Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Anonym (Frida) skrev 2013-09-24 11:53:40 följande:
    Men vissa har man ju förståelse för att det gått som det gått...olika tragiska händelser eller stress och allt det där. Ofta brukar de ju avsluta det fint i alla fall...de där regissörerna.

Ja, vi har haft ett rent helvete då vi under tillfällen valt att hyra ut huset till såklallade vänner som blåst oss på enorma summor pengar, som framkallat en väldig massa stress och merkostnader.
  • Anonym (Mamma)
    min hemlighet skrev 2013-09-24 11:53:59 följande:

Då får du se till att spilla målarfärg på tröjan :D

ooops, tredje färgburken jag "råkade spilla", attans så klantigt av mig
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2013-09-24 11:59:09 följande:
    Absolut. Man kan vara sig själv och ändå visa sig från sin bästa sida. Ofta har man ju några bra sidor och några dåliga. Se till att bara ta fram de bra ;) men om ni sällan bråkar med varandra tror jag att det ska gå bra. De är ju ofta de som bråkar mest som framstår som de största idioterna. Jag tror det är värt det för att slippa betala superhöga kostnader till inhyrd personal.

Jag har bara bra sidor Nej men skämt osido, att våga visa hur det faktiiskt kan urarta vid renovering är inget jag skäms över.. Däremot är man ju en aning nervös, det tänker jag inte sticka under stolen..
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (ll) skrev 2013-09-24 11:40:15 följande:
    De kan aldrig klippa till något som inte finns.

Vet inte om du faktiskt menar allvar med det du skriver... Men självklar kan man manipulera en film och få saker och ting att framstå på helt helt annat sätt..
  • Anonym (Mamma)
    nozpa skrev 2013-09-24 12:15:39 följande:
    Saken är den att de familjer som tror sig kunna fixa badrum, kök, bygga tillbyggnader, el osv själva framstår som idioter.
    Men de familjer som fått en fuktskada eller något oväntat som hänt/inträffat i samband med påbörjad renovering osv och inte haft ekonomiskmöjlighet att åtgärda det, alltså lite tycka-synd-om. De framstår mest som mer okej.
    Bara nicka och håll med, och erkänn att allt är erat fel och skyll inte på något även om det skulle varit något som gjort att det blev som det blev typ.

Ja till saken hör att det är en nära familjemedlem som har gjort dessa renoveringar som har slutat i total katasrof, men visst, vi kommer inte måla ut "den" som satan...
  • Anonym (Mamma)
    Haskel skrev 2013-09-24 12:29:12 följande:
    Var också förberedda på att han/dom kommer göra allt för att reta "gallfeber" på er. Programmet går trots allt ut på "idioter som inte fattar hur man renoverar huset" och den "smarta snickarn som blir förbannad/arg".

Han kommer säkert ställa frågor i stil med: "Hur faan kan man vara så dum att man köper ett hus som behöver renoveras, när man inte har kompetens"?
    "Varför i helvete köper man hus när man inte har råd att renovera" osv osv. 

Jag som är lite het i mitt temperament har mkt jobb framför mig
  • Anonym (Mamma)
    nozpa skrev 2013-09-24 12:30:23 följande:

Och dra in barnen.. Finns det barn är det alltid dom han "tycker synd om".

Ja vi har barn, så vi kan räkna med en ordentlig utskällning
  • Anonym (Mamma)
    nozpa skrev 2013-09-24 12:23:04 följande:

NI får helt enkelt säga att ni var naiva som trodde på hans/hennes idé och möjlighet att fixa det. Typ så. :P

Haha, ja vi får la göra det
  • Anonym (Mamma)
    Haskel skrev 2013-09-24 12:41:21 följande:
    Ser ut som vi har ett riktigt underhållande program att se fram emot Skrattande

Haha, absolut
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Syrran) skrev 2013-09-24 12:55:00 följande:
    Min syrra med familj har varit med i AS... Är anonym för hennes skull och inte min..

De ångrar ingenting! Anledningen till att de sökte (hon sökte) till programmet var ju att de verkligen behövde hjälp, allt stod bara still för dem. På andra plan än huset också i och för sig, bla ekonomin...

Visst - programmet klipps så att tittarna SKA "idiotförklara" deltagarna, det är ju vad det hela går ut på litegrann... Men, inte värre än att hon anser att de kan leva med det. Människor de kände, visste ju hur det låg till för dem, och människor de inte känner - bryr hon sig ju inte direkt om vad de tror och tycker...

Kan också säga att han inte alls är särskilt arg annat än framför kameran - han är verkligen en schysst snubbe, och hela tv- & produktionsteamet också! De hade en toppenvecka!!

Lycka till ts!!

Å vad härligt för dom Precis, man ansöker ju för att man verkligen behöver hjälp. Sa exakt samma sak till en anhörig som var orolig, att dom vi känner vet ju redan hur det ligger till och dom vi inte känner bryr vi oss inte ett skvatt om.. Tack för ditt inlägg
Svar på tråden Arga snickaren