13
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2013-10-16 12:47:00 följande:
    Ja. Jag känner det nu också. Det har gått så pass lång tid att det inte längre är okej att han är SÅ tafatt. Lite intresse får han allt visa. Och jag försökte få till en ledig konversation igår med honom över datorn, men det gick verkligen inte. Jag var glad och pratade på, men han svarade kort och fortsatte knappt konversationen. Han är ju inte ointresserad, det vet jag nu, men han är kanske rädd att säga något fel. Han tar tid på sig att skriva, även om det inte är många ord. Så jag antar att han anstränger sig för att formulera sig rätt. Och det tycker jag vi kan hoppa över nu. Det blir så formellt. Jag vill ju lära känna honom nu. Jag vill att vi ska kunna vara mer lediga och ha kul. Det kan inte vara så seriöst hela tiden. Det känns viktigt att vi kan skratta och skämta.

    Det är precis tvärtom med den nya. Med honom hade jag inte för avsikt att ses alls, så jag var 100% mig själv och försökte inte alls göra ett gott intryck, utan stötte snarare bort honom pga min första dejt. Och det bästa är ju att han accepterar mig för den jag är. Jag pratar med honom precis som jag gör med mina vänner, och han uppskattar det och det känns som vi har mycket mer att prata om. Vi skämtar jättemycket och han får mig att skratta. Och det finns ingen osäkerhet alls i var han står. Han har vart väldigt tydlig med att han är intresserad.

    Det är skönt att din dejt visar intresse! Känner du att du är lika mycket Lena trots att han tar initiativ? Jag känner mig inte så mycket som Lena med den nya. Dock kanske det vänder tvärt när vi har setts, och jag fått veta om vi klickar eller inte. Då kanske kan får panik och känner att jag måste hålla hårt i honom :)
    Håller med. Som sagt var mitt ex så att han inte kunde prata om känslor osv, och han var exakt som du beskriver i början. Bara jag som låg på och skrev och försökte vara rolig och kul men man fick inte samma tillbaks. Så trist! Tänkte att det skulle bli bättre i längden men blev bara värre!

    Och med din nya så är det samma för mig.. jag var så otrolig tveksam till min dejt först! Det gjorde att jag kunde vara mig själv, vilket han verkar uppskatta med tanke på att han hör av sig så mycket..Jag är dock fortfarande tveksam, även om jag efter vår senaste dejt kände att jag blev mer intresserad.. Dock är det ganska stor åldersskillnad mellan oss. Är det någon åldersskillnad mellan dig och dem du träffat? Och hur stor åldersskillnad är "okej"?

    Jag känner mig inte alls lika mycket som Lena, i början när vi sågs kunde jag vara hur lugn som helst..Nu när jag blivit mer intresserad av honom känner jag ju dock att det börjar komma igen..men försöker fortfarande hålla mig relativt lugn. Men om han slutar höra av sig lika ofta osv, kommer jag nog få lite Lena-panik... 

    Din dejt låter toppen så jag håller tummarna att det är lika härligt när ni ses! :) 
  • Sthlm13
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2013-10-16 14:55:30 följande:
    Usch. Då får jag verkligen se upp med den första killen då. Ska nog faktiskt låta honom vara helt och hållet och se vad han gör åt det. Tror inte det minsta på att han kommer fråga om att ses i helgen. Tyvärr.

    Det skiljer ett år mellan mig och den första dejten, där han är yngre. Och den andre är två år äldre än mig. Så det är ingen åldersskillnad att tala om direkt. Men jag tycker inte alls att det behöver spela någon roll om den ena är äldre. Så länge man inte är besvärad av det själv så tycker jag inte att det gör någonting. Hur många år äldre är han? Har ni pratat något om det, eller han verkar inte tycka att det gör något?

    Ja, jag är rädd att paniken ska komma krypande efter dejten också, om det känns bra för min del. Då vill man ju ha bekräftelse igen på att han också är fortsatt intresserad.
    Jag tycker också du ska avvakta och se vad som händer. Kan bli sjukt svårt men tror ändå det är bäst. Om han inte hör av sig är det nog inte menat att det skulle vara ni ändå, man vill ju ha nån som är lite mer intresserad än så.

    Han är ungefär 10 år äldre.. Och ja vi pratar rätt mycket om det, men det är främst jag som är lite tveksam medan han verkar tycka att det är lugnt. Hur hade du känt? Vi är ju i ungefär samma ålder..

    Hoppas du slipper paniken, och jag hoppas jag också kan lugna ner mig.. Men vi får skriva av oss här om vi får panik och så får vi tänka positivt.. Om vi hör av oss mycket gör inte det honom mer intresserad, och vi vill ha något långsiktigt osv.
    Anonym (Lena 2) skrev 2013-10-16 15:12:45 följande:
    Min man lyckades lösa barnvaktsfrågan så han hängde med mig till Bryssel, det var fantastiskt Fast det är verkligen tur ibland att man är en Lena själv så man förstår honom, igår talade han om för mig att han lätt skulle kunna hitta en annan tjej eftersom jag inte verkar intresserad längre...vi duschar alltid ihop, men han sa att han var för trött och då föreslog jag att jag ju kunde ta en dusch själv om han inte orkade eftersom jag behövde tvätta mig :-P Då blev han helt nojjig, fast det var så fånigt att jag var tvungen att skratta åt honom Kan ju känna igen mig själv i det här, fast inte ens jag hade blivit orolig för en sån sak. Men å andra sidan får jag ju panik om han inte svarar på mina sms inom 30 min förstås :-P

     Förlåt, men gud vad jag hade tyckt det var jobbigt att leva så. Mitt mål är att vara betydligt tryggare i min relation då jag gifter mig, för jag tycker i alla fall att för min egen del att det är så sjukt jobbigt att känna så. Men om ni trivs är det ju toppen, och lika barn leka bäst tror jag ofta stämmer :)
  • Sthlm13
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2013-10-16 18:19:15 följande:
    Ja. Jag ska avvakta helt nu. För tillfället känns det inte ens jobbigt, men det kan ju bli tufft om den nya dejten går åt skogen. Då blir jag väl osäker igen.
    Precis men förhoppningsvis går din dejt superbra! När är det ni ska ses? :)

    Överlag kände jag mig som en duktig Lena idag :) Min dejt frågade om jag ville ses lite senare ikväll då vi inte kan ses i helgen. Egentligen ville man ju bara säga ja men jag kände att det var så onödigt att ses så sent, så jag föreslog en annan dag istället och sa att jag inte kunde. Känner mig så duktig nu! Även om det också känns lite jobbigt.
    Anonym (Blandning) skrev 2013-10-16 19:02:03 följande:
    Tack för alla råd jag fick från er! Tycker ni låter vettiga allihop Har därmed beslutat mig för att inte ta upp detta med honom (än). Och jag vet inte om det är rätt tidpunkt än, men någon gång inom en viss framtid vill jag nog prata med honom om oss och vart vi är på väg. Om vi, rent hypotetiskt, blir ett par och han då fortfarande loggar in på dejtingsidan så är det nog dags att ta upp saken först då. Jag tror att det mest rimliga för mig i nuläget är att försöka öppna upp mig mer inför honom och visa känslor överlag och jag tror att han behöver det mot mig också. Jag vet inte om jag nämnde det men jag avslutade ju faktiskt vårt dejtande för ett några veckor sedan men ångrade mig nästa gång jag träffade honom (han ville att vi skulle ses som vänner så jag träffade honom igen) och nu ses vi alltså som mer än vänner igen. Jag tycker att han blev mer tillbakadragen efter att jag avslutade det hela (han har visserligen alltid varit lite halvsvår via sms, men han kunde ändå vara gullig och tom vara lite "utmanande" i smsen och han är lite svårare nu att få närhet av rent fysiskt när vi ses) men detta är ju helt förståeligt. Jag vet ju inte hur han tänker, men han kanske trodde att han gjorde något fel innan och att han nu vill ändra beteende, eller att han inte vågar ge sig hän på samma vis. Så jag känner att vi måste vända detta. Men jag har som sagt så galet svårt för att öppna upp mig! Jag är så rädd att bli sårad igen, att bli dissad.. Usch va svårt!!
    Jag tycker du låter rimlig! Och en sak man också kan tänka på är hur den andra uppfattar det.. För själv tror jag att man själv uppfattar sig själv som väldigt tydlig med vad man vill osv, medan den andra kanske inte alls fattar vinken! Så han kanske skulle bli förvirrad om du då ifrågasätter hans inloggande, ifall han inte ens känt att du var så intresserad. 

    Ang att öppna sig är det ju en förutsättning för en nära relation, så där kanske du får göra lite tvärtom vad du egentligen vill och visa dig intresserad. Och att visa intresse behöver ju inte innebära att du ska bli sårad, det kan ju lika gärna visa sig att du kände att ni inte passade ihop efter ett tag, och då är det kanske han som blir sårad. 
    Anonym (Anna) skrev 2013-10-16 21:18:40 följande:
    Jag är tyvärr väldigt absolut. Ifall en man velar och inte vill till 100% är jag beredd att blåsa av allt, eller ifall han skulle prioritera bort mig för någon annan skulle jag inte heller föreslå någon mer träff och skulle han föreslå att träffas efter en månad skulle jag säga nej eftersom det har dröjt en hel månad. Jag är svår -:(. (detta är exempel på hur jag fungerar som Lena) jag har en fast relation men är det någon som känner igen sig i tankesättet och sättet att agera på?
    Jag är också ganska mycket så. Därför uppfattar jag mig väldigt ofta sviken, trots att det egentligen kanske inte var en stor grej. Eller som jag skrev lite över här, något som den andra inte ens reflekterade över och absolut inte hade för avsikt att svika mig.. Det som hjälpt mig lite där (har dock fortfarande stora problem) är som sagt att tänka ur den andras synvinkel. Hur har den andra sett på detta? Finns det rimliga förklaringar till varför han inte hört av sig eller varför han agerat på ett visst sätt? Om svaret är ja får man försöka tänka mer logiskt, och inte bli den känslomänniska man är som bara känner att "usch och fy detta kommer aldrig funka". Men det är svårt som sagt...

     
  • Sthlm13
    Anonym (Blandning) skrev 2013-10-17 22:10:51 följande:
    Ja jag försöker ofta tänka så i andra fall - tex vad skulle personen tänka om jag gör si och så - men just i fallet med min dejt så har jag nog missat den biten tyvärr.. Det ska det bli ändring på! Och ja jag får helt klart pusha mig själv, utmana mig själv, att våga göra det som känns obekvämt. Förhoppningsvis blir ju ingen av oss sårad utan att det leder till en starkare relation istället Men det kommer bli jobbigt.. Och jag önskar att jag vore välsignad med ett huvud som jag lyckas hålla kallt, men så är tyvärr inte fallet. Jag oroar mig och hispar upp mig över saker alldeles för lätt och tror att den jag dejtar skickar signaler att han inte är intresserad pga att jag har gjort något "fel". Jag får helt enkelt pressa mig till att hålla mig cool samtidigt som jag vågar öppna upp mig själv och visa känslor. Uj uj.... Skrikandes
    Ja..det är inte det lättaste.. svår balansgång det där. Men du får gärna återkomma och berätta hur det går och hur du känner! :)
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2013-10-18 01:17:11 följande:
    Update:
    Nu har jag varit på min dejt!
    Det var jättebra!
    Vi hade pratat rätt mycket om att vi var lite nervösa i förväg, men han var så lätt att prata med, precis som jag hade hoppats. Det flöt faktiskt bra för att vara första gången. Han är rolig och han var väldigt trevlig och glad.
    Vi gick och åt, pratade och skrattade. Sen gick vi hem till honom och såg film.
    Han rörde vid mig flera gånger, med "glimten i ögat" liksom. På skämt och sådär. Märktes tydligt att han ville komma nära. Men det var inte alls på ett dåligt sätt. Det var alldeles lagom.
    Han frågade tillochmed direkt när jag skulle komma dit nästa gång, innan jag ens hade åkt hem :) Så vi har så gott som bokat nästa dejt på Lördag.
    Han följde mig till tåget och vi pratade för vi var där i god tid. Han öppnade sig väldigt där, och berättade privata ch känsliga saker. Det förvånade mig.
    Antar att han litar på mig och är bekväm med mig då?
    Känns inte som man berättar sådant som gör lite ont för folk man bara vill ligga lite med?

    Är som sagt nöjd med dejten i alla falla!
    Och jag fick en kram och en puss på kinden när jag åkte, och ett sms direkt efteråt när jag satt på tåget.
    Känner VERKLIGEN inte mig som Lena med honom. Behöver inte undra eller vänta alls. Han är så framåt själv.
    Nu måste jag bara försöka lära mig hur sådana utåtriktade killar fungerar, så att jag inte blir överkörd av honom....
    Men vad kul! Det låter jättebra! Men bara en sak... åka hem till honom och se film? På första dejten? Man får absolut göra precis som man vill, men jag blir bara lite orolig då man faktiskt inte kan känna en person man bara pratat med på mejl/telefon..skönt att höra att det gick bra men tycker ändå att du ska fundera på det i framtiden, kanske inte just med han här nu då det ändå verkar gått bra men om du träffar nån annan :) Jag har dock också gått hem till folk på första dejten, men i efterhand tänkt att det var dumt och en onödig risk att ta då man aldrig kan veta. 

    Men ja det låter positivt och bra, och ni har ju till och med bestämt en ny träff! När/ hur ska ni ses då? På dagen/kvällen? Har ni sagt vad ni ska göra?
     
  • Sthlm13
    Anonym (Blandning) skrev 2013-10-18 23:34:54 följande:
    Jättesvår balansgång ja! Men jag tror att jag får ta det i små steg. Och jag har faktiskt redan nått framgångar tror jag! Jag insåg nämligen igår att anledningen till att jag aldrig haft ett seriöst och långvarigt förhållande trots mina 26 år troligtvis beror på det här beteendet. Jag har dejtat många som jag inte har känt mig intresserad av utan jag har varit en renrasig Mats ur den här boken = jag har hittat "grava" fel på personen och sagt tack och hej fortare än kvickt. Till killarnas stora förvåning.. För jag har kunnat vara mig själv - social, lättsam, känt mig attraktiv och haft det jättetrevlig med killarna, som har fallit för mig. Sen har jag träffat ett par personer som jag har blivit ärligt intresserad av, och då sätter mitt osäkra beteende in och det låser sig totalt för mig. Tro fasen att dessa killar inte har velat inleda någon relation med mig. Detta beteende har dock blivit riktigt "allvarligt" först efter killen jag dejtade innan den jag dejtar nu. Nåväl, jag insåg att jag måste ju ändra på mig om det nu är detta som förstör för mig. Så istället för att vara rädd för att göra fel och därmed inte göra någonting så måste jag göra tvärtom. Så första steget tog jag igår! Min första instinkt var att låta honom höra av sig eftersom det då hade dröjt fyra dagar sedan vi hördes och det då var jag som skickade första smset. Men varför spela spel??? Så jag hörde av mig, och vi smsade hela kvällen och jag fick en riktigt bra känsla av det! Nu ikväll hörde HAN av sig, och jag fick nu fyra (FYRA) tecken på att han inte har gett upp mig än - 1) han skrev en grej och hänvisade till att vi ska ses nästa helg, 2) han har köpt en ny lägenhet och skrev att snart får jag hälsa på honom där istället (han hoppas flytta in där om två månader), 3) vi pratade om julen och han skrev att det är mkt härligare när man har någon att dela den med, vilket jag tolkade lite som att han faktiskt kan se oss två tillsammans då, och 4) han avslutade med att skriva att vi hörs imorgon (vilket aldrig har skett och vi brukar inte höras av så ofta!). Jag har i våra konversationer försökt spänna av mer och inte vara så rädd för vad jag skriver. Med det inte sagt att jag har skrivit saker som "JAG ÄLSKAR DIG!!" eller dylikt, but still. Och kanske har han märkt av det så att han också vågar öppna upp mer? Nåväl, jag känner iaf att jag har varit riktigt duktig och att jag har fått stärkt självförtroende när hans respons varit så positiv!
    Ja du låter som en blandning av Mats och Lena, beroende på i vilken situation du hamnar... Men bra jobbat! Det låter ju jättebra och positivt :) Vi håller tummarna för dig!
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2013-10-20 22:24:35 följande:
    Ja...
    Då har vi setts för andra gången.
    Och jag tänkte nästan hela tiden på min första dejt...
    Så det talat väl sitt tydliga språk.
    Nu vet jag inte hur jag ska sköta det snyggt, för ha vill ju ses mer.
    Så för att inte vara en idiot: hur gör man det bäst? Kan mycket väl tänka mig att vara vänner, mer inte mer än så, tyvärr. Dessvärre så sov jag över och vi hade sex, så han lär väl undra varför jag bara vill vara vänner då.
    Och det var inte på något sätt så att jag kände mig tvingad till sex utan jag kände att jag ville helt enkelt. Har ju haft ett stadigt förhållande i 5 år, tills nyligen, så jag kände helt enkelt bara för att ha sex. Men jag har inga romantiska känslor alls.

    Det märker jag dock att jag har för första killen fortfarande. Vi pratades vid i Tisdags, och i Lördags förmiddag hade jag inte hört av honom, så jag skickade ett sms och frågade hur det var, samt talade om att jag inte förstår om han är intresserad är han inte hör av sig. Det tog ett par timmar innan han svarade, och då sa han att det var bra med honom, och att han hade tänkt höra av sig dagen före, men att han råkat glömma sin mobil hos en kompis och nyss hämtat den. Detta låter som en dålig ursäkt, men om han faktiskt inte är intresserad så tycker jag samtidigt att han hade kunnat låta bli att svara helt och hållet. Och han känns inte som typen som ljuger. Vi har i alla fall smsat en del sedan dess, och då är han som vanligt. Skriver "sötis" och "puss" och sådär som han brukar.
    Men jaaa... Han tar ju inga initiativ. Och jag kan leva med att göra det om jag VET att det finns en godagbar anledning till att han inte gör det.
    Frågan är om jag kan ta upp det?
    Han har ju som sagt svarat att han vill ha något seriöst. Så då borde vi väl BÅDA vilja ses mer och pratas vid mer?

    Har ni något bra råd?
    Usch vad trist... Hur kommer det sig att du kände att du bara vill vara vän med kille nr 2 nu helt plötsligt? På första dejten kändes det ju så bra... Vad hände? 

    Angående dejt 1 tycker jag fortfarande att du ska vara lite avvaktande... Sorgligt men sant är att om han är intresserad hör han av sig..även om vi gärna vill tro annat då vi är intresserade själva..
     
  • Sthlm13
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2013-10-21 18:30:57 följande:
    Hmm, jag såg väl lite beteenden och uttryck i hans personlighet som jag vet att jag inte skulle orka stå ut med i längden. Det är nog hans försvarsmekanism, men jag kan inte ha för avsikt att ändra på honom, så jag får väl inse att det inte skulle funka helt enkelt.
    Som vän hade det nog gått bra, men inte mer. Misstänker dock att han redan har snappat upp hur jag känner.

    Och med favoriten då: uschja. Jag får väl avvakta mer då. Men jag vet ju inte vad jag ska vänta på. Om han är blyg och ovan så är det egentligen okej, om han innerst inne faktiskt har känslor. Jag vet inte var jag ska ta vägen i detta. Jag saknar honom nu ju. MÅSTE jag till varje pris låta bli att ta upp det med honom?
    Okej..låter jobbigt med dejt 2. Vad var det för beteenden som var så jobbiga? Känns underligt att sådant kommer fram redan på andra dejten tycker jag.. man brukar ju försöka dölja sina negativa sidor haha :)

    Nej klart du kan fråga honom om du känner att du måste :) Men tänker bara att i längden vill du ju ha en kille som också är intresserad av dig..och inte någon där du bara trängt dig in i hans liv...

    Med min dejt är jag såå kluven.. vissa dagar/timmar känner jag att jag saknar honom och bara vill vara med honom... men sedan blir jag jätteosäker och vet inte längre vad jag vill... Åh så svårt! Hur vet man om man tycker att det är mysigt bara för att det är NÅGON, eller för att det är just HAN? 
  • Sthlm13
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2013-10-22 01:35:50 följande:
    Det han gör, som jag först hoppades var skämtsamt och lite pga osäkerhet, är att han väldigt ofta "skojar till det" om sådana saker han typ vill veta.
    Exempelvis började han redan på första dejten med att säga lite sådär med glimten i ögat "jag var inte så farlig som du trodde då? ;)" och "du är säkert inte intresserad. du kommer skicka ett sms sen att jag är ett svin ;)"
    Och då tänkte jag att: okej, det är hans sätt att kolla läget om var jag står. Fine.
    Men när han FORTSÄTTER och gör så fleeera gånger och inte nöjer sig med mitt svar... Då brister det för mig. Okej att man vill bli bekräftad, men inte så extremt och så uppenbart. Det är ju inte skämtsamt menat liksom, han vill ju verkligen veta för han är osäker. Och han frågade under sexet om det var skönt, och efteråt om jag ångrade mig.
    Liksom VA?!! Det är det sista man frågar.
    Så, nej.... Det kommer inte funka. Hade han varit rak istället, och inte försökt göra det till ett skämt så hade han uppfattats som trygg och manlig, men detta är bara jobbigt. Och det är nog inget han kommer sluta med tyvärr.

    Jag har iaf smsat rätt (ovanligt) mycket med den första killen idag. Det är verkligen något med honom som lockar. Längtar verkligen efter honom. Och han verkar så lugn som människa. Han känns trygg i sig själv, fastän han är blyg. Men jag vill på något sätt att det ska gå framåt, liksom. Att vi ska kunna öppna oss mer och mer och liksom börja dela vardagen, som man vill med någon man tycker om.
    Hur får man det att bli mer förhållande-aktigt? För han har ju sagt att han tycker om mig och är ute efter något seriöst. Så jag kanske ska sluta tvivla och utgå ifrån att han inte ljuger.
    Men jag känner att vi behöver ses. Och hur gärna jag än vill att han frågar så är det värt det att jag återigen är den som frågar om det blir en träff...

    Varför blir du osäker? Pga något han gör eller pga dig själv? Hur känns det när ni ses? Är det bara bra då eller tvivlar du då med?
    Ja... Det är svårt att veta om det är någon eller just han... Jag kanske misstar mig själv också... Dock vet jag ju nu att det inte är vem som helst heller, för kille nummer två var inget för mig.
    Okej, ja det låter lite jobbigt. Och som du säger handlar det ju antagligen om osäkerhet. Och det kan ju vara okej ibland, men jobbigt om man känner att det blir för mycket.. Min dejt är också lite så ibland, samtidigt som han nästan kan vara lite för självsäker andra gånger.. Men han kan typ säga att då kanske jag träffar nån trevlig kille när jag ska gå ut osv..och man bara va? Så konstig och fånig kommentar.. Liksom bara för att jag ska säga "Jag vill inte träffa nån annan..jag vill bara va med deeeej..Kyss"..Men det tänker jag inte säga haha..

    Känner som sagt igen det där med blyga killar som inte hör av sig/föreslår träff..och håller med om att det kan vara okej till en viss gräns, med förutsättningen att han blir bättre på det med tiden då han känner sig mer trygg i dig. Med mitt ex blev det snarare bara värre och till slut stod jag inte ut..och nu är han deppig och ångrar sig..ja lite försent för det nu liksom.
    Men för att göra det mer förhållandeaktigt får du väl kanske ta risken och säga öppet vad du känner och vad du vill göra. Och säga att du vill vara med honom, och fråga om han vill detsamma. Risken finns att du får ett dåligt svar, men då har du i alla fall tagit chansen. Om man inte gör det kan man ju inte veta alls. Hur känner du kring det? Skulle du våga det eller känns det för utlämnande?

    Angående min osäkerhet när det gäller min dejt är det lite olika. Ibland känns det superbra och sen kan jag få lite hjärnspöken ibland.. bland annat pga åldersskillnaden och även pga ett tidigare förhållande. I det förhållandet var killen också betydligt äldre, och trots att de inte alls är lika så kan jag ändå få en obehagskänsla ibland. Min dejt är supersnäll, gullig och allt det där, men ändå kommer spökena i vissa tillfällen. Kan tillägga att i den förra relationen som jag kan känna igen vissa saker i slutade det bla med en misshandel. Jag har kommit över det rätt bra nu, men därför tycker jag det är jobbigt då jag "känner igen" vissa saker, trots att de egentligen är helt olika. Hur tycker ni där? Jag säger ibland till dejten att jag är osäker, men kan jag ta upp och förklara varför? Vill samtidigt inte hamna i nån offerroll och bli "tjejen som blivit slagen", utan skulle i så fall vara mer för att förklara för honom hur jag känner och varför. Just nu känns det lite svårt att förklara, utan att säga varför jag känner som jag känner vissa gånger. 
Svar på tråden Är du också Lena i boken "Hemligheten"?